Žene posjeduju mnoge prednosti, snage i pozitivne karakteristike koje ih čine uspješnim općenito. No, ponekad kreiraju vlastite prepreke koje ih odvedu u krivom smjeru. Kada smo svjesni vlastitih potencijala, prednosti i znanja lakše je ostvariti uspjeh pa i biti žena uspješna u prodaji.
Svakoj od nas dogodilo se da nas je previše ispitivanja, istraživanja i analize dovelo do promjene odluke u zadnjem trenutku koje su naravno bile pogrešne, kako u privatnom životu, tako i u poslovnim odlukama. Biti uspješan u poslu danas je imperativ modernog čovjeka i ništa manje od toga nije dovoljno dobro! To je norma koju smo sami nametnuli. Pođimo od pitanja – što je za vas uspjeh? Imaju li istu definiciju uspjeha žene i muškarci?
Možda će većina vas odgovoriti da je definicija uspjeha kod žena i muškaraca različita, no moram vas razočarati – potpuno je ista! Kada govorimo o poslovnom okruženju i uspjehu u poslu, postavke su vrlo jasne – svi želimo biti uspješni u poslu kojeg obavljamo. Svima nam je stalo da napredujemo u karijeri, da ostvarujemo solidna do visoka primanja, da uživamo u statusu, poziciji i samoostvarenju.
U čemu je onda razlika između žena i muškaraca?
Iskustvo i dugogodišnji rad s različitim timovima suradnika naučilo me da:
- žene i muškarci različito doživljavaju samoostvarenje
- žene i muškarci različito ostvaruju uspjeh.
Razna istraživanja dokazala su da žene donose odluke na drugačiji način u odnosu na muške kolege, da imaju drugačiji put do ostvarenja cilja i da koriste drugačije alate u poslovnom procesu i komuniciraju na drugačiji način. Ta razlika je osobito vidljiva u prodaji.
Svijet prodaje nije ni malo lagano područje i jedan dio ljudi izbjegava tu vještinu iz dva razloga:
- ne vole prodaju
- smatra da im to ne treba.
Kada uzmemo u obzir da je prodaja vještina kao i svaka druga, koja se uči i razvija, onda shvaćamo da kod ljudi koji izbjegavaju prodaju postoji otpor u primjeni i učenju te vještine. Ali, ti isti ljudi su vrlo vješti u pronalasku različitih izgovora. Biti uspješan u prodaji jednako je kao biti uspješan odvjetnik ili liječnik, profesor ili vatrogasac, tajnica ili pilot… Mi se često kao narod volimo poistovjećivati s Talijanima ili Arapima, kojima je trgovina u krvi, pa mislimo da nije potrebno razvijati tu vještinu jer nekako ćemo se već snaći. Još jedno uvjerenje, puno gore od prvoga, je kada čujem od prodajnih timova da prodaju rade već godinama i znaju oni kako se to radi pa im ne trebaju treneri ni konzultanti.
U takvoj okolini pravo je čudo postići prodajni uspjeh i biti uspješan u prodaji bez obzira jesi li muškarac ili žena. Zato je vrijeme da odbacimo pretpostavke i predrasude koje postaju prave prepreke u svakom poslu, a osobito u prodaji, i stvaraju nam probleme, pa tu prvenstveno želim potaknuti žene da naprave iskorak. Kada smo svjesni vlastitih potencijala, prednosti i znanja koje posjedujemo – lakše je ostvariti uspjeh. Iste zakonitosti vrijede i u prodaji.
Povezano: Kako razvijati posao kada ste već dosegnuli određenu razinu?
Kako biti žena uspješna u prodaji?
DIJELIM S VAMA 5 KLJUČNIH ČINJENICA KOJE ŽENAMA U PRODAJI OMOGUĆUJU DA OSTVARE USPJEH:
ČINJENICA 1. Uspješna žena u prodaji ima dovoljno samopouzdanja o svom obrazovanju, iskustvu i rezultatima koje je postigla.
SAVJET – ne tražite potvrdu tih istih vrijednosti svaki put kada se susretnete s novim kupcem, znajte da kupci uvijek „čekaju“ nesigurne!
ČINJENICA 2. Uspješna žena u prodaji ne čeka da njezini kolege i pretpostavljeni prepoznaju njezin uspjeh.
SAVJET – promovirajte sami svoj uspjeh!
ČINJENICA 3. Uspješna žena u prodaji ne čeka da se poklope sve zvijezde prije nego krene u prodajnu akciju.
SAVJET – u svakom prodajnom procesu naoružajte se znanjem o proizvodu/usluzi, konkurenciji, ali i potrošaču, te razvijajte vještinu razumijevanja potrošačevih želja i potreba!
ČINJENICA 4. Uspješna žena u prodaji ne daje izjave koje zvuče kao pitanja.
SAVJET – neka vaše samopouzdanje proizlazi iz toga na koji način ste nešto rekli, ali i da vas kupac/potrošač dobro razumije.
ČINJENICA 5. Uspješna žena u prodaji nikada ne shvaća ništa osobno.
SAVJET – u teškim prodajnim situacijama fokusirajte se uvijek na bit problema i kako ga konstruktivno riješiti. Naučite na vrijeme prepoznati konfliktnu situaciju i zaustavite je u početnoj fazi!
Osobno sam imala sreću i blagoslov biti okružena u poslu mnoštvom uspješnih žena u prodaji koje se svakodnevno nose s mnoštvom izazova, teških i nepredvidivih situacija, a i sama sam bila u takvim ulogama.
Žene imaju 11 % višu stopu zatvaranja prodaje
Ono što definitivno obilježava svaku uspješnu ženu u prodaji je da svaka od nas vremenom prilagođava svoj prodajni stil, vjerujemo vlastitoj intuiciji i vjerujemo u same sebe. Ako vas još uvijek nisam dovoljno uvjerila, znajte da žene imaju 11 % višu stopu zatvaranja prodaje (tzv. closing sales), što je najvažniji korak u prodajnom procesu. Žene vjeruju u izgradnju odnosa, a ne samo u push prodaju. Tako imaju i stabilnije prodajne rezultate, posvećuju više vremena potrošačima/kupcima i žele upoznati njihove stvarne potrebe. Marljive su, pouzdane i odlično organizirane.