Ako promovirate svoj brend, tvrtku, organizaciju ili samoga sebe na društvenim mrežama, bez sumnje ste čuli za organske i plaćene objave na društvenim mrežama.
Kako uspješno kombinirati objave na društvenim mrežama
Vjerujem da znate za tvrtke koje uspješno kombiniraju ove dvije metode, ali i za neke koji se služe samo jednim oblikom dijeljenja sadržaja. Niste još sigurni kako i kada koristiti organske, a kada plaćene objave na društvenim mrežama? Zapravo, ne biste trebali birati između ovih taktika. Oba pristupa će vam pomoći da stignete tamo gdje želite. Samo kombinacija besplatnih i plaćenih objava osigurat će vam uspješnu promociju na društvenim mrežama.
2022. godina će biti rekordna po ulaganju u oglašavanje na društvenim mrežama.
Prema podacima Statiste potrošnja na oglase u segmentu oglašavanja na društvenim mrežama dosegnut će 140.934 milijuna eura u 2022. godini. Potrošnja na oglase pokazat će godišnju stopu rasta (CAGR 2022.-2026.) od 9,67 %, što će rezultirati projiciranim tržišnim volumenom od 203.904 milijuna eura do 2026.godine.
Velike brojke, zar ne?! Ali i dokaz kako je ulaganje u oglašavanje na društvenim mrežama tu da ostane.
Međutim, ako ste se odlučili isključivo za oglašavanje na društvenim mrežama, tim načinom nećete postići sve poslovne ciljeve! Često je jedini način na koji ćete steći povjerenje potencijalnih kupaca izgraditi osobnost tvrtke, ispričati svoju priču prepoznatljivim tonom brenda te komunicirati s kupcima, upravo organskim objavama.
U nastavku pročitajte što su organske a što plaćene objave na društvenim mrežama i kako ćete ih kombinirati.
Povezano: Zašto bi vaša tvrtka trebala biti na LinkedInu?
Što su organske objave na društvenim mrežama?
Organski postovi na društvenim mrežama su besplatni sadržaj koje svi korisnici, uključujući tvrtke, dijele jedni s drugima na svojim feedovima. To su objave s fotografijama, videa, stories, objave s linkovima na primjerice web stranice itd. To je najčešće korišteni oblik aktivnosti na društvenim mrežama i brendovi te korisnici poput vas ili mene, koristimo ga za interakciju sa svojim pratiteljima.
Kada dijelite te organske objave na svom računu, vaš sadržaj će imati tzv. organski doseg. To je postotak vaših pratitelja koji će vidjeti vašu objavu.
Organske objave mogu još vidjeti i:
- Pratitelji ili prijatelji vaših pratitelja (ako podijele vaše objave ili reagiraju na njih)
- Osobe koje prate hashtagove koje koristite
Brendovi i tvrtke na svojim poslovnim stranicama koriste neplaćene objave iz više različitih razloga. Evo nekoliko primjera kada će vam organski postovi biti korisniji nego oglasi.
Kada koristiti organske objave?
Organske objave za izgradnju osobnosti brenda
Nitko ne želi da njegova tvrtka djeluje previše poslovno. Ili, bez duše. Umjesto toga, želimo da brendovi imaju osobnost. Da pričaju priču koja budi osjećaje koji dopiru do nas kao potrošača, ili još bolje – nas kao ljudi.
Brendovi društvene mreže koriste i kako bi raširili njima svojstven ton glasa kojim se obraćaju publici što je važan korak u izgradnji brenda. I za takve objave koristit ćemo one neplaćene iliti organske.
Započnite razgovor s pratiteljima
Sjajan način za interakciju s followersima je da im se izravno obratite s pitanjem, problemom ili anketom koje su popularne na LinkedInu. Ovim pristupom prije svega tražite angažman publike, a postavljanje pitanja svojim pratiteljima dobar je način da ga i dobijete.
Pomozite kupcima
Ponekad se kupci obraćaju tvrtkama na društvenim mrežama jer im je uistinu potrebna pomoć u nečemu. A svi pametni brendovi i tvrtke će to iskoristiti kako bi voljno i učinkovito surađivali s tim kupcima. Objavljivanje sadržaja u obliku FAQ ili odgovaranje na poruke ili komentare uvijek je u neplaćenom obliku.
Loša strana organskih objava
Naravno, postoji i loša strana organskih objava. Organski doseg godinama je u padu zato što sve glavne platforme koriste algoritme za rangiranje, tako da će samo mali postotak vaših sljedbenika vidjeti vaše organske objave. Nije tajna da većina društvenih platformi radi po modelu pay-to-play za brendove. Prosječni doseg organske objave na Facebook stranici kreće se oko 5,20%. To znači da otprilike jedan od svakih 19 obožavatelja vidi organski sadržaj stranice. Zbog toga je sada teže nego ikad da vaša publika vidi sadržaj vašeg brenda, a kamoli novi pratitelji.
Tu na scenu stupaju plaćene objave.
Što su plaćene objave na društvenim mrežama?
Plaćene objave na društvenim mrežama oblik su plaćenog oglašavanja na platformama društvenih medija.
Mreže kao što su Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, TikTok i YouTube imaju ugrađene platforme za oglašavanje s naprednim značajkama ciljanja i mjerenja uspješnosti kampanja. Plaćene objave su sve one objave na kojima ste vidjeli oznaku Ad ili Sponzorirano. Objave na društvenim mrežama koje ćete sponzorirati ili platiti, pomoći će vam da dosegnete što više ciljane publike tj. poboljšat će vidljivost vašeg poduzeća ili brenda, povećat će promet na vašoj web stranici, angažman, konverzije i tako dalje.
Evo nekih razloga i načina na koje tvrtke i organizacije koriste plaćene društvene mreže te nekoliko primjera kako se to učinkovito radi.
Što promovirati na društvenim mrežama?
Podići svijest o robnoj marki
Tek ste se pojavili na tržištu i želite da svi čuju za vas? OK ne baš svi, ali što više vaše ciljane publike. Dobivanje novih pratitelja važan je korak za bilo koju vrstu djelatnosti na društvenim mrežama.
Da biste to učinili, svoju poruku morate iznijeti pred potencijalne pratitelje – oglasom tj. plaćenom objavom.
Promovirajte najnoviji sadržaj, uslugu, događaj ili oglasite da zapošljavate
Napisali ste novi članak na blogu ili eBook, obavezno ga podijelite na društvenim mrežama i tu objavu sponzorirajte jer vam je cilj da ih pročita što više ljudi. Također, kad nudite novu uslugu, organizirate event ili zapošljavate nove radnike, objavite to urbi et orbi plaćenom objavom.
Generirajte potencijalne klijente
Stvaranje potencijalnih kupaca te poticanje konverzija važan je dio svake strategije na društvenim mrežama. Svima nam je stalo do prodaje, naravno. Važno je znati tko bi mogli biti vaši potencijalni kupci i pokušati ih ciljati kampanjama. Njima ćete svoj brend učiniti što privlačnijim te ćete povećati svoje šanse da potencijalne klijente vodite niz svoj prodajni lijevak.
Zaključak
Sad vam je prilično jasno da je najbolji način za učinkovito vođenje poslovnih stranica na društvenim mrežama kombiniranje organskih i plaćenih objava. Iako je organski doseg u padu, prednosti neplaćenih objava su velike. One su vaša prilika da razvijete autentičan odnos s potencijalnim kupcima, a ne da se prikažete kao tvrtka kojoj je zarada jedino o čemu vodi računa.
Također, vaše poslovne stranice na društvenim mrežama moraju prikazati vašu tvrtku kao potpuno formiran brend koji može pokazati jedinstvenu osobnost. Jedino to će navesti ljude da se angažiraju s vašim brendom na dubljoj i iskrenijoj razini od povremenog klikanja na vaše plaćene postove.
Povezano: Kako do novih pratitelja na Instagramu?