Facebook je jedna od najdugovječnijih društvenih platformi na koju se tvrtke oslanjaju kako bi se približile svojoj ciljanoj publici.
Stavimo li sa strane aktualne promjene koje uvode zbog zaštite privatnosti korisnika, koje će oglašivačima zakomplicirati taj posao, zapravo ima smisla da nam je Facebook društvena platforma broj 1.
Naime, Facebook koristi više od trećine ljudi na zemlji.
Ja sam na Facebooku sa svojim privatnim profilom kao i s poslovnom stranicom. Vodim i nekoliko poslovnih stranica svojih klijenata, a do ovog teksta vjerojatno ste stigli zato što ste i vi na Facebooku te pratite FB stranicu Suvremena žena.
Nakon što vam je neka tvrtka upala u oko sigurno ste je potražili i na društvenim mrežama. Priznajte da ste se razočarali ako je niste pronašli na Facebooku, ili ne daj Bože da niste mogli pronaći njihovu web stranicu na Internetu. To je sigurno pobudilo sumnju u vama i pitali ste se postoji li ta tvrtka uopće?!
S druge strane, kad postavite poslovnu stranicu na Facebooku susrest ćete se s nizom pitanja. Što biste i koliko često trebali objavljivati? Zašto su vam fotografije mutne i nisu pravog formata? Trebate li dogovoriti baš na sve poruke i komentare u postovima?
7 najčešćih pogrešaka koje tvrtke rade na Facebooku
Mnoge pogreške koje tvrtke uporno čine na Facebooku (među njima su i neke poznate i velike), vrlo se jednostavno mogu spriječiti.
U ovom tekstu zato sam se odlučila navesti što ne biste smjeli raditi ako želite promovirati svoju tvrtku na ovoj društvenoj mreži i prikazati se u najboljem svjetlu. Izdvojila sam neke od najčešćih pogrešaka koje tvrtke rade na svojim Facebook stranicama.
Vaša tvrtka nema stranicu, već profil
Čini se banalnim, ali ovo je jako česta greška. Naime, na Facebooku je moguće imati profil te stranicu. Razlika je u tome što profile imaju fizičke osobe, a stranice pravne osobe. Zapravo, bez profila ne možete ni postaviti stranicu.
Također, ovo je osobito važno za sve koji se ovih dana promoviraju u političkim kampanjama pred lokalne izbore i kreiraju oglase. Rade li to na svojim profilima, krše Facebookova pravila.
Komentirate objave na poslovnoj stranici s privatnog profila
Facebook News Feed u osnovi izgleda jednako bez obzira jeste li prijavljeni na svoj osobni račun ili račun svoje tvrtke. I tu se korisnici najviše zbune.
Sigurna sam da ne želite odgovarati na komentare s vašeg osobnog profila, već sa svog poslovnog računa. Vrijedi i obrnuto.
Baš sam nedavno s jednom klijenticom razgovarala o ovoj situaciji. Naime, ona nije imala svoj profil na Facebooku, ali je željela promovirati svoj brend. Onda je otvorila profil i nazvala ga imenom brenda (a ne svojim imenom i prezimenom). Potom je postavila i stranicu s istim nazivom.
Da biste izbjegli ove pogreške najjednostavnije je da na svoj profil postavite drugačiju profilnu fotografiju.
Uopće ne odgovarate na poruke i komentare
Ovakvo ponašanje je kao da ste ljudima rekli da vas ne zanima ono što govore ili vas pitaju. Ignoriranje poruka, komentara i interakcije s pratiteljima nije pristojno.
Krenimo od toga da ste otvorili FB stranicu da biste bili u interakciji sa svojim kupcima i potencijalnim klijentima koji su tamo već angažirani. Ako je to zbilja vaš cilj onda vam savjetujem da se na svojoj stranici ponašate s poštovanjem prema drugima, a ne kao na kanalu za emitiranje isključivo vaših poruka.
Brišete ili ignorirate negativne komentare i osvrte
Postoje osobe koje će vas kritizirati zato što su zbilja nezadovoljni vašom uslugom ili proizvodom. Međutim tu su i oni koji će vas gađati „otrovnim strelicama“ jer su karakterno pakosni. Ima i treća opcija – to su trolovi.
Bez obzira s čijim se negativnim komentarima i osvrtima susretnete, zapamtite da ne možete spriječiti ljude da govore o vama i vašem brendu, dobro ili loše. Jedino što možete učiniti je odgovoriti s poštovanjem i korisnim informacijama. Možete se ispričati i navesti kako ćete riješiti problem ili nezadovoljstvo koje je nastalo zbog vaše pogreške.
U svakom slučaju, vašim odgovorom ćete pokazati da ste zabrinuti zbog njihove kritike, ali i da slušate što vam govore, te se angažirate kako biste riješili nesuglasice.
Ne pišete sadržaj uz objavu i ne uklanjate link
Kad dijelite vezu s vaše web stranice kao novu objavu na Facebooku, metapodatke iz te objave (fotografija i kratki opis) Facebook „povlači“ automatski. Međutim, prije nego post objavite, obavezno napišite bar jednu rečenicu o tome na što se veza koju dijelite odnosi.
Osim kreiranja sadržaja kojim ćete privući publiku da klikne na vašu objavu, obavezno uklonite i URL prije objavljivanja. To je onaj plavi link kojega mnogi ostavljaju u objavi.
Kad FB „povuče“ fotografiju i URL, taj link slobodno obrišite. Budite bez brige, ništa se neće dogoditi s vezom na web. Štoviše, uklanjanjem URL-a vaša objava će biti vizualno urednija.
Objavljujete samo kad uhvatite vremena
Ne objavljujete prečesto, ali objavljujte redovito – ovo je formula za uspjeh.
Zašto?
Kad redovito objavljujete na Facebooku zadržat ćete angažman publike i pokazati im da ste prisutni i slušate što ih zanima te im nudite odgovore na pitanja i nedoumice. Međutim, ne želite u jednom danu objaviti 10 postova pa se onda pojaviti nakon mjesec dana.
Na pitanje koliko objava raditi klijentima kažem – minimalno tri objave tjedno.
U svakom slučaju mnogo važnija je kvaliteta sadržaja, a ne kvantiteta.
Ne oglašavate se na Facebooku
Prestanak oglašavanja kako bi se uštedio novac, jednak je zaustavljanju sata kako bi se uštedjelo vrijeme.
Rekao je ovo poznati škotski poslovnjak Andrew Mackenzie a ja se totalno slažem s njim.
Objavljujete li na Facebooku bez povremenog, strateškog oglašavanja ubrzo ćete primijetiti kako je vaš trud i vrijeme uloženo u prisustvo na ovoj mreži uzaludno. Organski doseg objava na Facebooku konstantno pada što nas sve tjera na oglašavanje.
Facebook oglašavanjem možete jako precizno ciljati publiku s obzirom na lokaciju, dob, spol, demografske podatke, interese i ponašanja. Također, moći ćete kreirati prilagođenu i sličnu publiku te odabrati različite ciljeve kampanja. Ali ne možete samo uložiti 20 eura i očekivati 200 novih kupaca ili klijenata.
Oglašavanje na Facebooku će funkcionirati samo ako ste spremni za eksperimentiranje i stalno praćenje vaše analitike. Jedino tako ćete uspjeti vidjeti što najbolje djeluje i daje najbolje rezultate kod vaše ciljane publike.
Nadam se da ste u grupi onih kojima je jasno da danas moraju biti prisutni na Facebooku žele li privući više kupaca ili klijenata. Ako je tako, potrudite se da vaše predstavljanje bude najbolje moguće i bez greške.
Nije bez razloga nastala ona poštapalica: „Ako nije bilo na Facebooku, kao da se nije niti dogodilo!“