Sanja Gomuzak je diplomirana ekonomistica, trenutno radi kao trenerica komunikacijskih i prodajnih vještina. Diplomirala je na Fakultetu za turistički menadžment u Opatiji na temu kvalitete usluge.
Sanja održava prodajne i komunikacijske radionice s ljudima koji su direktno u prodaji.
Radi i individualno sa ženama koje imaju svoje firme ili rade prodaju u tvrtkama. S njima radi pripreme za važne prodajne sastanke. Kombinira svoje petnaestogodišnje iskustvo iz mystery shoppinga, doškolovala se za predavača.
Kako je tekao Vaš put napretka od završetka fakulteta pa do danas?
Sanja: Prva radna iskustva sam stjecala već za vrijeme fakulteta jer sam bila izvanredni student pa sam uvijek pronašla neki posao uz studij. Danas su upravo ti poslovi, kao i još neki u samom početku mog radnog staža, moje najveće iskustvo. Kada u tim godina prođeš školu dućana, skladišta, kafića i slično, onda ti kasnije niti jedan posao više nije težak. To mi iskustvo danas pomaže da odlično razumijem prodavače i sve one koji se svakodnevno „bore“ sa svakakvim kupcima. Najduže sam radila u agenciji za mystery shopping gdje sam napredovala od tajnice do direktorice i to me definitivno oblikovalo u poslovnom smislu. Danas znam što mi je cilj u svakom poslu, ali i znam kako do njega doći.
Što Vas je potaknulo da se počnete baviti predavanjem i održavanjem radionica?
Sanja: Voljela bih da se žene zauzmu za sebe u pravom smislu i iskoriste svoje potencijale. Znam koliko je meni prodaja bila noćna mora i koliko sam se bojala. Strašno je i koliko sam poslova i mogućnosti zbog toga izgubila. Muški kolege su uvijek imali puno bolji efekt na sastancima. Prošla sam taj put na teži način i sada mogu pomoći drugima da to naprave za sebe na puno lakši način i to me jako veseli. Učila sam od nekoliko žena predavačica i to me motiviralo da postanem jedna od njih.
Što je po Vama ono što najviše koči žene u uspjehu/napretku?
Sanja: Žene manje same sebe cijene. Iako često imaju više znanja i kompetencija od muških kolega, samopouzdanje ih pojede. Žena može biti veći znalac i imati više iskustva, ali muškarci će prije dobiti posao. Da se znaju bolje prezentirati, argumentirati svoj proizvod, sve bi bilo drugačije. Žena će prije pribjeći spuštanju cijene, nego davanju argumenata. Svaka prodaja mora biti win-win rješenje. Biti potplaćen definitivno nije opcija.
Što biste izdvojili kao najvažniji faktor u prodaji?
Sanja: Veliki faktor u prodaji je samopouzdanje. Ne ono umjetno samopouzdanje kada se osoba samo pretvara da je samouvjerena, nego onaj pravi unutarnji mir koji ne može uzburkati svaki sastanak ili teži sugovornik. Taj mir svi imamo, ali ga nekako zaboravimo i onda trošimo ogromnu energiju da bar izvana izgledamo sigurno. To je jako iscrpljujuće i frustrirajuće. I nema smisla. U prodaji moramo znati tko smo, koje su naše vrijednosti i koliko vrijedi naš rad. Moramo to znati argumentirati i pri tome se osjećati moćno, a ne uplašeno što će druga strana reći.
Koliko se zapravo samopouzdanje može „popraviti“ kroz savjete drugih i na radionicama?
Sanja: Samo slušajući druge možemo osvijestiti svoje „mane“, no ne možemo ništa ako se sami ne uhvatimo u koštac s problemom i ako ne definiramo jasno koje nas situacije u prodaji najviše plaše. I onda se što više puta moramo dovesti u njih, u svakoj pokušati upotrijebiti nova znanja i ideje dobivene na radionicama. Proces je jednostavan, ne kažem da je lak, ali već prva pobjeda i najmanjeg straha je ogroman vjetar u leđa.
Što možete reći o radionicama koje održavate?
Sanja: Moja prednost je što su svi programi koje radim nastali iz vlastitog iskustva. Ništa od tehnika i vježbi nije nešto što nisam i sama koristila u svom radu kako bih bila uspješnija. Imam mnoge priče iz svog, ali i tuđih radnih iskustava koje ljudi uvijek nekako najbolje zapamte i pronađu u njima motivaciju za sebe.
Cilj na radionicama mi je pomoći ljudima da znaju gdje uopće postaviti neku granicu, kako reći ne, postići dobar dogovor koji ima korist za obje strane. Moraju naučiti i kako ljudi uopće komuniciraju te što u prodaji prolazi, a što ne.
Važan je rad na samopouzdanju, znanju i svjesnosti o sebi, da znaju kako izgledaju i zvuče na sastancima, a posebno u stresnim pregovorima.
Radim s prodavačima na način da ih motiviram i pomažem da pronađu smisao, ali i zabavu u onome što rade. Na individualnim savjetovanjima pomažem osobi da se pripremi za sastanke ili za neki određeni teži sastanak kako bi ga odradio sa što manje stresa, a dobio maksimalno od pregovora.
Neki Vaš savjet koji bi mogao pomoći?
Sanja: Na sebi radiš za sebe, ne samo radi posla.
Treba nabildati unutarnju vrijednost, onda je lakše pregovarati.
Jedna ste od govornica na konferenciji Žene i novac koja nas uskoro očekuje. Što od Vas možemo očekivati na konferenciji?
Sanja: Na konferenciji Žene i novac želim potaknuti žene da promisle o sebi i svojoj poslovnoj ulozi, da znaju argumentirati i naplatiti svoj rad, da se znaju vrednovati. Žene ulože u svoje znanje, a ne znaju to unovčiti ili ih netko obeshrabri na njihovom putu.
Volim to raditi i mislim da ljudi to svakako prepoznaju. Kada radiš posao koji ti je gušt onda to više nije posao i ljudi to prepoznaju.
I za kraj, koje je Vaše viđenje suvremene žene?
Sanja: Fokus. Suvremena žena mora imati fokus, mora znati kuda ide i što želi postići. Mora raditi na tome, a ne kukati i koristiti tisuću izgovora zašto nešto ne funkcionira. Mora biti hrabra, ali mora ostati čovjek prije svega.
Pripremila: Iva Šurdonja