Bez obzira kojim se biznisom bavite, danas više nije pitanje hoćete li biti na društvenim mrežama nego na kojima ćete sve biti. I dok je za neke branše dobro da budu prisutne na svim popularnim stranicama, za neke je bolje da odaberu samo jednu ili dvije. Tik Tok je dočekan kao nova platforma upitne kvalitete sadržaja, no vrlo brzo je prerasla u traženu mrežu koja nije nužno samo za mlađe generacije.
Isplati li se promocija na Tik Toku?
I dok je na Facebook dovoljno staviti link na svoj web ili fora post, a na Instagram lijepu fotografiju, s Tik Tokom priča je posve drugačija. Promocija na Tik Toku zahtjeva kreativnost, vrijeme, energiju i posvećenost. Ako imate sve to, velike su šanse da će vaš sadržaj obožavati dio publike od čak 500 milijuna koliko je dnevno aktivnih korisnika. Sve manje od toga rezultirat će lošom objavom koju će vjerni pratioci ove mreže brzo primijetiti.
Ako već koristite video sadržaj za promociju svoga brenda kao što to 85 % biznisa čini, Tik Tok bi mogao biti platforma za vas. Ako ne, pravo je vrijeme da razmislite o novom nivou u svom marketinškom planu i uzmete svoj dio ovog sve traženijeg oglašivačkog alata.
Tražene kategorije
Kako vam se ne bi dogodilo da krenete u Tik Tok priču, kreirate 2 videa i potom izgubite inspiraciju, na vrijeme razmislite i osmislite plan objava za barem mjesec dana. Videe bi trebali objavljivati barem 1x dnevno i ne uvijek “na istu foru”. Ako nudite samo jedan ili dva proizvoda za vrlo usku publiku, možda ovaj mreža neće biti najbolji izbor za vas. No, ako se radio o brojnim proizvodima ili uslugama za različite vrste kupaca, svakako dajte priliku jer bi vam se promocija na Tik Toku mogla isplatiti.
Na ovoj mreži izvrsno “prolaze” sadržaji vezani uz hranu, poput recepata koji su snimljeni u ubrzanom videu gdje je potom dan link na cijeli recept i proces. Traženi su i sadržaji vezani za djecu, odgoj, bebe, coaching, financije.. I hrvatski brendovi sve su više prepoznali vrijednost ove mreže. Svoj sadržaj nude i neke pekarnice, prodavaonice alata i slične opreme te brojne druge domaće branše. Publika voli i savjetodavni sadržaj, kratke tutoriale (kako se našminkati, odjenuti, preurediti stan..). Dobro prolazi i glazba, smiješni videi te “prankovi”.
Povezano: Kako se promovirati kad imate ograničeni budžet
Brojne prednosti mreže
Tik Tok je najbrže rastuća društvena mreža i trenutno nema konkurenciju u svom području. Biznisi koji je koriste prilično su zadovoljno time kako je zamišljena. Primjerice, za razliku od drugih kanala, vaš prvi video već će vidjeti određeni broj korisnika bez obzira što još možda nemate ni jednog pratitelja. Tik Tok algoritam izvrsno je napravljen kako bi baš svaki video došao barem kod nekih pratitelja na zaslon (tzv. for you page). Postoje i brojni alati unutar same aplikacije pa za početak ne morate biti napredni poznavatelj editiranja videa. Možete koristiti predložene filtere, zvuk, vizuale dok se u potpunosti ne uhodate.
Pratitelji, a i oni koji to nisu mogu jednostavno kliknuti like, share ili komentirati vaš video čime se potiče još veći angažman i još veći reach na for you page i drugih korisnika. Tako promocija na Tik Toku može dosegnuti veliki broj ljudi sa samo jednim (dobro osmišljenim) videom.
Uzmite i ovo u obzir
Ako vam je cilj promocije povećanje prodaje i novih kupaca, Tik Tok nikako nije za vas. Poanta ove platforme je brend awareness, povezivanje s publikom, približavanje mlađoj populaciji i slično. Čak 66% korisnika mlađe je od 30 godina. To samo ukazuje na to da nećete pogriješiti priključite li se ovoj mreži, bilo da želite targetirati tu populaciju ili oni stariju od toga.
Osim raznovrsnog godišta publike, Tik Tok ima i globalni doseg. Stoga će biti zanimljiv onim brendovima koji svoje proizvode šalju i izvan granica Hrvatske ili pak nude online usluge. To znači da morate dobro razmisliti i na kojem jeziku želite nuditi svoj sadržaj. A sadržaj često može postati i viralan, no nikako ne biste trebali videe stvarati s tim ciljem. Tik Tok korisnici vrlo su darežljivi s lajkanjem i sheranjem. Također su vrlo pronicljivi kada se radi o kopiranom ili dosadnom sadržaju. Mnogi brendovi još uvijek se ustručavaju krenuti s ovom vrstom oglašavanja zbog straha od negativnih komentara. Oni se, doduše, mogu ograničiti, no time ćete samo stvoriti kontra efekt.
Povezano: Koju marketinšku strategiju je najbolje odabrati
No, neka vam to ne bude razlog protiv kreiranja profila. Od negativnih komentara ne možete pobjeći ni na jednoj mreži, a online prisutnost važna je i potrebna. Koncentrirajte se na kvalitetan sadržaj koji će istaknuti ono po čemu je vaš brend poseban. I svakako si dajte vremena dok se ne uhodate. Tik Tok je zahtjevna, ali i darežljiva platforma gdje se upornost isplati.