U današnjem digitalnom dobu, pristupi prodaji na društvenim mrežama često se suočavaju s nepravdama i predrasudama koje su rezultat nesporazuma između pojmova pomoći i prodaje.
Iako je pomoć u tradicionalnom kontekstu obično shvaćena kao nesebičan čin, u online svijetu često se doživljava kroz prizmu komercijalnih interesa. U ovom članku istražit ćemo zašto je to tako i razmotriti kako se pomoć i prodaja mogu uspješno kombinirati.
Pomoć i/ili prodaja: Razumijevanje motiva
Prodaja, u svojoj srži, je oblik pomaganja ljudima da dođu do proizvoda ili usluga koje im mogu koristiti. Kada prodajemo nešto, bilo to fizički u trgovini ili online putem društvenih mreža, nudimo rješenja za specifične potrebe ili probleme. U tradicionalnim trgovinama, kao što su ljekarne ili drogerije, kupci ne dovode u pitanje motive prodavača jer se razumije da je prodaja ključna za poslovanje. Međutim, isti ovaj koncept postaje sporan kada se preseli na digitalne platforme.
Mnogi ljudi izražavaju skepticizam prema online prodaji, često koristeći frazu “ti želiš zaraditi na tuđoj nesreći”, kako bi izrazili sumnju u motive onih koji prodaju proizvode ili usluge putem društvenih mreža. Ova percepcija može biti posljedica osjećaja da je online prodaja manje osobna ili iskrena u usporedbi s tradicionalnim oblicima trgovine. Također, postoji uvjerenje da je online okruženje sklono manipulaciji i da su motivi isključivo financijski.
Pomoć bez očekivanja: Ideal ili realnost?
Kada govorimo o pomoći, često se očekuje da će to biti čin bez ikakvih uvjeta ili očekivanja. Na primjer, poslovica “pomozi sirotu na svoju sramotu” implicira da je pomoć često motivirana vlastitim interesima ili očekivanjima, što može dovesti do osjećaja krivnje ili obveze kod primatelja. Ova poslovica često služi kao upozorenje da pomoć može imati skrivene motive.
Međutim, postoji i drugi pogled na ovu temu: ako pomažemo iz iskrene želje da učinimo dobro, bez ikakvih skrivenih motiva, onda je važno prepoznati da je očekivanje kompenzacije, kao što je novac za pružene usluge, potpuno prihvatljivo i razumljivo. Prodaja proizvoda ili usluga može biti oblik pomoći, gdje novac služi kao sredstvo za osiguranje održivosti i nastavak pružanja vrijednosti. Novac nije nužno prepreka altruizmu, već način da se podrži i proširi pozitivni utjecaj.
Izgradnja povjerenja: Temelj uspjeha online prodaje
Jedan od velikih izazova za one koji se bave prodajom putem društvenih mreža jest izgradnja povjerenja kod potencijalnih kupaca. Da bi netko odlučio kupiti od vas, mora vas poznavati, morate im se svidjeti i, što je najvažnije, mora vam vjerovati.
Autentičnost igra odlučujuću ulogu u ovom procesu. Kroz iskreno predstavljanje sebe, svojih proizvoda ili usluga, i korištenje alata koji omogućuju potencijalnim klijentima da vas bolje upoznaju, možete izgraditi čvrstu povezanost s vašom publikom. Transparentnost i dosljednost u komunikaciji doprinose stvaranju povjerenja, što je presudno za uspjeh u online prodaji.
Povezano: Ako nitko ne kupuje ono što prodajete, možda je stvar u ova 3 detalja!
Balansiranje pomoći i prodaje
U konačnici, važno je razumjeti da pomoć i prodaja mogu koegzistirati na način koji je koristan za obje strane. Ako nudimo stvarnu vrijednost i pomažemo ljudima da dođu do rješenja za svoje potrebe, očekivanje kompenzacije za taj trud nije neetično. Naprotiv, to može omogućiti kontinuirani rad i unaprjeđenje usluga.
Pristup pomoći bez skrivenih motiva i istinsko razumijevanje da prodaja može biti pozitivna interakcija između pružatelja i korisnika usluga mogu pomoći u razbijanju predrasuda i stvoriti skladniji odnos u digitalnom okruženju. Izgradnja povjerenja kroz autentičnost i transparentnost dodatno doprinosi uspjehu i dugoročnim odnosima s kupcima.
Kako vi gledate na razliku između pomoći i prodaje? Možda je vrijeme da preispitamo svoje percepcije i otvorimo prostor za razumijevanje kako možemo uskladiti altruizam s poslovnim ciljevima.
Autorica: Maja Bilušić