Organizacija vam nikad nije bila jača strana, štoviše često se znate pogubiti u dnevnim zadacima pa vas uhvati panika kad imate deadline? Ako je među vašim poslovima i vođenje stranica na društvenim mrežama, u čemu morate biti redoviti, sigurna sam da vam se događaju kreativne blokade kada trebate napisati i objaviti novi post. Zapravo nekoliko različitih postova – na Facebooku, Instagramu, LinkedInu i YouTube kanalu. Tu nastupa kalendar sadržaja.
I onima kojima je organizacija „srednje ime“, ne bi se snašli u tom poslu da nemaju kalendar sadržaja za društvene mreže. Napravite i vi svoj, dobit ćete najboljeg saveznika u poslu.
Zamislite samo da više nikada ne trebate razbijati glavu što objaviti na LinkedInu, kakav story postati na Instagramu, je li jučer bio dan kad ste trebali postaviti kampanju na Facebook?!
I ne samo da ćete unaprijed pripremiti sav materijal, s kalendarom ćete imati više vremena da se posvetite praćenju i mjerenju rezultata koje postižete od promocije na društvenim kanalima. Taj uvid će vam pomoći da strateški nastupite te se prilagodite i jednostavnije približite vašim potencijalnim klijentima.
Što je kalendar sadržaja na društvenim mrežama?
Kalendar društvenih mreža ili popularnije content kalendar je tabelarni pregled svih vaših nadolazećih postova na društvenim mrežama. Može se organizirati u obliku obične Excel tablice, Google kalendara ili interaktivne nadzorne ploče (ako koristite neku od aplikacija za upravljanje društvenim mrežama).
Content kalendar obično uključuje kombinaciju ovih elemenata:
- Datum i vrijeme objavljivanja posta.
- Društvena mreža i stranica na kojem će post biti objavljen.
- Kopija sadržaja objave i elementi (tj. fotografije, vizuali ili videozapisi).
- Poveznice (linkovi) i oznake koje će biti uključene u post.
- Bilo koje dodatne relevantne informacije (npr. je li objava u feedu na Instagramu ili Stories?).
- Ovisno o opsegu vaše strategije, vaš kalendar može sadržavati jednu ili više društvenih mreža. Isto tako i više klijenata ako radite u marketinškoj agenciji.
- Ovaj kalendar ne mora sadržavati isključivo materijal kojega planirate za društvene mreže. U njega možete upisati sve važne zadatke kao što su primjerice poslovni sastanci.
Povezano: Kako se promovirati kad imate ograničen budžet?
Zašto koristiti kalendar sadržaja na društvenim mrežama?
1. Štedite vrijeme
Bilo da radite za sebe (svoj brend) ili je vaše radno mjesto uključuje rad na društvenim mrežama, sadržaj kojega objavljujete na društvenim platformama treba se poklapati s marketinškim ciljevima tvrtke. Zbog toga ovaj posao od vas zahtijeva svakodnevno ulaganje napora i pažnje, a ne samo onda kada se osjećate nadahnuto.
Kreiranje kalendara na društvenim mrežama omogućuje vam planiranje unaprijed, uključivanje u njega kolega tj. grupni rad, izbjegavanje multitaskinga i bilježenje svih kreativnih ideja za kasnije.
U osnovi je to najbolji način da se osigurate da se nikada više ne nađete u očajničkom položaju i zadnji tren tražite nešto kreativno, edukativno i zanimljivo za objavljivanje, a što se ujedno poklapa s ukupnim ciljevima vaše tvrtke.
Premda ćete objavljivati svaki dan, možda i više puta dnevno, s kalendarom sadržaja ne morate stalno kao kobac nadzirati svoje feedove. Postoje, naime, alati uz pomoć kojih ćete unaprijed zakazati objave na društvenim mrežama i – jednako važno – upravljati angažmanom publike s jednog mjesta. Neki od njih su: Facebook Creator Studio, HubSpot, SproutSocial, Zoho, AgoraPulse, Later itd.
2. Dosljedni ste u objavljivanju sadržaja
Bez obzira pokušavate li povećati broj lajkova na Facebooku, broj pratitelja na Instagramu, pretplatnike na YouTubeu ili ste odlučili mjeriti KPI-ove za društvene medije, svi stručnjaci će vam dati isti savjet – dosljedno objavljujte.
Zašto?
Kad ste dosljedni u objavljivanju, onda će se vaša publika jednostavnije angažirati oko vašeg sadržaja i povezati s vašim brendom. Angažman, s druge strane, povećava vaš organski doseg pa se vaši postovi prikazuju novoj publici a oni postaju vaši novi pratitelji. Dosljednošću u objavljivanju uspostavit ćete čvrstu povezanost s publikom. To je jedini pravi put do podizanja broja konverzija.
Pisanje objava u kalendar za društvene mreže unaprijed omogućuje vam dosljedno objavljivanje, bilo da je riječ o mjesecu u kojem se ništa veliko ne događa, ili o vašoj promociji godine.
Što nikako ne biste smjeli raditi na svojoj poslovnoj Facebook stranici?
3. Kreirat ćete kvalitetniji sadržaj
Planiranjem i pisanjem kalendara unaprijed dobit ćete bolji uvid u vašu strategiju. Imat ćete vremena pogledati ukupan sadržaj koji dijelite i kako publika reagira na njega iz dana u dan.
To je sasvim drugačija perspektiva koju ćete dobiti u odnosu na svakodnevno užurbano pisanje i objavljivanje sadržaja. To znači da s kalendarom imate priliku kreirati kvalitetniji sadržaj i da on dosljedno prati vaše ciljeve te ima stalan specifičan glas brenda.
Isto tako, zaboravite na one užurbane pozive fotografu ili copywriteru da ostave sve što trenutno rade, jer vam hitno trebaju za objavu na Instagramu! Sjetite se da su takvi žurni zadaci često bili lošije kvalitete. Kad imate posložen kalendar vaši kolege i suradnici će imati dovoljno vremena da odrade svoj dio posla. Posao će sigurno biti bolje kvalitete od onoga kojega treba odraditi u 10 minuta.
4. Nećete raditi greške u objavama
Planiranje objava unaprijed znači da vaš radni proces ima svojevrsne sigurnosne postavke. Pisanje i uređivanje teksta, provjera činjenica pa čak provjeravanje sadržaja s ostalim kolegama ako radite u timu, mnogo je lakše kada radite danima ili tjednima unaprijed.
Kalendar društvenih medija – posebno onaj u kojem sudjeluje više članova marketinškog tima – najbolji je način da se spriječe pogreške u objavama. Kad radite kalendar za recimo mjesec dana unaprijed imate dovoljno vremena da s timom pregledate, korigirate ili eventualno potpuno mijenjate sadržaj.
S ispunjenim kalendarom unaprijed zaboravite na neugodnosti poput objavljivanja sadržaja na brzinu pa njegovog ispravljanja po nekoliko puta.
5. Imat ćete vremena za ambiciozniju strategiju na društvenim mrežama
Poznati svjetski brendovi i velike tvrtke često istovremeno rade više kampanja odjednom – dugoročne, srednjoročne i kratkoročne, plaćene i organske. S content kalendarom i vi ćete moći raditi na isti način.
Jednom kad zakažete sadržaj i utvrdite raspored objava, vaš se prenapregnuti mozak može osloboditi tog pritiska. Sada ćete imati više vremena kako bi se pozabavili drugim zadacima i planovima. Trebate li pokrenuti nagradni natječaj? Početi tražiti partnere ili influencere? Možda je vrijeme da predstavite svoj brend na Pinterestu ili počnete aktivno snimati IG Reels.
Bez obzira upravljate li timom od pet osoba ili radite sami, podizanje prisustva na društvenim platformama različitim kategorijama objava na višu razinu, znači prije svega dobro organiziranje.
6. Više nikad nećete propustiti važne datume
Nikad više ne zaboravite Svjetski dan cheesecakea! Ako se bavite pripremom slastica i ugostiteljstvom, naravno. 🙂
Content kalendar omogućuje vam da vam nikad ne promaknu važni datumi i događaji koji su relevantni za publiku vašeg brenda.
Također, kada ste raspisali vaš kalendar, nećete biti u strci i zbrci ako se nešto aktualno pojavi a vi morate reagirati te promijeniti raspored objava.