Znam, na društvenim mrežama je gužva svakim danom sve veća i veća. No unatoč tome svi se i dalje trudimo predstaviti svoj brend ciljanoj publici na Facebooku, Instagramu, LinkedInu, YouTubeu.
U tim svakodnevnim pokušajima da se istaknemo i pokažemo u najboljem svjetlu na društvenim mrežama, nije neobično da pogriješimo. Ljudski je napraviti grešku tu i tamo ili ponekad. Ali činiti iste greške stalno je nedopustivo. U tekstu koji slijedi izdvojila sam 5 uobičajenih marketinških grešaka na društvenim mrežama koje bi svatko trebao izbjegavati.
1. Niste definirali svoju ciljanu publiku
Imajte na umu da svi nisu vaši kupci i zapravo to ne mogu biti. Definiranje vaše ciljane publike omogućit će vam da svoje marketinške napore na društvenim mrežama usredotočite na ljude koji su istinski zainteresirani za vaš proizvod. Koliko god se trudili u kreiranju i objavljivanju sadržaja, ako ne poznajete svoju publiku, trud će vam biti uzaludan.
Mnogo je različitih čimbenika koje ćete uzeti u obzir kada određujete vaše buyer persone. Jesu li to žene ili muškarci? Roditelji s djecom vrtićke dobi? Milenijalci? Osobe koje stanuju samo na području jedne regije? Oni koji vole putovati? Vegani? Jednom kad dovršite proces definiranja svoje ciljane publike, onda će vam biti jasno na kojoj društvenoj mreži se nalaze. Jesu li na LinkedInu, YouTubeu ili TikToku. Koriste li najviše Instagram ili su uglavnom na Facebooku.
2. Nemate plan objava na društvenim mrežama
Izrada Content kalendara na društvenim mrežama može se činiti kao očita stvar, ali mnoge tvrtke to ne uspijevaju. Upadaju u zamku objavljivanja sadržaja na društvenim mrežama bez ikakvog pravog plana i programa. Marketing na društvenim mrežama trebali biste shvatiti s istom ozbiljnošću kao i svaki drugi napor kojega ulažete u ostale marketinške kanale.
Pri kreiranju kalendara sadržaja odredite specifične ciljeve koje želite postići i koji su mjerljivi. Je li to veći broj pratitelja, veća posjećenost vašoj web stranici, više newsletter pretplatnika? Zatim izradite kalendar sa sadržajem kojega je lako slijediti. Ovo bi trebalo jasno ocrtati što se nadate postići, kako namjeravate mjeriti svoje rezultate te svi resursi koji bi vam mogli zatrebati.
3. Sve što radite je prodajno
Da biste se istaknuli na društvenim mrežama morate biti društveni, jer društvene mreže tome i služe! Ako je sve što radite objavljivanje prodajnog ili promotivnog sadržaja, publika vas neće baš obožavati. Promoviranje vašeg brenda je važno, ali budite suptilni u tome. Budite humoristični, zabavni, pokažite ljudsku stranu brenda. Ne treba baš svaka vaša objava imati prodajni CTA.
4. Ne komunicirate s publikom
Imate plan, aktivni ste i uložili ste trudi pa već imate dosta pratitelja na društvenim mrežama. Shvatili ste koja vrsta sadržaja najviše zanima vašu publiku ali ne odgovarate na njihove komentare i poruke. Činite veliku grešku! Razgovor je dvosmjerna ulica a to pravilo osobito vrijedi za društvene mreže. Zar vaš primarni cilj na društvenim mrežama nije privući publiku i od njih saznati što ih najviše zanima vezano za vaše poslovanje, proizvode ili usluge koje im nudite? Nemojte propustiti priliku da se još više povežete s vašim potencijalnim kupcima odgovarajući na njihova pitanja i komentare. Odgovarajte na komentare čak i kada su negativni. I ne zaboravite komunikaciju držati na uljudnoj razini, biti pristojni i prijateljski nastrojeni.
5. Ne pratite analitiku
Uvid u ono što ste učinili u prošlosti i rezultati koje ste iz toga dobili pomoći će vam u planiranju budućnosti. Stoga bi vaša strategija nastupa na društvenim mrežama trebala biti živi dokument kojega ćete poboljšavati s vremenom. Osim analitike koju možete pratiti putem svake aplikacije, u tome vam može pomoći i Google Analytics, ali i još neke platforme kao što su: HubSpot, Sprout Social, TapInfluence, BuzzSumo itd. Pratite angažman pratitelja, konverzije, trendove u svojoj niši…
Praćenjem i analizom analitike bit ćete u boljoj poziciji da kreirate ciljane marketinške strategije koje će poboljšati kvalitetu prisustva vašeg brenda na društvenim mrežama. Lakše ćete testirati i planirati vrste sadržaja, format objava, promotivne kampanje itd.
Prepoznali ste se u ovom tekstu, ali nemate vremena ili ne znate kako ispraviti greške? Možda je vrijeme da angažirate stručnjaka za društvene mreže!
Povezano: 10 najvažnijih savjeta koje ćete čuti za uspjeh na društvenim mrežama
Danijela Slavica
CEO @ www.dkabinet.com