Mame su superheroji! Nema toga što one ne mogu obaviti, organizirati i napraviti, bez obzira koliko bile umorne ili u stisci s vremenom. Ako na to dodamo i posao, bilo vlastiti ili za nekog drugog, dolazimo do pitanja “kako svime uspješno balansirati”.
Kako voditi posao i obitelj da sve strane budu sretne i zadovoljne
U današnje vrijeme, “posao i obitelj” međusobno su isprepleteni i gotovo ih je nemoguće odvojiti. Živimo u uzbudljivim, ali zahtjevnim vremenima gdje su dobre organizacijske vještine neophodne za sretan i ispunjen život. Zaposlene mame koje vole i žele napredovati na svom poslu ili imaju vlastiti biznis dobro znaju onaj osjećaj. Kada si na poslu, misliš na obitelj, a kada si s obitelji razmišljaš što još treba obaviti. Cilj je da to prestanete raditi i počnete više uživati. Ako ste već savladali taj trik, odlično, svakako će vam dobro doći pokoji organizacijski savjet za još lakši život. A ukoliko niste, krenite od ovih stvari.
Razrađen kalendar za uspješan tjedan pred vama
“Ubojito” dobar kalendar sa svim obavezama već je pola posla. Uvijek je dobro imati popis obaveza na jednom mjestu, a posebice ako ste zaposlena užurbana mama s previše toga na svojoj listi. Prvo odredite jeste li “papirnati” ili digitalan tip jer o tome ovisi kako ćete voditi svoje obaveze. Potom odaberite slatki rokovnik ili digitalni kalendar, mobilnu aplikaciju ili nešto treće što već služiti.
Tajna je u tome da sve obaveze od svih ukućana dodajete na isti kalendar – poslovne i privatne. Ne želite da vam se dogodi da zakažete sastanak u 17 h, a tek kasnije vidite da u 18 h dijete mora biti na treningu. Stoga je najbolje sve obaveze imati na jednom mjestu. Možete odabrati sistem boja za različite tipove obaveza i za svakog od ukućana. Tako ćete znati odnosi li se nešto na posao, privatno vrijeme, treninge, dječje aktivnosti, rođendane ili liječničke preglede. Na kraju tjedna ili mjeseca imat ćete jasan pregled na što vam odlazi najviše vremena.
Povezano: 3 odlične aplikacije za organizaciju poslovnih i privatnih obaveza
Obavezno neka kalendar bude na centralnom mjestu u stanu, isprintan ili na magnetnoj ploči po kojoj se može pisati. Za digitalce je dovoljno sinkronizirati kalendare, a ako su djeca starija možete imati i obiteljsku grupu na omiljenoj društvenoj mreži i tako još lakše komunicirati.
Kalendar možete raditi tjedno ili mjesečno, ako unaprijed znate većinu termina za stvari koje se tjedno ponavljaju. Dodajte i podsjetnike (zvučne ili pop up) kako ne bi zaboravili vrlo važne stvari ili dodatno prioritizirali obaveze. Svakako posebnom bojom označite dan ili doba dana kada je cijela obitelj kod kuće i tada se posvetite jedni drugima.
Planirajte ta druženja i neka svaki put uključuju nešto drugo. Recimo društvene igre, film i kokice, pidžama & pizza ili osmislite vlastite aktivnosti ili fora tradiciju.
Efikasna organizacija kućanstva
Kako bi balans zvan “posao i obitelj” funkcionirao te kako biste se mogli potpuno posvetiti i jednom i drugom, važno je što bolje organizirati svakodnevne zadatke, sve male i velike stvari koje se moraju obaviti, ali vam oduzimaju dragocjeno vrijeme. Prvo razmislite jeste li više jutarnji ili večernji tip. Odgovara li vam više ostati budna nakon što svi zaspu pa je “mir u kući” ili se radije dižete ranije kad još uvijek svi spavaju. A možda i kombinacija jednog i drugog. To je vrijeme koje možete super iskoristiti za sitne detalje po kući kako bi vas dočekala čista i uredna, a i kao vrijeme za sebe i svoje hobije, kavu ili čašu vina!
Većina zaposlenih mama žali se da im najviše vremena odlazi na pripremu obroka, kupovinu, pranje rublja i voženje djece na aktivnosti. Doskočite tome uz nekoliko jednostavnih trikova..
Vikendom prolistajte kataloge i vidite što je na akciji te tome prilagodite obroke, čime štedite vrijeme i energiju. Namirnice naručite online ili obavite shopping jednom u 2 tjedna. Napravite popis obroka za svaki dan u tjednu. Ako nemate običaj naručivati dostave, mogli biste barem jedan put mjesečno ubaciti i tu opciju. Djeca će se veseliti “junk food-u”, a vi odmoru od kuhanja i uživanju s obitelji. Ako vam se zareda mirniji dani na poslu ili viška slobodnog vremena, možda biste mogli pripremiti više jela i zamrznuti porcije za dane kada ne stižete ili ne želite kuhati.
Dobro je i pri ruci imati papir i olovku ili ih staviti magnetom na frižider/magnetnu ploču te pisati kako koju namirnicu potrošite da uvijek znate razinu kućanskih zaliha. Svakako imajte i sve potrebno u kućnoj ljekarni za sitne intervencije, eventualne alergije, za manju djecu ako ih imate.. kako bi bili spremni na sve situacije i bez stresa provodili dane.
Kad ste na poslu, onda ste na poslu
Kada izađete iz kuće ili zatvorite vrata za sobom (ako radite od kuće) neka to bude to. Sada kreće poslovni dio dana, bilo da traje 2 sata ili 8 sati. Tako ćete najbolje izbalansirati posao i obitelj. Fokusirajte se na posao, pratite svoju “to do” poslovnu listu, bez obzira što možda privatno niste obavili sve što ste taj dan planirali.
Povezano: Kako biznisu dati novi implus, kako ga osnažiti?
I na poslu je važna dobra organizacija pa ako je moguće, budite samo na onim sastancima koji su neophodni i neka budu kratki i sažeti. Za sve ostalu tu su pozivi, e-mail ili online sastanci. Ako imate mogućnost sami upravljati svojim rasporedom, prilagodite ga ostalim obiteljskim obavezama ili raspodijelite u 2 djela dana. Nekima će odgovarati i da preko tjedna možda rade više kako za vikend uopće ne bi trebale. A kad uzmete godišnji ili neradan dan nemojte doći u napast da “samo pročitate jedan mail”. Naviknite ukućane i obitelj da vas kontaktiraju telefonski samo u slučaju hitnosti kako biste mogli u miru raditi.
I možda najvažnije od svega…
Većina obaveza oko djece i vođenja kućanstva u većini je obitelji i dalje na majci, bez obzira radila ona dodatno ili ne. Srećom, današnje društvo ide u smjeru sve veće ravnopravnosti i kao žene težimo biranju partnera koji je upravo to – partner u svakom smislu. Budite dio tog pokreta i odgajajte djecu u takvom duhu, posebice dječake. Osim što ćete sebe rasteretiti, djeca najbolje uče na primjeru, a nema ničeg ljepšeg od jednake uključenosti oba roditelja.
Čak i ako znate da vi bolje obavljate neke stvari, suzdržite se od famozne rečenice “pusti, ja ću” ili “nije ovako dobro, nego ovako”.
Odbacite osjećaj “nedovoljno dobre mame/supruge/poduzetnice/zaposlenice” i prihvatite “dovoljno dobro” u svim aspektima. Imate pravo i na karijeru i na obitelj, ako tako želite i sve se stigne, neki dan više, neki manje.
Kada balansirate djecom, poslom, kućanstvom i brakom, neka vam fokus bude upravo na tim stvarima i što većem uživanju. Nemojte se izgubiti u opetovanim radnjama koje vam uzimaju energiju, a ne pružaju punoga toga zauzvrat. Uključite cijelu obitelj, djeca već od 2 godine mogu sami raditi neke stvari pa svake godine sve više. Učite i njih i sebe i partnera da je dom oaza mira i da svi moraju doprinijeti da bi to i ostala.