Danas je skoro nemoguće pronaći posao u kojem ne postoji potreba za komunikacijom. Bez dobro razvijenih komunikacijskih i prezentacijskih vještina, nije moguće napredovati u struci, organizacijskoj hijerarhiji niti graditi uspješne odnose u poslovnom okružju.
Saznajte kako biti bolji u prezentaciji!
Prezentacija podrazumijeva oblik direktne komunikacije u kojoj se jedna osoba obraća većem broju ljudi u namjeri da ih informira, uputi, uvjeri ili motivira te predstavi organizaciju, ideju, projekt ili poslovnu informaciju. Uspjeh govornika uvijek ovisi o pripremi i fokusiranju na važne elemente i dijelove prezentacije.
Cilj prezentacije
Cilj prezentacije mora biti jasno definiran i određen jer čim imate jasan cilj, možete početi s pripremom prezentacije.
Za provjeru cilja, dajte iskrene odgovore na 3 sljedeća pitanja:
- Što želim postići ovom prezentacijom?
- Zašto želim održati ovu prezentaciju?
- Iz kojeg razloga tamo idem?
Ako su odgovori na ova pitanja isti, uspjeli ste pronaći cilj. Opći ciljevi mogu biti informiranje, stvaranje mišljenja, poticanje ideja, motiviranje, obučavanje, uvjeravanje i slično, ali pri tome poruka uvijek mora biti primjena auditoriju. Potrebe slušatelja moraju biti na prvom mjestu stoga ih govornik treba staviti u središte interesa. Pri tome je važno slijediti sljedeća 2 koraka:
- Definirajte što očekujete od auditorija.
- Prezentirajte im informacije koje su potrebne da postignete cilj i potaknete na aktivnost.
Dobra priprema prezentacije
Postavljanjem cilja krenuli ste u kreiranje plana prezentacije koji je važan za dobru pripremu. Sljedeći korak podrazumijeva analizu situacije u kojoj se nalazite. Treba pažljivo provjeriti vrijeme prezentacije, veličinu auditorija, mjesto održavanja i tehnička pomagala.
Važni savjeti u vezi s vremenom prezentacije
- Pridržavajte se predviđenog vremena. Prekratka prezentacija ostavlja dojam da ste zakinuli auditorij, a preduga može biti zamorna.
- U prvih 30 sekundi osvajate pažnju i zanimanje auditorija. To je dovoljno dugo vrijeme da prezentirate sebe i istaknete važne elemente prezentacije.
- Prvih 20 minuta je ključno za iznošenje najvažnijih elemenata prezentacije.
- Imajte rezervnu varijantu za skraćeno vrijeme prezentacije ako dođe do promjena u rasporedu.
Važni savjeti u vezi veličine auditorija
- Prezentaciju prilagodite broju osoba. Male grupe omogućuju neformalniju prezentaciju i interakciju.
- Prilagodite ton, rječnik i način izlaganja broju ljudi u publici.
Važni savjeti vezano za tehnička pomagala
- Prilagodite se veličini prostora i dostupnosti tehničkih pomagala. Prije prezentacije važno je detaljno pregledati ispravnost dostupne opreme.
- Kretanjem možete naglasiti pojedine dijelove prezentacije, uspostaviti kontakt s publikom te usmjeravati pozornost auditorija.
- Prezentacijski materijal mora biti prilagođen publici. Vizualizacijom je moguće bolje objasniti ideju prezentacije, dodatno pojasniti složene informacije, za 50 posto povećati pamćenje prezentiranog te povećati uvjerljivost poruke.
Povezano: 5 koraka do uspješnog promotivnog dopisa