Za uspješnu pripremu prezentacije, praktično je podijeliti izlaganje u 3 dijela. Pažljivo pripremite tri važna dijela vašeg izlaganja.
Tri važna dijela govora
Nakon definiranja cilja i analize situacije u kojoj se nalazite, slijedi faza pripreme govora koji uvijek mora imati svoj uvod, sredinu i zaključak.
Uvod
U uvodnom dijelu govora važno je privući pažnju publike, stvoriti zanimanje i jasno definirati temu prezentacije. Privući pažnju auditorija moguće je zanimljivom pričom iz prakse, atraktivnim vijestima, impresivnom fotografijom ili prikladnom šalom. Uvodni dio mora biti dobro usklađen s osobnosti govornika, jer na početku obično postoji i mala trema koju je potrebno brzo prevladati kako biste odlučno krenuli na središnji, odnosno najduži dio prezentacije.
Sredina govora
Uvijek se prvo kreira središnji, a na kraju priprema uvodni i zaključni dio prezentacije. Sredina govora auditoriju daje potpunu sliku odnosno objašnjava vezu među mnogobrojnim informacijama koje iznosite. U ovom dijelu važno je kreirati nacrt govora, odnosno pripremiti dijelove koji će u finalnom uratku dobiti svoj smisao kroz različite poveznice. Za kreiranje nacrta govora može poslužiti:
- prezentacija kronološkog reda događaja koji se prezentiraju;
- prezentacija problema i rješenja;
- analiza pozitivnih i negativnih pojava koje se prezentiraju.
Nakon definiranja temeljne strukture govora, pristupa se pronalasku taktika kojima ćete povezati i pojačati dijelove strukture. U tome dobro mogu pomoći statistički podaci koji doprinose vjerodostojnosti vaše prezentacije, jer brojke uvijek pomažu da se lakše zapamti ključna poruka. Ponekad se statistički podaci mogu izvrsno iskoristiti za naglašavanje određenih informacija i izazivanje oduševljenja publike.
Svaka prezentacija dobit će na šarmu ako u interpretaciji dodate primjere iz osobnog iskustva. Takvi primjeri mogu biti simpatični i zabavni, ali i vrlo korisni jer su lako zapamtljivi i auditorij ih može i naknadno lako povezati s informacijama koje je čuo tijekom prezentacije. Primjeri moraju biti motivirajući i vjerodostojni kako bi bili uvjerljivi.
Humor također može ostaviti snažan dojam na publiku, ali i umanjiti stres svih prisutnih. Korištenje metafora, ironije i umjerenih šala na vlastiti račun mogu ostaviti pozitivan dojam na auditorij, jer tako možete pokazati samopouzdanje i ostaviti dojam osobe koja vlada situacijom.
Traženje odgovora od auditorija može značajno poboljšati vašu prezentaciju pa čak i ako se očekuje samo odgovor kroz neverbalnu komunikaciju, npr. kimanjem ili podizanjem ruke.
Prezentaciju mogu uljepšati i citati stručnjaka te prezentacija informacija koje publiku mogu održati u napetom stanju do kraja. Ako pronađete dobar način za kreiranje određene tajnovitosti, to može biti zanimljiv detalj koji će auditorij držati zainteresiranim za vaše izlaganje do samog kraja.
Zaključak
U zaključku je potrebno iznijeti jasan plan djelovanja, odnosno precizirati aktivnosti koje se preporučuju ili traže od publike. Kako biste zaokružili cijelu prezentaciju, možete atraktivno završiti s vraćanjem na prezentaciju uvodnih informacija. Zadnje riječi moraju biti snažne, zaključak mora doći iz srca govornika, jer jedino tako može djelovati motivirajuće na publiku.
Povezano: Očekuje vas važna prezentacija?! Evo kako se pripremiti!