Jedinstven, visokokvalitetan, zanimljiv i relevantan sadržaj značajno doprinosi uspjehu na internetu. To mnogi znaju i odlično koriste raspoložive alate za postizanje ciljeva.
S druge strane, mnogi propuštaju mogućnosti za razvoj brenda koje im stoje na raspolaganju. Kako bi ih mogli koristiti, trebate ih poznavati. Upoznajte se s pojmovima Content marketing, Native advertising, PR i Storytelling.
Što je Content marketing?
Content marketing je marketinška strategija koja se temelji na kontinuiranom stvaranju i dijeljenju sadržaja visoke vrijednosti za ciljnu skupinu (tekstovi, videozapisi, infografike, webinari…). Kao i kod ostalih marketinških strategija, krajnji cilj je poticanje prijave, prodaje ili nekog oblika konverzije. Jedan je od najučinkovitijih načina za postizanje marketinških ciljeva.
Dijeljenjem vrijednih, relevantnih i atraktivnih sadržaja gradimo povjerenje, vjerodostojnost i autoritet u području kojim se bavimo. Kvalitetan content marketing pomaže brendovima u povećaju svijesti o brendu, izgradnji ili jačanju povjerenja, promjeni percepcije brenda.
Bit content marketinga jeste komuniciranje benefita proizvoda i usluga, komuniciranje s glavnim ciljem zadovoljenja određenih informativnih potreba ciljne publike, bez izravne prodaje proizvoda i usluga, bez nabrajanja njihovih karakteristika.
Strategija content marketinga je vrlo moćna za privlačenje novih i zadržavanje postojećih kupaca. Uspjeh content marketinga u današnjem ekonomskom okruženju zahtjeva kreativno razmišljanje o sadržaju, razmišljanje gdje ga objavljujete i kako ga promovirate.
Content marketing je sadržaj objavljen na nekom od kanala brenda:
- Vlastita web stranica
- Objave na vlastitom blogu
- Objave na profilima društvenih mreža
- E-knjige
- Guest blogging – pisanje primjerice za portale
- Videozapisi
- Infografike
- Webinari
- Email marketing…
Content marketing zahtijeva vrijeme i predanost. Koristi dobre strategije content marketinga toliko su dalekosežne da bi ga svatko tko ima neki biznis trebao razmisliti o uključivanju u svoju strategiju digitalnog marketinga za 2021. godinu.
Treba imati na umu i da je jedinstven i visokokvalitetan sadržaj presudan za dobro rangiranje u tražilicama poput Googlea. Sadržaj je presudan za uspjeh web stranice.
Ako u timu nemate osobu koja dobro piše, koristite usluge profesionalca kako biste došli do vrhunskih sadržaje za svoju ciljnu skupinu.
CONTENT MARKETING – Sažetak
- Sadržaj objavljen na vlastitim kanalima brenda
- Izgradnja povjerenja objavom korisnih i relevantnih informacija
- Dugoročno dovodi do željene konverzije
- Pruža vrijednost čitatelju neovisno o kupovini proizvoda ili usluge
- Edukativan, autentičan sadržaj; ne stvara pritisak čitatelju
Što je Native advertising?
Native advertising oblik je plaćenog medijskog sadržaja koji je dizajniran tako da se prirodno uklapa u formate platforme na kojoj je objavljen i da ne remeti korisničko iskustvo, odgovara izgledu i osjećaju medija na kojemu se nalazi, nalikuje uredničkom sadržaju. Ključ nativnog oglašavanja je da ne ometa korisnike/čitatelje.
Korisnici se svjesno odlučuju za interakciju s nativnim oglasima i otvoreniji su za prihvaćanje poruka.
Bit nativnog oglašavanja jeste da krajnjem korisniku osigura visokokvalitetne, korisne i ažurne informacije. Budući da sadrži zanimljive informacije, vjerojatnije je da će se dijeliti na društvenim mrežama, povećavajući njegov doseg i omogućujući da reklamna poruka dosegne što veći broj potencijalnih klijenata.
Iz navedenog se može zaključiti da je content marketing zapravo dio nativnog oglašavanja, ideja im je ista. Obje strategije komuniciraju benefite proizvoda i usluga, bez izravne prodaje proizvoda i nabrajanja njihovih karakteristika.
Najveća razlika između nativnog oglašavanja i content marketinga je kanal. Nativnim oglašavanjem kupujete medijski prostor da biste pristupili publici, content marketingom stvarate sadržaj i objavljujete ga na vlastitom kanalu za svoju publiku.
NATIVE ADVERTISING – Sažetak
- Plaćeni sadržaj
- Koristan sadržaj koji nalikuje uredničkom sadržaju, ne djeluje kao plaćeni sadržaj
- Komuniciraju se benefiti proizvoda ili usluge, rješavanje problema
- Sadržaj treba biti označen kao sponzoriran
Primjeri NATIV SADRŽAJA
- Oglas na Facebook stranici – uklapa se u ostali sadržaj, razlikuje se po oznaci sponzorirano
- članak na portalu u kojemu se piše o benefitima proizvoda i/ili usluge. „Sjajna i njegovana kosa uz pravilnu njegu “ je native, „Uz naš šampon vaša kosa će biti sjajna i njegovana“ nije native.
PR objave
PR objave su objave koje mogu ili ne moraju biti plaćene. Najčešće se radi o najavama ili izvještajima o različitim događanjima i aktivnostima brenda.
Tradicionalni PR nudi najmanje kontrole nad sadržajem. Nedostatak kontrole koji pruža tradicionalni PR vodio je s vremenom do pojave plaćenog PR-a. Za razliku od tradicionalnog PR-a, s plaćenim PR-om se ostvaruje kontrola nad sadržajem koji se objavljuje i smanjuje se mogućnost negativnog publiciteta. Kod plaćenih PR objava bi trebalo biti jasno istaknuto da je riječ o plaćenim objavama.
Plaćeni PR često uključuje dijelove priče i izvještavanja koja su dio veće kampanje. Sadržaj vrlo često kreiraju PR agencije i plasiraju ga medijima. Zato ćete često naići na isti PR na različitim portalima.
Stvarnost takva da PR agencije šalju PR objave koje bi prema sadržaju trebale biti plaćenje, jer je sadržaj u potpunosti kontroliran, ali se od medija očekuju besplatne objave takvih materijala.
PR može kreirati i izdavač na temelju kratkog teksta koji mu dostavite. Važno naznačiti da čitatelji znaju da čitaju plaćeni, a ne urednički sadržaj.
PR objave ne moraju biti plaćene ako su uredniku dovoljno zanimljive da od njih može napraviti novinarsku priču ili intervju.
Kroz PR se prenose informacije o temeljnim vrijednostima poslovnog subjekta, kao i o benefitima koje poslovni subjekt osigurava svojim klijentima. PR poruke koje prenosite javnosti su vrlo važne i njihovom kreiranju trebate posvetiti puno pozornosti.
PR je više usmjeren na poslovni subjekt ili marku nego na pojedinačne proizvode. Primarni cilj PR-a je kreirati i održati reputaciju poslovnog subjekta kao uspješnog i cijenjenog.
PR OBJAVE – Sažetak
– Izvještaj ili najava oko aktivnosti brenda
– Tradicionalni PR – najmanja kontrola nad sadržajem
– Plaćeni PR – ostvaruje se kontrola nad sadržajem
– PR objava dolazi od strane brenda
– Važno je naznačiti da čitatelji znaju da čitaju plaćeni, a ne urednički sadržaj.
– PR je više usmjeren na tvrtku ili marku
Na kraju ću spomenuti i Storytelling.
Storytelling
Storytelling ili pričanje priča se odnosi se na svaku poruku koju vaš brand šalje. Pričanje priča u marketingu razvilo se u provjerenu strategiju. Sada je vrijeme za traženje zanimljivih priča, ograničeni ste samo svojom maštom. Priča ta koja nas izdvaja od drugih. Sjajne priče nadahnjuju potrošače.
Uključuje:
- Temeljne vrijednosti.
- Misiju, viziju – priču o tome kuda idete, što želite postići i kako planirate tamo doći.
- Ključnu poruku – razlog postojanja i onoga što potrošačima obećavate.
- Vaše poruke o diferencijaciji.
- Iskustva kupaca s vašim proizvodima i uslugama, recenzije kupaca.
- Što vaši prodajni predstavnici i ostali zaposlenici govore kupcima i ljudima koje upoznaju.
- Sadržaj na društvenim mrežama.
- Svako izvještavanje o vašem brendu u medijima…
Koja marketing strategija je najbolja za vas?
Ne postoje prepreke za ulazak u content marketing osim vremena i predanosti koje zahtijeva, a benefiti dobre strategije content marketinga su toliko velike da biste ga svakako trebali uključiti u svoj digitalni marketing, ako to već niste učinili.
Nativne oglašivačke kampanje ovise o raspoloživom budžetu za kupnju medijskog prostora za plasiranje nativnog sadržaja.
Ako imate mogućnost uključiti sve navedene strategije, ako ih pravilno primijenite i redovito i pouzdano pratite i analizirate izvedbu, mogli biste imati na raspolaganju snažnu marketinšku kombinaciju.
Povezano: 9 savjeta za uspjeh poduzetnika i onih koji to tek namjeravaju postati