Potaknuta jednom poslovnom situacijom, razmišljala sam o stvarnom utjecaju imidža na posao. Koliko zapravo ono što nosite utječe na to kako vas drugi doživljavaju?
Kroz posljednjih godinu dana svoje interese i razvoj usmjerila sam na područje osobnog brendinga i razvoja ljudskih potencijala, te primjećujem stvari kojima drugi možda ne pridaju puno važnosti. Osobni brend čini naša vanjština – imidž, jednako kao i stavovi, vrijednosti i znanje. Vrlo je bitan u poslu, ali i u drugim područjima života. Zašto? Zato što ono što se vidi, u ljudima budi razne emocije, asocijacije i stavove. Vlastitom pojavom možete ulijevati ljudima povjerenje, ali isto tako ih i odvratiti od toga da s vama posluju ili se druže.
Ovisno o tome gdje i što radite, trebate više ili manje paziti na imidž. U nekom trenutku vaš imidž prerasta ono što možemo nazvati komunikacija odjećom i postaje nešto vama svojstveno u svakom trenutku vašeg postojanja. Ljudi vas pamte po nečemu. Možda ste izrazito dragi ili imate puno znanja, a možda vam je gumb uvijek otkopčan ili nosite sportske čarape u boji i mokasinke.
Kažu da odjeća ne čini čovjeka, no kako bismo se osjećali da hodamo goli po svijetu? Iako se slažem da odjeća ne čini čovjeka u svakoj prilici, ipak odjeća jako puno o čovjeku govori. Može vam pokazati koje su vrijednosti osobe čak i prije nego osoba stigne progovoriti, ali isto tako i koliko poštuje i vas i sebe.
Ako netko dođe na vama bitnu svečanost, a nije se nimalo uredio za tu prigodu, što vam zapravo poručuje? Koliko ste mu/joj bitni? Ili dolazi na formalni poslovni sastanak u trenirci? I, koliko to zapravo govori o njemu/njoj? Odaje li sliku osobe kojoj je stalo? Kao što svaka situacija zahtjeva svoj bonton, tako i svako tijelo zahtjeva određenu odjeću u određenoj situaciji. Osjećate li se dobro u vlastitoj koži i poznajete li svoje tijelo, to ne bi trebao biti problem.
I da se vratim na početak. Kakve veze imaju poslovni imidž i sportske čarape? Nemaju! No to ste vjerojatno već shvatili….
Dina Balić, style coach
dina.balic1@gmail.com