U svijetu biznisa praksa se okrenula naglavačke i mjeseci karantene su se pretvorili u oaze učenja novih vještina. Svladavali smo tako razne online aplikacije, komunicirali svim mogućim sredstvima na daljinu, puno više smo imali osjećaj za druge i empatija se konačno nastanila u našim srcima. Strah za vlastiti opstanak smekšao je u nama osjećaj za bližnjeg pa smo i kupce češće zvali i pitali kako su.
Poslovni svijet se preselio u online mode, pa se čak i kupovina snažnije odvijala preko raznih web shopova, što je nekim proizvodima i uslugama dalo krila za budućnost.
Većina poduzetnika sklona je razmišljanju da razvojem prodaje razvijaju i cjelokupno poslovanje. I u pravu su!
S obzirom da je prodaja „core business“ više od 90% organizacija raduje me spoznaja da smo počeli razmišljati da moramo podići prodaju ukoliko se želimo nositi sa sve zahtjevnijim procesima na tržištu. Pozitivna je činjenica da sve veći broj tvrtki ulaže u razvoj prodaje na različite načine, ponekad planski, a nekada i neplanski. Rezultati su zaista različiti jer ovise i o nekim vanjskim faktorima, no važna je spoznaja što treba raditi, volja da želimo i plan kako ćemo to postići.
Za sve one koji su prodaju doveli na željenu razinu i zadovoljno ostvaruju svoje prodajne planove, vrijeme je da se posvete razvoju poslovanja.
Što bi to značilo?
Poslovanje se može razvijati i trenutku kada prodaja nije na željenoj razini. To znači da ste se odlučili raditi NA biznisu, a ne U biznisu.
Često se razlika može primijetiti kada se fokusiramo na strateške stvari, a kada na operativne poslove. Možda nam u ovom trenutku prodaja i nije zadovoljavajuća, ali smo donijeli odluku da hrabro napravimo iskorak i posvetimo se razvoju poslovanja.
Razvoj poslovanja nije prodajna nego je marketinška kategorija.
Ovdje prvenstveno mislim na:
- Razvoj branda
- Prepoznatljivost branda na tržištu
- Izlazak na nova tržišta
- Razvoj koncepta pristupa novim kupcima/klijentima
I dok je u fokusu razvoja prodaje samo i isključivo kupac, u fokusu razvoja poslovanja je partner ili partneri kroz koje dolazimo do krajnjih kupaca/potrošača.
Kako nam vlastiti zaposlenici mogu pomoći u razvoju poslovanja?
Na to pitanje najbolje ćete odgovoriti sami sebi kroz sljedeća pitanja:
- Imate li zaposlene različite tipove ljudi?
- Njegujete li različitosti?
- Kako motivirate i upravljate različitostima u timu?
- Komunicirate li redovito?
- Potičete li redovito zdravu povratnu informaciju?
- Dajete li priliku novim članovima tima?
- Prepoznajete li talente među zaposlenicima?
- Nagrađujete li ih?
- Plaćate li zadovoljavajuće svoje zaposlenike?
- Postavljate li im izazove?
- Cijenite li ih i slušate li njihova mišljenja?
- Uključujete li managere u donošenje odluka?
Nakon ovih pitanja sami znate koliko ste visoko na ljestvici uspješnog razvoja poslovanja.
Za kvalitetan razvoj kompletnog poslovanja nužna je uloga i odgovornost svih odjela, a ne samo odjela prodaje. Ne dozvolite da marketing, financije, ljudski resursi, skladište i logistika, IT, planiranje i proizvodnja ili neki drugi odjeli uvijek budu u nezamijećenom položaju – dajte im prostor kreativnosti, poslušajte njihove ideje, postavite im izazove. Sami ćete se iznenaditi koliko novih prijedloga i rješenja ćete dobiti.
Kako biste što kvalitetnije radili na razvoju poslovanja omogućite svojim zaposlenicima:
- Angažman
- Poznavanje strategije i ciljeva
- Informiranost
- Educiranost
- Motivaciju
- Mentora
- Učinkovitost
- Delegiranje
- Nagradu