Prodaja je za poduzetnike jedna od najbitnijih, ali i najkontroverznijih tema, jedan od njihovih najneomiljenijih, ali i najvažnijih zadataka.
Pogrešna percepcija o prodaji
Možda smo kroz život stekli neugodna iskustva s napasnim prodavačima koji su nas dovodili pred gotov čin u trenutku kad još nismo bili spremni na kupnju, koji su nas “vukli za rukav” koristeći push marketinške strategije. Takva iskustva stvorila su nam negativnu sliku o prodaji i prodavačima, pa mnogi ne vole prodavati jer ne žele da ih drugi smatraju jednako nametljivima i napornima.
Prodaja je vještina koju je kao i svaku drugu moguće naučiti, za uspješnu prodaju ne trebamo i mi biti naporni prodavači. No, pogrešan je redoslijed ako čekamo da dobijemo samopouzdanje kako bi krenuli s prodajom, jer upravo naš angažman, pokušaji i testiranja omogućavaju nam da postanemo sve bolji i bolji u prodaji te da upravo zbog toga dobijemo više samopouzdanja.
Kao još jedan problem u slabijoj prodaji je to što mali poduzetnici općenito premalo vremena provode u konkretnoj prodaji, komunikaciji s klijentima te stvaranju prodajnih aktivnosti/sadržaja.
Princip efikasne prodaje koji trebamo razumjeti je da nije novac prva valuta koju izmjenjujemo s potencijalnim klijentima, već je to – pozornost.
Klijenti nas ne mogu izabrati ako nismo vidljivi
Ljudi će često neko vrijeme pratiti naš rad, čitati recenzije i tuđa iskustva o usluzi/proizvodu jer nam je svima potrebno da prvo steknemo povjerenje prije nego što se odlučimo realizirati kupnju. Zbog toga je važno da stvaramo kvalitetan sadržaj; da imamo dobre objave na društvenim mrežama, kvalitetne tekstove na web stranici, dobre recenzije…
Ako nam potencijalni kupac nije spreman dati svoju pozornost jer ne smatra nas i naš sadržaj vrijednim i ako u nas ne stekne povjerenje, onda nikad neće niti postati naš kupac. Zbog toga je važno prestati “vrijedno raditi i čekati da nas netko primijeti”, čemu su žene posebno sklone, već je potrebno naučiti aktivno se brendirati, pozicionirati, povećavati svoju vidljivost i kreirati sadržaj kojim izazivamo pozornost i povjerenje, koji između ostalog pokazuje i tko ste, kako radite, što ljudi od vas mogu očekivati.
Brendiranje je izuzetno efikasna aktivnost za koju nam nije potrebno puno novaca, a povećava vrijednost naše ponude i biznisa do 30%. Brend je razlog zbog kojeg netko bira upravo vas i ono što nudite, iako na tržištu ima na stotine sličnih i jednako dobrih rješenja. Brend je slika koju će potencijalni klijenti imati o vama ili o vašem proizvodu/usluzi, promocija onoga što zastupate i u što vjerujete, vizualni identitet, osobnost i vrijednosti brenda, način komunikacije, reputacija, stav i iskustva korisnika.
Klijenti nas ne mogu izabrati ako nismo vidljivi, ako nismo vrlo jasni u komuniciranju kako im možemo pomoći i ako im ne damo razlog zbog kojeg bi trebali izabrati nas, a ne naše konkurente.
Čekati da nas klijenti sami nađu definitivno nije dobra poslovna strategija. Ako ćete pasivno čekati da vas primijete možda nećete ostvariti željeni uspjeh, nećete moći živjeti od svog rada i na kraju može doći do toga da ćete trebati zatvoriti tvrtku.
Besplatne edukacije
Ako ste vlasnik/ca biznisa i želite unaprijediti poslovanje, povećati vidljivost i prodaju, napraviti poslovni zaokret ili pak povećati motivaciju svog radnog tima kako bi postigli bolje poslovne rezultate, ovog travnja čekaju vas još 2 besplatne edukacije u Konekti.
1. Kako napraviti poslovni zaokret? – utorak 20.4. od 19 do 20 sati
U Instagram live edukaciji “Poduzetne priče” ugostit ću Suzanu Kolarić, aroma & hipno terapeut. Kao osoba koja je s 46 godina zatvorila obiteljski obrt kako bi pokrenula svoj posao iz snova i sama je prošla mnoge dvojbe oko toga kada i kako napraviti životni/poslovni zaokret.
Nakon samo 2 godine poslovanja upravo je napravila još jedan poslovni zaokret zbog čega posluje puno uspješnije, a s nama će osim naučenih lekcija podijeliti i savjete kako si možemo olakšati donošenje ovako važne životne odluke, što kad nas strah od uspjeha blokira i što je potrebno napraviti kako bi poslovali uspješnije?
Za sudjelovanje na live edukaciji zapratite marina_konekta i pridružite se u utorak 20.4. u 19 sati i isplanirajte svoj poslovni zaokret.
2. Kako motivirati sebe i zaposlenike za postizanje boljih poslovnih rezultata? – utorak 27.4. od 19 do 20 sati
U Instagram live edukaciji ugostit ću Dubravku Jagarinec, stručnjakinju za prodaju i prodajne procese, life&business coach te NLP i Mindfulness trenericu. Na edukaciji ćete naučiti na koji način možemo motivirati sebe kao vlasnike biznisa, ali i svoje zaposlenike kako bi postigli bolje poslovne rezultate, povećali prodaju i unaprijedili odnose.
Istraživanja pokazuju da su sretni i motivirani zaposlenici i do 12% produktivniji, a u ova neizvjesna vremena svi tražimo načne da nam biznisi posluju bolje.
Za sudjelovanje na live edukaciji zapratite marina_konekta i pridružite nam se u utorak 27.4. u 19 sati i naučite kako i vi i vaš tim možete postići puno bolje poslovne rezultate.
Autorica: Marina Kolar