Svaki poduzetnik susreo se, barem jednom, s “preskupo mi je” reakcijom. Mnogi ne znaju kako bi na to reagirali. Sljedeći put, umjesto da se uvrijedite, naljutite ili nešto treće, isprobajte ove savjete.
Kako odgovoriti kada klijent kaže da ste preskupi
Kada vam potencijalni klijent ili partner kaže da ste preskupi, ponekad je teško adekvatno reagirati ili uopće shvatiti koja bi bila ispravna reakcija. Ovakav odgovor može vas natjerati da preispitujete svoju vrijednost, svoje cjelokupno poslovanje, a čak da zbog toga krenete u drastično smanjenje cijena. Nemojte učiniti ništa od toga! Kroz ove savjete shvatit ćete zašto ljudi to kažu, što stoji iza takvih izjava i kako se postaviti.
Svaki feedback je vrijedan
Kada čujete “preskupi ste”, nemojte misliti da ste čuli “vi ne vrijedite”. Uvijek će biti ljudi i tvrtki kojima ono što nudite neće biti vrijedno tih novaca. Naposljetku, i vama samima je ponekad nešto preskupo ili smatrate da nije vrijedno tih novaca, zar ne? Umjesto da odmahnete glavom, iskoristite situacije kada netko kaže da ste preskupi i saznajte više informacija.
Možete pitati:
“Koliki budžet ste imali u planu investirati u rješenje koje tražite” ili “Ako vam mogu pomoći s ovim problemom, koliko mislite da bi vam ta informacija vrijedila”.
Ponudite dodanu vrijednost
Također, uvijek možete ponuditi dodatnu vrijednost umjesto automatskog “rezanja” vlastite cijene. Naposljetku, postoje ljudi kojima u potpunosti odgovara što nudite, ali iz raznih razloga nisu u mogućnosti ponuditi traženi iznos. Oni će itekako cijeniti ako im možete ponuditi nešto dodatno i velika je šansa da će i budućnosti s vama surađivati.
Možete reći:
“Ne bih željela kompromitirati kvalitetu onoga što nudim. Stoga ako je vaš budžet xy kuna onda bi vam radije ponudila xy opciju. Kako vam to zvuči?”
“Moje cijene su fiksne, no svakako bi željela surađivati s vama. Mogu vam ponuditi bonus uslugu/proizvod kao zahvalu što ste odabrali upravo mene.”
Važno je shvatiti što stoji iza “preskupi ste”. To će ponekad zahtijevati i psihološki aspekt, osim prodajnog ili marketinškog. Kada razumijete tržište, ljude i njihove potrebe, sve ćete lakše prilagođavati svoje odgovore i reakcije na ovakve situacije.