Nikada u povijesti nije bilo teže naći kvalitetne radnike i poslodavce kao što je to danas. Puno je faktora koji su razlog tome, no činjenica ostaje da je ponekad dugotrajan i zamoran proces naći pravi poslovni fit. Kandidati žele biti sigurni da potencijalno radno mjesto odgovara njihovim potrebama i kvalifikacijama. Isto tako, svaki poslodavac teži pronaći najbolju osobu za svaku poziciju, no ponekad ne zna kako to postići.
Kako napisati oglas za posao i uštedjeti si dragocjeno vrijeme i energiju
Ako ste mali poduzetnik, često i dalje radite poslove koje u drugim okolnostima ne biste radili. Od nabavke materijala, čišćenja ureda pa do intervju s potencijalnim kandidatima. Kada ovisite o sebi i tražite kvalitetno pojačanje, želite biti sigurni da ste poduzeli sve sa svoje strane da pronađete pravu osobu. Prvi korak i ujedno najvažniji upravo je oglas koji će privući prave kandidate i uštedjeti vam vrijeme na onima koji to nisu. Evo kako napisati oglas za posao i postići upravo to.
Prije nego krenete…
Neke stvari željet ćete napraviti i prije nego krenete kreirati oglas. Uzmite papir i olovku i popišite sve vještine i vrline koje bi idealni kandidati trebao imati. Naravno, gotovo je nemoguće naći osobu koja će ih imati sve, pa odmah napišite i ono oko čega niste spremni na kompromis. Tu ćete već imati smjer u kojem želite ići i koji vam može biti eliminacijski faktor ako nađete više odgovarajućih kandidata.
Svakako provjerite i svoje društvene mreže samog biznisa, ali i vlastite ako ste mali poduzetnik. Znate i sami da ste vi vaš biznis i da to dvoje ide “u paketu”. Imate li na svojoj web stranici i mrežama dovoljno informacija o sebi, poslovanju, proizvodima i uslugama? Jesu li navedene vaše vrijednosti, vizija i misija? To nisu stvari koje su rezervirane samo za velike korporacije. Dapače, odredite li ih na početku svog poslovanja, veće su šanse da ćete se kretati u željenom smjeru i to brže nego bez plana i cilja.
Pri pisanju oglasa za posao nećete moći navesti baš sve što želite, treba paziti na strukturu, duljinu i atraktivnost teksta. Stoga su opisi na službenim stranicama i profilima idealni za dodatni pozitivan dojam. Svaki kvalitetan kandidat odvojit će vrijeme za provjeru online aktivnosti vašeg biznisa i vas samih. Pobrinite se da pronađu ono što će vam ići u korist i prikazati vas u “svijetlu” kakvom želite.
Na što obratiti pažnju
Vremena kada su radnici bili zahvalni što uopće imaju posao, a omiljena rečenica bila “šuti i radi” odavno su prošla. Danas su mogućnosti i izbori veliki, iako se to ponekad tako ne čini u Lijepoj Našoj. Uloge su se itekako promijenile i ponekad se čini da su upravo poslodavci ti koje se intervjuira, a ne obratno. Za kvalitetne poslodavce i radnike to nije nikakav problem, dapače, oboje žele transparentan postupak. Najgore što možete napraviti je da osoba iz opisa posla ne razumije što bi točno trebala raditi, a to ćete primijetiti i kroz pitanja na samom razgovoru s kandidatom. Ako ste u prošlosti veći imali selekcijske postupke, prisjetite se što je funkcioniralo, a što ne.
Prisjetite se i kakav je bio feedback od prošlih zaposlenika, kako ste se rastali, što vam je odgovaralo kod njih, a što ne. Zapošljavanje nove osobe proces je koji može trajati, no ujedno je i uzbudljiv jer uz odabir prave osobe cijelo vaše poslovanje dobiva novu dimenziju i priliku za rast. Kao malog poduzetnika, prava osoba rasteretit će vas poslova koje odavno ne bi trebali raditi i tako vam dati priliku da razvijate poslovanje u smjeru u kojem želite.
Nemojte se precijeniti
Ne žurite s objavom oglasa, napravite prvotni draft sa svime što možete i želite ponuditi, što tražite zauzvrat i što bi osoba trebala raditi. Istražite koliko iznos plaća za traženu poziciju i opis sličnih poslova kako ne biste nešto izostavili, ali ni tražili previše toga. Nakon što ste istražili slične oglase za posao nikako ih nemojte kopirati.
Osoba koja aktivno traži posao već je naišla na one iz vaše industrije i lako će razlikovati copy/paste od originalnog sadržaja.
I još jedno važno pravilo: sve što napišete budite spremni zaista i ostvariti. Bilo da se radi o mogućnostima napredovanja (čiji je postupak na live razgovoru potrebno i objasniti), benefitima, plaći i zahtjevima. Kada osoba krene raditi za vas vrlo brzo će primijetiti je li napisan oglas bio “navlakuša” ili ste zaista dosljedni rečenom. Ako niste, zaposlenik ili odlazi ili ostaje, razočaran i nezadovoljan.
Pisanje samog oglasa
Sada kada imate jasnu sliku što želite i koga tražite, evo kako napisati oglas za posao koji će raditi za vas.
Naslov oglasa neka odmah odaje o kojoj je poziciji riječ. Možete se poigrati atraktivnim naslovima, no želite da je isto tako odmah jasno što se traži. U uvodnom djelu prvo pišite o sebi, svom biznisu, čime se bavite, koliko ste godina na tržištu.. Koristite informacije kojima se posebno ističete. Možda ste jedina agencija koja se bavi tom uslugom ili ste na tržištu već 10 godina. Ili ste mala tvrtka koja već ima velike projekte.. što god bilo neka bude jedinstveno i vaše.
Potom navedite što i koga tražite uz jedinstveni naziv pozicije. Svakako pripazite na imenovanje same pozicije. Ako tražite osobu koja bi radila više različitih stvari, bila vam desna ruka i slično, opis posla neka bude “voditelj ureda” ili “office manager”, nikako ne “zamjenica direktora, operations manager i slično”. To zvuči fancy i važno, no osoba bi mogla steći krivu predodžbu ili očekivati plaću koju niste spremni ponuditi.
Povezano: Kako uspješno komunicirati?
Potom sažeto navedite sve poslove koje bi osoba trebala raditi te razinu samostalnosti. Ako tražite pomoć u marketingu, no već imate uhodan tim, dajte do znanja da će osoba imati vodstvo. A ako tražite osobu koja će samostalno donositi odluke i formirati procedure za određeni sektor, isto tako navedite. Probajte biti što konkretniji u navođenju poslova jer rečenica “poslovi po naputku direktora” nije ono što će pravog kandidata privući.
Potom dolazimo do kandidatima najvažnijeg djela: što nudite. Ako kandidat zna da zadovoljava ono što tražite, onda će ga zanimati što nudite kako bi bio siguran da ste pravi fit. Najgore što u ovom djelu oglasa možete napraviti je navođenje generičkih rečenica kojih su oglasi za posao prepuni.
Manje je više
Radije navedite jednu ili dvije konkretne stvari nego hrpu rečenica poput “stimulativna okolina”, “izazovna pozicija”. I ono što nikako ne biste smjeli navoditi su stvari koje se podrazumijevaju i nisu benefit koji se navodi u ovom djelu oglasa. To se odnosi na rečenice poput “redovita plaća”, “ugovor na neodređeno” i slično. Razmislite što zaista možete ponuditi i budite iskreni.
Za male poduzetnike to može biti subvencioniran prijevoz ili ručak, dodatno zdravstveno osiguranje, božićnica ili uskrsnica, mogućnost da 2 dana mjesečno rade od kuće, parking, više dana godišnjeg..
Neke stvari možda nećete htjeti ponuditi dok ne vidite je li osoba pravi fit, no nešto bi trebalo biti prisutno od samog početka.
Razradite plan nagrađivanja i dodatno ga pojasnite na samom razgovoru za posao.
I za kraj…
Na kraj oglasa ostavite svoje kontakt podatke, rok prijava, a ovisno o poziciji možda ćete uz CV željeti da kandidat pošalje i motivacijsko pismo. U tom slučaju svakako navedite maksimalan broj znakova da ne biste u nedogled čitali prijave, a i potaknuli kandidate da istaknu ono najvažnije.
Povezano: 3 stvari koje možete naučiti od svoje konkurencije
Nakon što ste formirali oglas pročitajte ga nekoliko puta, provjerite gramatičke greške, dodajte atraktivnu fotografiju ako je moguće i prigodno. Možda ćete htjeti poslati draft i kolegi od povjerenja za dodatno mišljenje. Jednom kada imate finalnu verziju vrijeme je za objavu. Oglas postavite na web stranicu, Facebook i LinkedIn, a po želji i na Instagram story ili druge društvene mreže. Najbolje znate gdje se nalaze vaši potencijalni kandidati ovisno u kojoj ste brašni i kakvu osobu tražite.
Sada preostaje čekati prijave i pripremiti se za selekcijski postupak i razgovore. Sretno!