Odnosi s javnošću ili PR (engl. Public Relations) su strateška komunikacija i upravljanje imidžom i ugledom tvrtke ili pojedinca. U nastavku saznajte kako izgraditi snažnu PR strategiju i izgraditi odnos s medijima.
Cilj PR-a je stvoriti i održati pozitivnu percepciju javnosti izradom učinkovitih marketinških materijala koji se distribuiraju kroz različite medijske kanale. Odnosi s javnošću imali su značajnu ulogu kroz povijest. Početkom 1900-tih, napori Ivy Leea da javnosti pruži točne informacije tijekom kriza postavili su temelje za modernu PR praksu. Kao jedan od utemeljitelja modernih odnosa s javnošću, Lee je najpoznatiji po svom radu s obitelji Rockefeller. Dvadesetih godina prošlog stoljeća Edward Bernays, kojega se naziva i „ocem odnosa s javnošću“, pokazao je moć PR-a koristeći medije za oblikovanje javnog mnijenja i promicanje konzumerizma.
U prošlosti se PR fokusirao na tradicionalne medije poput tiska, radija i televizije za izvještavanje. U današnjem okruženju, društveni mediji zamaglili su granice između odnosa s javnošću, odnosa s medijima i marketinga.
Danas, na ogromnom tržištu prepunom konkurencije, PR usluge jednako trebaju male i velike tvrtke. U ovom tekstu ću zato sažeto prikazati što je važno kad se odlučite javnosti predstaviti vašu poslovnu priču te za promociju koristiti medije.
Istražite medije koje vaša ciljana publika prati
Prije nego što se obratite medijima, bitno je provesti temeljito istraživanje i identificirati one medije koji su u skladu s vašom tvrtkom i ciljanom publikom. Uzmite u obzir demografske podatke, interese i sklonosti svoje publike i potražite medije koji odgovaraju toj demografskoj skupini.
Bilo da se radi o časopisima, emisijama, podcastima specifičnim za vašu industriju, utjecajnim blogovima ili lokalnim novinama, ciljanje pravih medija povećava vjerojatnost privlačenja pozornosti željene publike.
Jednostavnije, odaberite medije koje vaša publika prati.
Povezano: Budućnost mrežnog oglašavanja – trendovi koje valja pratiti
Obratite se urednicima ili novinarima koje zanima vaša tema
Osim što vaša priča treba zanimati vašu ciljanu publiku, ona mora biti interesantna i novinarima. Za izgradnju jakih odnosa s medijima ključno je razumjeti potrebe i interese urednika i novinara. Istražite novinare s kojima se planirate povezati. Pročitajte njihove članke, pratite ih na društvenim mrežama i steknite uvid u njihova područja stručnosti i teme koje obrađuju.
Ono što saznate pomoći će vam da prilagodite svoju priču i prezentaciju ideje kako biste ih uskladili s njihovim interesima.
Novinarima pružite kvalitetan sadržaj
Novinari svakodnevno primaju brojne reklame i priopćenja, pa je važno da se znate izdvojiti iz mase pružanjem vrijednog i kvalitetnog sadržaja.
Osmislite i istaknite zanimljive dijelove vaše priče koja će postati vijest u novinarskim tekstovima. Ponudite ekskluzivne intervjue, stručne uvide ili pristup informacijama, trendovima i podacima iz vaše poslovne niše.
Pružanjem vrijednog i zanimljivog sadržaja čitateljima određenog medija, pozicionirate se kao pouzdan izvor, povećavate povjerenje novinara u svoju tvrtku i jačate odnos s medijima.
Šaljite personalizirane poruke
Kada se obraćate novinarima, izbjegavajte generičku poštu ili grupne email poruke. Nitko ne želi napisati priču koju će svi drugi napisati.
Personalizacija je važna za privlačenje pažnje novinara i izgradnju vrijednog kontakta. Osim toga, personalizirani pristup pokazuje vaše poštovanje prema njihovom radu i povećava vjerojatnost izgradnje trajnog odnosa s medijima.
SAVJET +: Odabir prave PR taktike ključan je za uspješnu PR strategiju. Evo još par informacija koji će vam pomoći da donesete prave odluke:
- Odredite relevantne medijske kanale: Odredite koji mediji najučinkovitije dopiru do vaše ciljane publike.
- Izgradite odnose s utjecajnim osobama ili influencerima: surađujte s utjecajnim osobama koje imaju veliki broj sljedbenika i koji su u skladu s vrijednostima vaše tvrtke.
- Stvorite privlačan sadržaj za društvene mreže: Razvijte strategiju sadržaja koja odjekuje s vašom publikom i potiče angažman na društvenim mrežama.
- Upotrijebite priopćenja za tisak: Iskoristite priopćenja za tisak kako biste podijelili važne najave i novosti o svojoj tvrtki.
- Organizirajte događaje: Planirajte i organizirajte događaje koji vam omogućuju interakciju s vašom publikom i stvaranje hypea.
Izgradnja uspješne PR strategije zahtijeva vrijeme i trud, ali je korisna za vaš posao bez obzira promovirate li tvrtku, novi proizvod ili događaj. Ne zaboravite da je PR kontinuirani proces i da ćete morati redovito prilagođavati svoju strategiju kako biste uspjeli u današnjem dinamičnom medijskom okruženju.
Povezano: 4 koraka za uspjeh poslovnih stranica na društvenim mrežama