Što možete danas učiniti za svoj biznis?
Uvijek kad zapnemo u biznisu, trebamo se vratiti na početak.
Sve je u osnovi vrlo jednostavno i u životu i u poslu.
Svrha biznisa je rješavanje problema i dodavanje vrijednosti.
Kupac je taj koji nam daje plaću.
Ako nemamo kupaca, čitaj ne prodajemo (dovoljno), imamo hobi, a ne biznis.
Tko je naš kupac?
Kad smo ga zadnji put pitali što treba, želi, hoće, što mu je i koliko važno, i najvažnije, kad smo zadnji put bili svoj kupac? Da, da, kad ste zadnji put prošli kupovno iskustvo kod sebe, bili svoj tajni kupac, kako god?
Što naš kupac zapravo kupuje od nas?
Često nije isto ono što mi mislimo da prodajemo i ono što kupci zaista od nas kupuju. Primjerice, u mom prvom biznisu prodavala sam jednu vrstu istraživanja tržišta, no kupci su zapravo kupovali osjećaj kontrole.
Tko smo mi, zašto radimo to što radimo, koje su naše vrijednosti?
E sad kad smo preispitali temelje, idemo redom čistiti.
Prvo analiza što je naš zicer u poslu – kako najlakše i najbrže zarađujemo?
Onda 80/20 – Paretovo načelo – kojih 20 % kupaca nam donosi 80 % prometa.
Onda profitabilnosti klijenata.
Pa profitabilnost pojedinih poslova i aktivnosti, proizvoda i usluga.
E sad će biti otkaza.
Kome, pa prvo klijentima, da da. Što će vam neprofitabilni klijenti koji Vas iscrpljuju i vremenski i energetski i možda i ne plaćaju na vrijeme…
Onda ajmo u procese – postavljanje/revidiranje sistema. Što se, kako i zašto radi? Može li bolje, brže, jednostavnije, što više nema smisla, što se može delegirati, od čega odustati, što outsourcati?
Sukladno tome idemo se reorganizirati.
Ajmo baciti oko i na zaposlenike za kraj.
Jesu li svi na pravim radnim mjestima? PI index je odličan alat za to.
Što ih motivira? Znate li da sretniji ljudi budu i do 13 % produktivniji, a sve to u konačnici može dovesti i do 20 % porasta profita.
P. S. Samo 10 % ljudi radi posao koji voli.
I onda početak i kraj svega – mi – vlasnici. Jer riba smrdi od glave. Znam, najlakše je okriviti državu, visoke poreze, nedostatak dobrih zaposlenika, sebične milenijalce, ali ipak sve počinje i završava s nama. Koliko smo sami sebi prepreka? Bolujemo li od perfekcionizma, mikromanagementa? Znamo li da je dovoljno dobro, dobro? Tko smo mi bez naše firme?
Maknite se iz ureda bar na dan, izvucite se iz operative i radite NA svom biznisu, ne samo U biznisu, a to znači baš ovo – proći sve ove prethodne korake. Sretno.
Autorica: Kristina Ercegović