Kao i mnogi biznisi nastali iz strasti, Ivanin brend A.R.M. Dizajn dugo je bio samo ideja, sve do 2017. godine kada je odlučila snove pretvoriti u stvarnost.
“Uvijek je bio prisutan strah od nepoznatoga. Istina je da smo sami sebi najveći saboteri. Dok kreiramo uspjeh najvažnije je da se sami sebi maknemo s puta. Svaki početak je težak i pun nepoznanica.”
Od sportašice do kreatorice
Rođena u Čakovcu 80-tih, školovala se za ekonomista, a prije “modnih” snova sanjala je sportske. Cijeli život bavila se tenisom, prvo ga igrajući, a potom trenirajući druge. Za poduzetnički uspjeh ovako nešto puno znači, sportaši su prirodno disciplinirani i uporni, a poraz podnose jednako dobro kao i pobjede. Sve to, kao i iskustvo na poslovima marketinga i prodaje, Ivani je pomoglo da svoje malo carstvo mode dovede do današnje razine uspjeha.
Prve klijentice bile su joj najvjernije prijateljice koje su s ponosom i puno entuzijazma nosile haljine i reklamirale ih gdje su stigle. Ubrzo je napravljen i webshop preko kojeg je krenula i prodaja. A upravo zahvaljujući online kupovini, prodaja kao ni poslovanje nisu stali ni za vrijeme pandemije. “Online kupnja iz sigurnosti vlastitog doma pokazala se kao odlična odluka i naša prodaja je u neprestanom rastu što nas iznimno veseli”, dodaje.
U modnom ringu s “velikim igračima”
A kako je modno tržište specifično, ne može se zanemariti utjecaj velikih web shopova koji uzimaju veliki dio ovog “tržišnog kolača”. Živimo u potrošačkom društvu gdje masovna proizvodnja odjeće prevladava čega se Ivana najviše i bojala prilikom pokretanja brenda.
“Oni nude sve na jednom mjestu – od odjeće i obuće pa sve do modnih dodataka. Njihove aplikacije posložene su tako da u nekoliko klikova razvrstaš sve što ti treba, a još je veća prednost što ti se svakodnevno aplikacije javljaju i nude točno ono što ti se sviđa. Ipak, ne želim se uspoređivati s istima.”
Mjesta usporedbama zaista nema, jer iako se svi bave modom – razlika je ogromna. Osim ponude i kvalitete, koncept malih hrvatskih proizvođača na svoj jedinstven način privlači i zadržava kupce. Posebice nakon pandemije kada se, srećom, sve više shvatila važnost podrške malim hrvatskim poduzetnicima. Ivana je i sama to primijetila kroz izazovne periode.
“Veseli me što se sve više ljudi okreće nama, malim proizvođačima, jer cijene naš rad i dizajn te prepoznaju kvalitetu proizvoda. Doista mi je drago što postoji sve veći broj ljudi kojima je važan hrvatski proizvod.”
Ono što je izdvaja
Ljudi uvijek prepoznaju kvalitetu, ali i osobu koja stoji iza nje. Stoga Ivana mudro poručuje kako trebamo vjerovati u sebe i svoj proizvod kako bi i drugi vjerovali i poželjeli ga imati. A osim kvalitete, velika prednost brenda je i širok raspon veličina, koncept koji se u modnim krugovima ne viđa često. U ponudi imaju konfekcijske brojeve od 34 pa sve do 60, a dodatno prilagođavaju modele visini kupca te šivaju po mjeri. “Jako mi je važno kako je odjeća koju šaljem pakirana stoga sve pakete šaljemo u prepoznatljivim A.R.M. Dizajn kutijama s porukom zahvale.”
Upravo je ovakav mindset i način rada jedini održivi. Ivana, kao i svi poduzetnici, ističe i da je upornost neizostavan faktor uspjeha, ali i doza ludosti, kako bismo se usudili sanjati velike snove.
“Neprestano treba pronalaziti nova rješenja i ambiciozno raditi na njima. Poznajem previše ljudi koji nisu zadovoljni sobom, a samim time ni sa svojim poslom i životom. Ipak, vidim da i dalje stoje na mjestu i ne rade ništa po tom pitanju, a to je zapravo srž problema.”
Ističe i kako izazova uvijek ima, a nije lako ni vidjeti da tvoje “najbolje što znaš” u nekom trenutku nije dovoljno. No, važno je što radite s tom spoznajom. Ivana tada traži nova rješenja, educira se i istražuje… “i nikako ne odustajem nego se trudim još više”, dodaje glasom pobjednice.
Pobjeda nad strahom
Kako je u modi važna kreativnost i vizija, Ivanina je prednost što joj ideja nikada ne nedostaje. Ako i zapne, kaže, tu su suradnici koji pomognu, a često se u radu prilagođavaju željama klijenta, što je posebnost njihovog načina rada.
“Prilagođavamo modele kako bi se prije svega svidjele njima. Kreativnost je uvijek potrebna, a u ovom poslu još je više izražena, stoga se trudim biti brza kao i svijet oko mene, jer se svakog dana događa nešto novo.”
Vizija za brend joj je neprestan rast, a važno joj je da, nudeći nove modele, krojeve i dizajne, ne izgubi kvalitetu i ono što čini brend jedinstvenim. A važno je i pobijediti svaki strah pa tako i onaj od konkurencije. “Smatram da moji kupci, koji se neprestano vraćaju i naručuju odjeću na mjesečnoj bazi, najbolje govore o konkurenciji tako da ne strahujem od iste. Sve je više modnih brendova, kako malih tako i velikih, ali svaki nudi nešto svoje, a na kupcima je da svojim odabirom pokažu tko je za njih najbolji izbor.”
Uspješan poduzetnik = sretan poduzetnik
Za žene poduzetnice koje žive svoj posao, a uz to imaju i obitelj, stvari su nekada sve samo ne jednostavne. Uz supruga, troje male djece i posao koji se još razvija, Ivana priznaje da je ponekad vrlo izazovno sve uspješno “hendlati”.
“Djeca su još mala pa imaju jako puno obaveza i dodatnih aktivnosti. Tako da izuzetno puno vremena provodimo s njima i uz njih. Ponekad je prednost što nemam fiksno radno vrijeme, ali je minus što je moje radno vrijeme zapravo 0- 24. Neprestano u glavi nosim posao, preuzimam narudžbe klijenata, dogovaram eventualne izmjene na modelima i slično. Iako je izazovno, na kraju se sve isplati, posebice kada imate veliku podršku obitelji, kao što imam ja.”
Trenutno se ne može zamisliti u drugom poslu jer joj ovaj previše znači i uživa u svakom trenutku. “Uspjeh je vrlo relativan pojam i svatko ga percipira drugačije. Samu sebe smatram uspješnom jer sam prije svega zadovoljna svojim poslovanjem i uspješnosti svojega brenda, a uz sve to imam sretnu i zdravu obitelj. Doista ne mogu poželjeti više”, divno zaključuje Ivana.
Foto: privatna arhiva