Posljednjih godina dogodilo se puno promjena na samom tržištu, ali i u odnosu zaposlenika i poslodavaca. Iako je pandemija bila svojevrsni pokretač tih promjena, one su svakako bile neizbježne. Stari model rada bio je na izdahu, a požurile su ga brojne svjetske krize.
Saznajte što žele zaposlenici u 2023.
Mogli bismo reći da je 2023. godina promjene i to one namjerne. Sada smo imali prilike bolje procesuirati nedavne događaje, kao i one od prije nekoliko godina, i posložiti prioritete. Zaposlenici više nego ikada znaju što žele, znaju da to zaslužuju i tome teže. Poslodavci, oni kvalitetni, nastoje im to omogućiti.
Neradnici s jedne strane i sumnjivi poslodavci s druge, definitivno će izvući deblji kraj u trenutnim tržišnim trendovima. Istražili smo koja su to poželjna employee experience-a današnjice i kako ih postići.
Smislene odnose
Samo u Americi 2021. godine otkaz je dalo preko 47 milijuna radnika, a ta brojka vrtoglava je i u Europi te ostatku svijeta. Jedan od najčešćih razloga otkaza su loši međuljudski odnosi. Online rad ili ne, ljudima je bitno s kime i kako rade. Naravno da vam neće svaki kolega odgovarati niti vam radne kolege moraju biti prijatelji. No, morate se dobro osjećati na mjestu na kojem provodite polovicu svoga vremena. A na to kako se osjećate uvelike utječu ljudi koji vas okružuju i koje na poslu ne možete izbjeći.
Stoga zaposlenici sve više očekuju od nadređenih neki oblik intervencije u smjeru dobrih međuljudskih odnosa. U online radu to znači više razgovora s uključenom kamerom, a u sastancima početak istih u opuštenijem tonu. Poslodavci bi trebali i uzeti u obzir osobnosti i međusobne odnose zaposlenika prije nego slažu tim za određeni projekt, ukoliko je moguće.
Prevenciju burn out-a
U 2023. pojmovi poput well being-a i work/life balance-a više nisu floskule ili slogani koji će privući nove zaposlenike. Radi se o ozbiljnim temama kojima će svaki kvalitetan poslodavac detaljno pristupiti. To uključuje osmišljavanje strategije i načina rada koji doprinosi da se svaki zaposlenik dobro osjeća. Suprotno onome osjećaju kao da nikada ni ne otiđe s posla, bilo fizički ili mentalno, na što se žale mnogi zaposlenici.
Srećom brojne organizacije, mediji, ali i drugi zaposlenici stali su na kraj trendu u kojem je bilo “cool” raditi od jutra do navečer i biti strašno zauzet.
Opasan trend u kojem su se mnogi osjećali loše ako bi ugasili računalo u 16:00 kada im radno vrijeme i završava. Trend u kojem je majka strepila ako je morala izaći ranije po bolesno dijete. Unazad 3 godine o ovoj se temi puno priča, a i razni stručnjaci opetovano su ponavljali koliko je takav način rada neodrživ niti ikome donosi korist. Svi znamo da je rijetko tko produktivan svih 8 sati, a kamoli i dulje od toga. Danas znamo da će kvalitetan zaposlenik prepoznati i cijeniti kada radno mjesto pokaže iskrenu brigu za njega kao osobu. Taj će zaposlenik davati 200 % od sebe i ukazanu brigu i povjerenje višestruko vratiti.
Hibridni način rada
Na naše mentalno i fizičko zdravlje, ali i predanost radu utječe i to kako, a ne samo koliko radimo. I dok je većina zaposlenika izjavilo da im ne odgovara stalan rad od kuće, isto tako su shvatili da ni stalan rad iz ureda nije nužno najbolji. Stoga su velike korporacije, a iza njih i manje tvrtke, ubrzo prešle na hibridni način rada. On obično uključuje 3 dana rada iz ureda i 2 dana od kuće ili slične kombinacije. Poslodavci koji ponude ovakav način rada (naravno, ako vrsta posla dozvoljava), imat će sretnije i marljivije zaposlenike. Ovo je još jedan način, ako ne i najveći, kako da se utječe na prevenciju burn out-a i ljudima omogući osjećaj života i izvan posla.
Zaposlenici su također istakli kako im je važno da se čuje njihov glas, omogući slobodno davanje feedback-a i osjećaj potpore, posebice pri dolasku na novo radno mjesto. Sve navedeno upućuje da je zaposlenik 2023. i svih budućih godina znatno drugačiji nego onaj prije 1, 2 ili više godina. Ovaj obrnuti trend gdje bismo mogli reći da zaposlenici “diktiraju” pravila može biti odlična prilika za sve suvremene poslodavce da dignu svoj biznis na viši nivo.