U novoj nas knjizi autorica Alka Joshi vodi u susret mirisima i okusima Francuske i Indije. Gotovo da možemo namirisati note monsunske kiše i kardamoma, cimeta i ulja sandalovine.
Sinopsis izdavača: Pariz, 1974. Tridesetdvogodišnja Radha živi u Parizu sa suprugom Pierreom i njihovim dvjema kćerima. Premda još uvijek žali što se godinama prije odrekla svoga prvorođena sina, dok je i sama još bila dijete, uživa u majčinstvu te napokon pronalazi izvor svoje strasti u riznici bogatih i opojnih mirisa. Nakon što je desetak godina ranije otkrila svoj skriveni talent – da je u stanju otkriti parfem koji savršeno pristaje svakoj mušteriji – ona sada radi za priznatu parfumerijsku kuću i osmišljava u potpunosti nove kombinacije mirisa, gradeći pritom svoju karijeru parfem po parfem. Ipak, voljela bi kad bi Pierre pokazivao više razumijevanja za njezinu karijeru. Osjeća njegovu frustraciju, no nema se srca odreći onoga što je toliko veseli.
Kada joj u ruke dopadne vodstvo prvog velikog projekta, Radha otputuje u Indiju gdje joj u pomoć pristižu njezina sestra Lakshmi te kurtizane iz Agre – žene koje koriste moć parfema kako bi zavodile i zadirkivale te pobuđivale seksualnu napetost. No na korak od uspjeha Radha saznaje da je njezin sin, za kojeg nikada nije rekla svome suprugu, odlazi potražiti u Pariz, time prijeteći da će uzdrmati njezin pomno izgrađen život u Francuskoj.
Francuski parfem na indijski način – moje misli
Francuski parfem na indijski način treći je roman trilogije Alke Joshi. Ostala dva romana su Žena koja je slikala kanom i Čuvari tajni Jaipura. Iako je svaki od romana samostalan i ima svoju priču, ipak bih preporučila čitanje sve tri knjige, i to po redu, kako biste bili bolje upoznati sa svim likovima spomenutim u njezine prve dvije knjige a koji se spominju i u ovoj knjizi. Čitanje će vam tako biti zanimljivije.
Francuski parfem na indijski način lijepa je završnica trilogije u kojoj možemo pročitati priču o Radhi kao odrasloj osobi i ponovno posjetiti voljene likove iz prva dva romana. Radha, sada majka dvoje djece, živi u Parizu i radi u renomiranoj kući za izradu parfema. Kada dobije zadatak na velikom projektu, putuje natrag u Indiju kako bi dobila inspiraciju za miris koji treba kreirati. Pomoć traži kod kurtizana i svoje sestre Lakshmi.
“Latice Jasmina tako su osjetljive da ih treba ručno brati te vrlo rano ujutro i žurno odnijeti do postrojenja za destiliranje, prije nego što izblijedi njihov miris.”
Dok Radha usklađuje svoje profesionalne želje sa svojim obavezama prema obitelji, suočava se i s tajnom iz prošlosti. Radhin odrasli sin Niki, kojeg se morala odreći prije mnogo godina, stiže u Pariz. Zanimljivo je saznati kakav plan autorica ima za Radhu i Nikija, može li Radha pronaći mjesto u svom životu za sina kojeg se morala odreći.
Snažne žene
Radha je snažna i ambiciozna žena koja želi slijediti svoje snove i raditi ono što voli. U tome ne pronalazi podršku svoga muža. On bi radije da ona bude kod kuće i da se brine o obitelji. Na kraju je prisiljena birati između obitelji i karijere. Autorica podsjeća čitatelje na moć mirisa i činjenicu da su neka naša najjača sjećanja često ukorijenjena u mirisu. Spoj Pariza i Indije mi je bio vrlo zanimljiv, kao i snažni ženski likovi smješteni u razdoblju 1970-ih. Zanimljivo je i to da su parfemi na kojima je radila Radha bili posvećeni “zaboravljenim ženama” s poznatih slika. Prvi parfem koji je trebala kreirati bio je posvećen Manetovoj” Olimpiji.
“U Indiji ima tako mnogo mirisa kojih se sjećam, a ne koriste se u francuskoj proizvodnji parfema. Orijentalni mirisi koji su postali popularni posljednjih godina samo su zagrebli po površini onoga za što vjerujem da možemo kreirati. Uvjerena sam da Olimpiji treba nešto vlažno, fluidno.”
Ima nešto posebno u Indiji i čitanju Alkinih romana. Ovo je još jedna roman koji slobodno možete dodati na svoj popis za čitanje, osobito ako vas fascinira Indija, ali i moć mirisa.
Recenzija i foto: Marijana Glavaš, urednica