Mrežno oglašavanje ili oglašavanje preko interneta neprestano se razvija, a s njime i trendovi koji oblikuju ovu dinamičnu industriju.
Kada su u pitanju trendovi u oglašavanju i najnoviji alati, kao vlasnik tvrtke ili marketinški stručnjak, neophodno je da ste u tijeku kako biste svoje kampanje učinili što učinkovitijima i prilagodili ih potencijalnim kupcima.
U ovom članku donosim neke od najvažnijih trendova u mrežnom oglašavanju koje valja pratiti u 2024. godini i dalje.
Pet trendova u mrežnom oglašavanju
Personalizacija
Personalizacija je već duže vrijeme trend u online oglašavanju i sigurno će se nastaviti razvijati i postajati sve sofisticiranija. Alati za personalizaciju postaju sve moćniji, pa imamo sve više podataka na raspolaganju o potencijalnim kupcima prema kojima usmjeravamo oglase. Ti podaci marketinškim stručnjacima omogućuju da svojim ciljnom tržištu dostave relevantnije i privlačnije oglase.
Sigurno ste primijetili marketinške poruke koje su jako dobro usmjerene na vas i vaše upite. Takvi oglasi su kreirani da odgovore ne samo na vaše upite, već i da predvide vaše potrebe. Možemo reći kako živimo u dobu osnaženih kupaca koji jednostavno i brzo dolaze do informacija o proizvodima i uslugama. Zato su tvrtke prisiljene graditi personalizirane oglase i poruke za ciljane kupce.
Umjetna inteligencija (AI)
Kako je tehnologija umjetne inteligencije (AI) postala dostupnija u posljednjih nekoliko godina, ona je tema koju je nemoguće ignorirati bilo da ste vlasnik tvrtke ili potrošač. Ne samo da tehnologija dramatično poboljšava analizu podataka i predviđanje trendova za trgovce, već može značajno poboljšati i iskustvo potrošača. Na kraju krajeva, svi smo sami krivi što smo dodali nešto u našu online košaricu u zadnji tren, nakon što nam je prijedlog proizvoda generiran umjetnom inteligencijom.
AI se može koristiti za automatizaciju zadataka, optimizaciju kampanja i ciljanje oglasa na prave ljude u pravo vrijeme.
Slično tome, proširena (AR) i virtualna stvarnost (VR) uključene su u marketinške i prodajne taktike. Na primjer, potrošači sada mogu zamisliti komad namještaja koji namjeravaju kupiti za svoj stan ili napraviti selfie kako bi virtualno isprobali nove sunčane naočale prije kupnje.
Glasovno i vizualno oglašavanje
Sve veći broj potrošača redovito pretražuju Internet koristeći glasovne alate kao što su Alexa i Siri. Ova tehnologija brzo je postala popularna za mnoge potrošače tijekom proteklih nekoliko godina jer je postala lakše dostupna. To je prilika za oglašivače da se povežu sa svojom ciljanom publikom na prirodniji način.
Ali glasovno pretraživanje nije jedina metoda pretraživanja kojoj raste popularnost — tu je i sve češće vizualno pretraživanje.
Alati kao što su Google Images i Google Lens omogućuju pretraživanje s pomoću slika. Za marketinške stručnjake to znači nužan pomak prema korištenju više vizualnog zamjenskog teksta i fotografija na internetu. Drugim riječima, kvalitetni vizualni elementi postat će sve važniji za SEO.
Video oglašavanje
U ovoj godini očekuje se daljnji porast popularnosti kratkih video oglasa na platformama kao što su TikTok i Instagram Reels.
Navike potrošača uvelike su se promijenile tijekom vremena, ali jedna stvar ostaje ista: potrošači ne vole trošiti puno vremena na oglase. Stoga će marketinške strategije koje uključuju videozapise trebati zadržati upečatljive, kratke i jasne poruke.
Još uvijek ima mjesta za duža videa, ali ta vrsta sadržaja više se odnosi na pričanje priča i opisivanje proizvoda te edukaciju, nego na privlačenje pažnje i angažiranje potrošača.
Influencer marketing
Influencer marketing je postao popularan način za doseg ciljanog tržišta. Predviđa se njegov rast i dalje, a oglašivači će se i dalje oslanjati na utjecajne osobe za promociju svojih proizvoda i usluga, osobito putem društvenih mreža kao što je Instagram.
Ovaj rast potaknut je sve većim brojem ljudi koji koriste društvene medije i porastom mikro-influencera, koji imaju manje, ali vrlo angažirane pratitelje. Jedan od ključnih razloga popularnosti influencer marketinga je autentičnost i povjerenje koje influenceri mogu unijeti u poruku brenda.
Naime, potrošači i dalje vjeruju preporukama ljudi koje prate na društvenim mrežama. Zapravo, 63 % potrošača vjeruje influencerima više nego tvrtkama, a 58 % ih je kupilo na temelju preporuke influencera.
Povezano: Stvaratelji sadržaja ili influenceri kojima je jedini cilj skupljanje followera
Ovo su samo neki od trendova u mrežnom oglašavanju koje valja pratiti u ovoj godini, ali i dalje kako biste svoje kampanje učinili što učinkovitijim i dosegli svoje ciljano tržište.
Oglašavanje na internetu se stalno razvija, pa uvijek postoje nove mogućnosti za promociju koje valja isprobati i novi trendovi u oglašavanju koje valja pratiti.