Google Ads je Googleova usluga oglašavanja koja omogućuje tvrtkama da prikažu svoje oglase na Googleovim stranicama s rezultatima pretraživanja. Oglasi se obično pojavljuju na vrhu ili dnu Google SERP-a tj. stranica s rezultatima tražilice.
Utrka za dolazak na prvu stranicu Googlea vrlo je konkurentna. Pokušaj dosezanja prve stranice, čak i uz odličnu SEO strategiju, lako može potrajati mjesecima ili čak godinama.
Tu na scenu stupaju plaćeni oglasi (PPC).
U ovom vodiču dat ću vam osnovno znanje potrebno za pokretanje uspješne Google Ads kampanje. Naučit ćete što je Google Ads, prednosti njegovog korištenja, kako započeti kampanju te dobiti savjete za uspjeh.
Što je Google Ads?
Google Ads je platforma za online oglašavanje koja vam omogućuje da prikažete svoje oglase na Google tražilici, YouTubeu i drugim Google partnerima.
Kada netko pretražuje proizvode ili usluge koje nudite, vaš se oglas može prikazati na vrhu rezultata pretraživanja ili primjerice, uz videozapise na YouTubeu.
Jedna od najvećih prednosti Google Adsa je njegova mogućnost detaljnog ciljanja. Oglase tako možete prikazati određenim grupama ljudi na temelju njihovih interesa, demografskih podataka i ponašanja online. To znači da možete osigurati da se vaši oglasi prikazuju ljudima koji su najvjerojatnije zainteresirani za ono što nudite.
Prednosti korištenja Google Adsa
- Doseg: Google Ads vam omogućuje da dosegnete široku publiku potencijalnih klijenata.
- Ciljanje: Mogućnost ciljanja oglasa na određene grupe ljudi.
- Kontrola nad budžetom: Sami određujete koliko želite potrošiti na oglašavanje.
- Mjerljivost: Možete pratiti rezultate svojih oglasnih kampanja i vidjeti što funkcionira, a što ne, te korigirati kampanje za bolji uspjeh.
- Prilagodljivost: Mogućnost pokretanja različitih vrsta oglasnih kampanja.
Kako započeti s Google Ads-om?
Otvorite Google Ads račun
Google Ads račun je besplatan i jednostavan za postavljanje. Jednostavno idite na Google Ads web mjesto i prijavite se svojim Google računom. Ako nemate Google račun, morat ćete ga napraviti. Ne brinite, ovo traje tek nekoliko minuta.
Nakon što unesete potrebne podatke, doći ćete na sljedeću stranicu za izradu svoje prve kampanje. Ovdje ćete odabrati proračun, ciljanu publiku, postaviti ponude i napisati tekst oglasa.
Odaberite vrstu oglasne kampanje
Postoji nekoliko različitih vrsta Google Ads kampanja, pa odaberite onu koja je najpogodnija za vaše ciljeve.
Sljedeći korak je odabir između Google pretraživačke mreže i prikazivačke mreže. Pretraživačka mreža postavlja vaše oglase na Google tražilicu, dok će prikazivačka mreža prikazati vaš oglas na bilo kojoj web stranici koja prikazuje oglase.
Za početnike i male tvrtke preporučuje se koristiti pretraživačku mrežu jer ona prikazuje vaše oglase korisnicima koji posebno pretražuju ključne riječi koje su relevantne za vašu tvrtku. Prikazni oglasi mogu, pak, biti izvrsni za brendiranje, ponovno ciljanje i općenito imaju niži CPC. Ali nisu toliko orijentirani na upite.
Odredite svoj budžet
Razmislite koliko ste spremni potrošiti na svoje oglasne kampanje. Google Ads koristi model licitiranja, a ponuda je iznos novca koji ste spremni platiti za svaki klik na vaš oglas. Ako vi i vaša konkurencija licitirate za istu ključnu riječ, a vi ste spremni platiti više po kliku, vaš će se oglas prikazivati bolje od oglasa konkurencije.
Ako imate nešto skromniji budžet vaše Google kampanje mogu biti također uspješne!
Ako biste ponudu postavili radije ručno predlažemo vam da istražite mogućnosti uz pomoć Googleovog alata za planiranje ključnih riječi.
Odaberite ključne riječi
Ključne riječi su pojmovi ili izrazi za pretraživanje koje korisnik unosi u Google tražilicu. Google vam omogućuje da odaberete do 20 ključnih riječi koje mogu pokrenuti prikazivanje vašeg oglasa na SERP-u.
Preporučuje se da odaberete nekoliko ključnih riječi za koje ste sigurni da će donijeti rezultate, umjesto da odaberete 20 koje bi vam se mogle činiti relevantnima.
Pripazite i na opseg pretraživanja ključnih riječi. Odabrati ključnu riječ koja ima opseg pretraživanja od 550 000, nije najbolja ideja. Naime, ključne riječi s velikim opsegom pretraživanja obično su izuzetno skupe za licitiranje. Odabir više ključnih riječi ili odabir ključnih riječi s velikim opsegom pretraživanja će vas koštati.
Odredite svoju ciljanu skupinu
Koga želite dosegnuti svojim oglasima? Mogućnost je ciljanja na temelju demografskih podataka, interesa i ponašanja. U ovom koraku morate odrediti zemljopisni položaj svoje ciljane publike. Ova značajka osigurava da se vaš oglas prikazuje samo korisnicima koji provode pretragu koristeći ključne riječi za koje se nadmećete i prisutni su na geografskoj lokaciji koju ste naveli.
Korištenjem opcije naprednog pretraživanja dobivate pristup “radijusnom ciljanju”. Ciljanje radijusa omogućuje ciljanje određenog radijusa vašeg poštanskog broja. Ovisno o prirodi vašeg poslovanja, možda ćete htjeti ciljati cijele zemlje ili samo gradove ako nešto prodajete lokalno. Možete čak postaviti različite prilagodbe licitacije po ciljevima radijusa.
Izradite oglas
Pisanje oglasa je najzahtjevniji, ali i najkreativniji dio ovog procesa. Predlažemo da dobro razmislite o tome i učinite ga stvarno uvjerljivim. Vaša poruka treba jasno komunicirati vašu ponudu na takav način da uvjeri korisnika da klikne na vaš oglas i posjeti vašu web stranicu.
Evo nekoliko savjeta:
Naslovi: Naslov vašeg oglasa prva je stvar s kojom će se korisnik susresti. Pobrinite se da ih pozove i uvjeri da kliknu na oglas. Mudro koristite ovaj ograničeni prostor. Osim toga, preporučuje se uključiti barem jednu od odabranih ključnih riječi u naslove.
Opis: Prostor za opis koristite da jasno prenesete svoju poruku korisniku. Ako je moguće, uključite sve ponude ili popuste u ovaj odjeljak kako biste osigurali da korisnik klikne na vaš oglas. Osim toga, triput provjerite ima li pravopisnih i gramatičkih pogrešaka.
Pratite svoje rezultate
Važno je pratiti rezultate svojih kampanja i vršiti prilagodbe kako bi bile što uspješnije.
Savjeti +
- Koristite snažne pozive na akciju: U svojim oglasima recite ljudima što želite da učine, bilo da se radi o posjetu vaše web stranice, pozivu, prijavi na vaš newsletter ili kupnji proizvoda.
- Istaknite jedinstvene prednosti svog poslovanja: Što vas čini drugačijim od konkurencije? Istaknite svoje prednosti u svojim oglasima. To može biti besplatna dostava, popusti i akcije i sl.
- Koristite privlačne slike i videozapise: Ljudi su vizualna bića, stoga koristite privlačne slike i videozapise u svojim prikaznim oglasima kako biste privukli pažnju.
- Pratite svoje rezultate i budite spremni prilagoditi svoje kampanje: Važno je redovito pratiti rezultate svojih kampanja i vršiti prilagodbe kako bi bile što uspješnije.
Google Ads iznimno je moćan alat kada se radi o stjecanju novih kupaca za mala poduzeća. Međutim, ako se ne koristi pametno, platforma vas može stajati popriličnog budžeta za oglašavanje, a da ne donese respektabilan ROI. Ako ne uspijevate sami, potražite stručnjaka za vođenje Google Ads kampanja.