Znate li koje se 2 arome jednako detektiraju kao miris i okus? Istraživanja kažu – lavanda i čokolada!
Magični mirisi koji nas uvijek iznova privlače
Neki bi možda tu svrstali i KAVU, zar ne? No, dok sada pijem kavu, čitam kako se kod kave oko tristotinjak aromatičnih spojeva rastopi u slini, mijenjajući joj pri tome okus i prije nego je progutamo. Dakle, okus kave nikad ne izaziva takvu euforiju kao mirisi koji normalno udišemo, a upravo nas oni, ti magični mirisi, tjeraju da svako jutro kuhamo i pijemo kavu. Zanimljivo!
Neopisiva je moć mirisa i djelovanja na emocije!
Miris je uvijek i stalno oko nas, okupani sam u molekule mirisa otkako smo došli na ovu planetu. Eteričnim uljima otvaramo vrata jednom potpuno novom svijetu. To je svijet moći i manipulacije mirisima, ali u najpozitivnijem smislu. Prodaja raste (neka istraživanja kažu i do 20 posto!) ako smo prostor animirali eteričnim uljem slatke naranče i vanilije.
Nedavno sam naišao na podatak kako su u jednom casinu u Las Vegasu zabilježeni 45 % veći gubici na automatima kad su ljudi bili okruženi mirisima koji kod većine ljudi dokazano izazivaju pozitivno raspoloženje i razdraganost. U takvom su stanju ljudi skloniji otpustiti kočnice, pa i više potrošiti (izgubiti).
Eterična ulja možete koristiti uvijek i na svakom mjestu – u školama i radnom okruženju za poboljšanje koncentracije i jačanje kreativnosti. U ordinacijama za ublažavanje neugodna antiseptičkog mirisa ili ublažavanje straha. U trgovinama za uspostavljanje povjerenja između kupca i prodavača. U osobnoj kozmetici i preparatima kako bi nahranili kožu i djelovali umirujuće na psihu. Za trenutke opraštanja i odlaska s ovog svijeta gdje ulje ruže šalje poruku ljubavi i da je sve u redu. U spavaćoj sobi za ugodan san ili strastveni sex… Toliko je puno mogućnosti za korištenje tih lako hlapljivih tekućina koje uz snažan, intenzivan i karakterističan miris postaju sinonim za prirodni lijek za dušu i tijelo.
Želite li poboljšati dojam o sebi, eterična ulja (općenito mirisi) su snažno oruđe
Istraživanja su pokazala kako generalno ljude na fotografijama doživljavamo pozitivnije ako su nam plasirane s ugodnim mirisima. Također se pokazalo da jako lijepe ljude doživljavamo najviše na osnovu izgleda, dok kod prosječnih ili onih slabo pamtljivih miris bitno pomaže.
Dakle, mislite li da ste jedan od prosječnih ljudi, događa li vam se često da drugi zaboravljaju vaše lice, pomognite si da vas zapamte po mirisu.
Autor: Saša Radulović, aromaterapeut