Jedan od najboljih načina za edukaciju o onome što vaša tvrtka nudi i izgradnju autoriteta na tržištu je učinkovito pisanje bloga.
Sigurna sam da, kad nešto kupujete, očekujete relevantne informacije o proizvodu ili usluzi za koju ste zainteresirani. Marketing koji se temelji na edukativnim porukama danas je uobičajena praksa za sve vrste branši i sve veličine tvrtki. A jedan od najboljih načina za edukaciju o onome što vaša tvrtka nudi, te izgradnju autoriteta na tržištu, je postojana strategija za pisanje bloga. Međutim, pisanje članaka na blogu, kao i svaka druga poslovna strategija, mora biti pomno isplanirana i usmjerena na konačni cilj kako bi postigli najviše u odnosu na uloženo vrijeme i novac.
Danas je na internetu oko 600 milijuna blogova na kojima se objavljuje sedam tekstova dnevno! Uistinu je lako izgubiti se u toj džungli sadržaja, zar ne? No, učinkovita strategija kreiranja bloga pomoći će vam ne samo da vaša ciljana publika lako pronađe članke s vašeg bloga, već će vam omogućiti strateško planiranje tema o kojima ćete pisati.
U nastavku pronađite savjete za kreiranje strategije pisanja tekstova za blog uz koju će se povećati promet i angažman vašeg weba.
Povezano: Tajna uspješnog pisanja članaka
5 savjeta za pisanje bloga koji će privući i angažirati ciljanu publiku
1. Blogom gradite prepoznatljivost svoje tvrtke
Kad počnete pisati blog stvorit ćete i širiti svijest o postojanju vaše tvrtke te ćete istovremeno razvijati svoj brend. Još uvijek ćete na Internetu pronaći web stranice na kojima su članci na blogu nabacani bez plana i rasporeda, a i važnosti tema o kojima se piše. S druge strane, kad odaberete teme o kojima ćete pisati te raspored i količinu tekstova koje ćete objavljivati publici ćete:
- pokazati da ste dosljedni
- reći više o svome brendu
- objasniti za što se zalažete
- pokazati način na koji radite
- reći kome pomažete.
Evo kako ćete to napraviti:
- Ne docirajte u pisanju, već svim tekstovima dajte ljudski pečat i osobnu priču kako bi se vaši idealni klijenti mogli emocionalno povezati s njima.
- Objasnite kako izgleda vaš proces rada od upita do realizacije projekta i zadovoljstva kupca.
- Pišite o uspjehu vaših klijenata, tako da vaši potencijalni klijenti mogu zamisliti kako postižu isti uspjeh.
2. Kako će strateško pisanje bloga povećati promet web stranice
Nađu li se vaši tekstovi s bloga među prvim rezultatima tražilica, to će jako dojmiti vaše potencijalne kupce. Organski promet kojega ćete tako dobiti s tražilica izuzetno je vrijedan, jer će povećati broj čitatelja vašeg bloga. No, kako bi vaši tekstovi bili među prvima u tražilici trebate svaki svoj članak optimizirati za tražilice. Zapravo, optimiziranje čitavog sadržaja za web stranice je nužno.
Evo kako ćete to napraviti:
- Planirat ćete i istražiti ključne riječi i fraze.
- Ključne riječi ćete pisati u tekstu više puta, te u naslovu, podnaslovima i opisima fotografija.
- Pisat ćete title tag, meta opise te poveznice stavljati na ključne riječi.
3. Važnost povezivanja sadržaja unutar bloga
Interno povezivanje unutar bloga je praksa povezivanja jedne stranice ili posta na blogu na vašoj web stranici s drugom. Ova strategija ne samo da pomaže čitateljima u kretanju vašom web stranicom, već poboljšava i SEO. Kad povežete relevantne članke unutar svoga bloga, istovremeno povećavate vrijeme koje čitatelji provode na vašoj stranici, smanjujete stope napuštanja početne stranice i signalizirate tražilicama da je vaš sadržaj vrijedan i međusobno povezan.
Evo kako ćete to napraviti:
- Poveznice (linkove) postavite na ključne riječi; npr. na „interni linkovi“, a ne na riječi kao što su „OVDJE“ ili „SAZNAJTE VIŠE“.
- Poveznicama usmjerite čitatelje na srodne sadržaje.
- Ne pretjerujte s internim linkovima: 5 – 10 na svakih 2000 riječi je najbolja praksa.
4. Dijelite blog na društvenim mrežama
Kako biste proširili doseg svog bloga i uključili širu publiku, tekstove ćete dijeliti na stranicama društvenih mreža. Ovisno o tome gdje se nalazi vaša ciljana publika, tamo ćete biti i vi. To su Facebook, Instagram, LinkedIn itd. Kad dijelite tekstove s bloga na društvenim mrežama, obavezno u objavi napišite kratko o temi članka i uključite relevantne hashtagove i emojije. Kad objavite članak na društvenim mrežama, aktivno odgovarajte na komentare i na poruke koje će vam pratitelji poslati kako biste oko svoga brenda izgradili lojalnu zajednicu.
Evo kako ćete to napraviti:
- Odredite koji dan u tjednu ćete dijeliti svoje članke s bloga na Facebooku, Instagramu i LinkedInu i pridržavajte se tog dana.
- Osim u feedu, članke dijelite i u Stories objavama.
- Iskoristite sve mogućnosti na društvenim mrežama kako biste privukli pratitelje: npr. značajku followers.
5. Blog je idealan za newsletter kampanje
E-mail marketing moćan je način održavanja izravne i bliske komunikacije s čitateljima. Kad šaljete vašim pretplatnicima članke s bloga privlačite ponovni promet na svoj blog i njegujete odnos s vjernom publikom. Kako bi počeli sa slanjem bloga putem newslettera, najprije trebate potaknuti posjetitelje da se pretplate na newsletter nudeći im ekskluzivan sadržaj i pogodnosti. Nakon što stvorite e-mail bazu pretplatnika, redovito im šaljite zanimljive newslettere koje ističu vaše najnovije objave na blogu.
Evo kako ćete to napraviti:
- Na web stranici istaknite prijavu za newsletter.
- Odredite koliko puta mjesečno i kojim danom ćete pretplatnicima slati newsletter.
- Pišite o temama koje zanimaju vaše pretplatnike i dizajnirajte newsletter u skladu s vašim vizualnim identitetom.
Primijenite savjete za pisanje bloga opisane u ovom članku i privući ćete veću publiku, potaknuti angažman i postići svoje blogerske ciljeve. Dosljednost, kvalitetan sadržaj i izgradnja odnosa unutar vaše niše ključni su za dugoročan uspjeh, a planiranje strategije za pisanje bloga sigurno vas vodi k tom cilju.
Povezano: Tajna uspješnog pisanja članaka