Popularnost društvenih mreža iz godine u godinu raste. U srpnju 2023. u svijetu je bilo 4,88 milijardi korisnika društvenih mreža, što je gotovo 60% svjetske populacije. To je porast od oko 5% u odnosu na prošlu godinu.
Osim što je sve više ljudi na društvenim mrežama, više je i vremena koje provode skrolajući po Facebooku, Instagramu, TikToku… No, to znači i više konkurencije, te veće budžete koje morate osigurati za promociju vaše tvrtke na društvenim mrežama. Ako u 2024. godini želite poboljšati svoju marketinšku strategiju i optimalno koristiti resurse kako bi se predstavili ciljanoj publici, primijenite pet savjeta u nastavku. Saznajte kako biti uspješniji na društvenim mrežama.
Pet savjeta za uspješniju promociju na društvenim mrežama
SEO na društvenim mrežama bit će važniji od hashtagova
Optimizacija za tražilice (SEO) je alfa i omega vašeg odnosa s Googleom i ako želite da Google voli vaš sadržaj, onda ćete se maksimalno potruditi oko optimizacije. Osim na web stranici, SEO postaje važan i na društvenim mrežama. Prema ovom istraživanju, oko 40% mladih ljudi, od 18 do 24 godine, koristi društvene mreže poput tražilice. To znači da će ova grupa ljudi restoran prije potražiti na Instagramu ili TikToku, nego na Google mapi. Eto, zato je SEO na društvenim mrežama sve važniji.
SEO će prema predviđanjima za 2024. imati veliku ulogu u viralnosti vaših objava. Možda čak više od hashtagova. Objave koje ćete ubuduće vidjeti na kartici “Za vas” bit će tamo zbog pravih ključnih riječi, a ne zbog hashtagova. Zato bi vaša strategija nastupa na društvenim mrežama za sljedeću godinu također trebala sadržavati istraživanje ključnih riječi. Istraživanje Hootsuitea pokazalo je da objave na društvenim mrežama koje su ispolirale svoj SEO, imaju višu stopu angažmana – i to povećanje od čak 30%.
LinkedIn više neće biti samo posao i profesionalni sadržaj
LinkedIn više nije društvena mreža na kojoj se objavljuje samo profesionalni sadržaj, objave o tome kako tražite ili nudite posao, nove radnike, ili se pak žalite na posao i šefa. Korisnici su se na ovoj platformi počeli ponašati manje uštogljeno i krenuli su dijeliti više sirovog sadržaja inspiriranog svojim iskustvima. Ova platforma postaje osobnija, s objavama u kojima možete pronaći savjete o svemu i svačemu.
Izgleda kao da su svi na LinkedInu skinuli svoja poslovna odjela i pokazuju svoje pravo lice ogolivši svoju dušu do kraja. Pišu o tome kako se snalaze žonglirajući s poslovnim zadacima, savjete o tome kako brinuti za mentalno zdravlje, tekstove o tome kako im je teško kad trebaju pronaći inspiraciju itd.
Osobnije objave na LinkedInu počele su se pojavljivati tijekom pandemije i taj trend se nastavlja i dalje. Međutim, još nije jasno preferira li algoritam ovu vrstu postova više od onih koji se fokusiraju samo na profesionalne. LinkedIn je zapravo postao Facebook od prije par godina. Ona ista mreža na koju su svi na LinkedInu, odjeveni u svoja poslovna odjela, gledali s ironičnim podsmjehom.
Reels će i dalje vladati Instagramom
Otkako je video sadržaj kratke forme zagospodario Instagramom, Instagram Reels i dalje nastavljaju biti najprivlačnija vrsta sadržaja na ovoj mreži. Oko 62% aktivnih korisnika Instagrama koristi ovu mrežu za istraživanje proizvoda i marki, a algoritam aplikacije favorizira Reels, dajući veliki prioritet ovoj vrsti sadržaja.
Važna stavka kod izrade Reelsa je korištenje zvukova kako bi se povećale šanse za viralnost videozapisa. To je velika tajna koju i vi sada znate!
Instagram će ostati jedna od vodećih platformi društvenih medija koje koriste brendovi, a popularnost će joj rasti i u 2024. Ova društvena platforma ima preko 2,35 milijardi mjesečno aktivnih korisnika dok se broj dnevno aktivnih korisnika procjenjuje na 500 milijuna.
Suradnja je ključ za bolju vidljivost
Održavanje organskog dosega unatoč stalnom opadanju vidljivosti pravi je izazov. Rješenje je jednostavno: suradnja. Umjesto da o društvenim mrežama stalno razmišljate kao o mjestu promocije, zamislite ih kao mjesto gdje ćete razvijati odnose sa svojim pratiteljima, kupcima zaposlenicima, javnošću…
Društvene mreže su prije svega DRUŠTVENE pa ih koristite u tu svrhu. Planirajte i objavljujte što je više moguće sadržaja koji su stvorili vaši zadovoljni kupci i pratitelji – taj sadržaj je osobito važan za vašu tvrtku.
Na taj način ne samo da ćete imati više novog, korisnog i zanimljivog sadržaja, već ćete dobiti veću vidljivost i povjerenje u svoj brend.
Neobrađeni sadržaj
Sadržaj na društvenim mrežama koji nije previše produciran ili previše profesionalan, sve je popularniji. Što pod ovim mislim?
Ponekad je ono što želite objaviti najbolje ostaviti u obliku nebrušenog dijamanta. Tako ćete publici pokazati da je sadržaj autentičan i iskren. Korisnici društvenih medija znaju i razumiju da online svijet može često predstavljati fantastičnu, pomno proizvedenu sliku nekog brenda ili tvrtke. Gdje je sve do detalja razrađeno i bez greške. E takva savršena slika na društvenim mrežama izgubila je svoj smisao i više ne prolazi kod publike.
Brendovi bi na društvenim mrežama trebali otkriti ljude koji stoje iza organizacija, firmi, udruga… To je razlog zašto će fotografije vašeg tima, dobiti više pozornosti od posta u kojem opisujete jedan od vaših proizvoda. Publika ne želi stalne objave o prodaji. Žele vidjeti emotivan sadržaj, nešto zabavno i smiješno, ono što će ih ostaviti bez daha, video iza kulisa dok pripremate nekakav event, radnu atmosferu, vaš monolog nakon važnog sastanka…
Ovim sadržajem pokazat ćete da vaš brend ima ljudsko srce s kojim se publika može povezati.