Mnoge poduzetnice reći će kako im je lakše voditi biznis i sve oko njega nego “posložiti” dom kako bi sve funkcioniralo. Zaista se može povući paralela između biznisa i kućanstva pa tako i primijeniti isti organizacijski trikovi u oba životna područja. Evo i kako!
Vođenje kućanstva kroz vođenje sebe
Svaka uspješna poslovna osoba zna kako je jednako važno ulagati u sebe kao i u biznis. Pravilna briga o sebi na privatnom i poslovnom planu učinit će da se osjećate kao da imate kontrolu nad svojim životom. I jedino je tako i možete imati. Nagrađivanje sebe za male uspjehe, odlazak na masažu, trening, uživanje u hobijima, sve je to važno da bi žena bila uspješna majka, supruga, prijateljica, direktorica i sve drugo što jest ili želi biti. Vođenje kućanstva, kao i sve drugo u životu, tada je puno lakše, zar ne?
Vođenje vlastitih i obaveza ukućana
Uspješno vođenje biznisa ili kućanstva moguće je jedino uz udružene snage svih uključenih. Kao što je u biznisu svatko zadužen za svoj dio, isto je potrebno napraviti i u kućanstvu. Nekad je to lakše, a ponekad teže postići. Ukoliko to već nije praksa u vašem domaćinstvu, krenite od malih koraka. Obiteljski sastanak na kojem će svatko dobiti svoja zaduženja ovisno o dobi i prigodi odličan je prvi korak!
Vođenje papira
Kao što uvijek nedostaje “onaj jedan papir” kada želimo nešto obaviti u raznim institucijama, sigurno vam se dogodilo da i kod kuće uvijek zametnete ono što vam baš tog trenutka treba. Uspješan sistem za odlaganje svih računa, papira, potvrda i svega drugoga olakšat će vam život baš kao što vam je poslovni dio nezamisliv bez dobrog vođenja papira. Za početak, neka svaki ukućan ima svoju mapu za zdravstvene i osobne te druge važne papire, a potom organizirajte mjesto za garancije, račune, režije i sve ostalo. Važne dokumente možete skenirati te ih imati online kako bi vam bilo kada bili dostupni, posebice na putovanjima.
Vođenje financija
Novčanik za budžetiranje novi je hit način štednje, a možete ga nabaviti na raznim stranicama već za nekoliko eura. Radi se o mini rokovniku koji umjesto papira ima mape u koje stavljate gotovinu i tako štedite i odvajate za razne prigode. Recimo da svaki mjesec morate platiti neki tečaj, sport, otići na nokte, na depilaciju i slično. Kada dobijete plaću, odmah odvojite za sve troškove za taj mjesec u odgovarajući etui/mapu. Izbjegnut ćete trošenje novaca za druge namjene, a i lakše odvajati za štednju. Često su žene uspješne u vođenju poslovnih financija, a one kućne izbjegavaju ili ne znaju voditi. To dovodi do većih troškova pa i gubitaka novaca. Primijenite poslovnu disciplinu na kućnu (ili obratno) i organizirajte svoje financije uspješno i bezbolno.
Vođenje plana prehrane
Imati dostavljača hrane na brzom biranju nije niti ekonomično niti zdravo. Ipak, mnoge žene upravo za kuhanje imaju sve manje i manje vremena uslijed brojnih drugih obaveza. Možda vam fraze poput “meal prep” ili “organizacije kuhanja” zvuče previše, ali one su zaista jedini način da bolje organizirate prehranu svog kućanstva, ukoliko vam je to važno i niste zadovoljni trenutnim stanjem. Počnite s praćenjem kataloga dućana blizu vas i tjednih akcija koje imaju. Prema tome složite popis za kupovinu i jela koja ćete pripremiti. Brojna jela se lako mogu zamrznuti, a uz pravilno skladištenje i u frižideru mogu trajati i do 4 dana. Odvojite 2 dana u tjednu kada ćete kuhati veću količinu koja će trajati za cijeli tjedan, a ostatke nemojte bacati, već ih pretvorite u drugo jelo.
Povezano: Evo kako prestati živjeti od plaće do plaće