Poetičan roman s noir fotografijama koji progovara o važnim pitanjima identiteta, maskama koje nosimo i bolnim sjećanjima te emotivnoj buri koju mogu izazvati nestalan grad na vodi koji se neprestano mijenja i nepouzdan partner.
Priča o partneru koji je nestao i varljivoj Veneciji
Acqua alta – ono što je u Veneciji oznaka za visoki vodostaj koji prijeti da će poplaviti grad, to je u romanu Aleksandre Orlić nagovještaj radnje – prepuštanje plimi emocija, povišenim stanjima, suočavanje s dvostrukim slikama identiteta, maskama koje nosimo, propitivanje ljubavi i svih njenih transformacija te, naposljetku, putovanje kroz vrijeme.
Kada poziv policije potopi romantična očekivanja
Naime, kada se glavna junakinja Aurora nađe sama u Veneciji shvativši da se njeno poslovno putovanje neće prometnuti u romantičan vikend za dvoje, budući da se njezin dečko Marko nije pojavio u dogovoreno vrijeme na kolodvoru Santa Lucia, a sljedeće jutro prima i poziv od policije da dođe na obavijesni razgovor, fantazija o romantičnom gradu naglo se mijenja, a La Serenissima pokazuje svoje drugo lice.
Život Venecijanaca i neobični putnici
Sama s fotoaparatom oko vrata i uznemirenim umom, junakinja nas vodi u atrije trošnih venecijanskih vila, upoznaje nas sa svađama lokalnih stanovnika – braćom Carraro, koji prosvjeduju protiv Airbnb-ija, kruzera i prozirnog Calatravina mosta te starom Japankom Akiko koja se zbog ljubavi prema Veneciji preselila u Italiju i zaposlila kao čipkarica te domaćica. A na putu kući, koji vodi preko umjetnog otočića Tronchetto i Ljubljane, upoznaje nas i s usamljenim putnicima i sanjarima koji, baš poput nje, naočigled sve više gube kontakt s praktičnim i realnim svijetom.
Roman koji balansira između psihološkog romana i putopisa
Paralelno s intimnim dramama koje se događaju glavnoj junakinji u labirintu najposjećenijega grada na svijetu, Aurora nas upoznaje sa svojom ljubavnom pričom koja je započela prije pet godina u jednoj zagrebačkoj banci. A naposljetku, vraća nas i u svoje djetinjstvo kada je kao djevojčica na kraju svakog ljeta brodom Marina putovala u Veneciju i gledala na svijet kroz prvi analogni fotoaparat. Roman ‘Acqua alta’ koji vješto balansira između putopisa i psihološkog romana sadrži i 25 crno-bijelih fotografija koje je autorica snimila na jednom od brojnih putovanja u Veneciju, a noir atmosferom vjerno prate uzbudljivo putovanje.
‘Venecija je u romanu putopisu Aleksandre Orlić puno više od impresivne kulise: Venecija je šifra koja otključava tajne pretince junakinjinih trauma, zabluda i ljubavi’, izjavio je pisac Ivica Đikić.
O autorici
Aleksandra Orlić, spisateljica, fotografkinja, urednica i novinarka, rođena je 1974. u Rijeci. Na Filozofskom fakultetu u Zagrebu studirala je povijest umjetnosti i njemački jezik i književnost, gdje je diplomirala s temom ‘Videoinstalacije u Hrvatskoj od 1974. do 1998. godine’.
Tijekom dvadesetogodišnje karijere u kulturi i medijima radila je kao glavna urednica magazina Cosmopolitan, koordinatorica uredništva Adria Medije Zagreb, urednica kulture magazina Gala Style, pokrenula je i vodila web stranice časopisa Sensa, Klik i Cosmopolitan te surađivala s TV kućama. Danas je osnivačica i glavna urednica online portala za pop kulturu i autorske priče MOOD.HR.
Prvu poeziju i kratke priče objavljuje početkom dvijetisućitih u časopisima za književnost Quorum i Tema te zborniku ‘Ekran priče’. Autorica je jedne zbirke poezije – ‘U mjerilu 1:100.000’ – te tri romana – ‘Bio jednom kraj’, ‘Ako ikad’ i ‘Dvije noći u Barceloni’. Dosad je imala šest samostalnih izložbi, no ‘Acqua alta’ je njezin prvi roman koji je spojio riječ i fotografiju.