Korištenje društvenih mreža i u 2023. bit će u uzlaznoj putanji. Divovi poput Facebooka i Instagrama koje na području RH najviše koristimo (1,75 milijuna Facebook i 1,32 milijuna Instagram), neće nestati unatoč sve većoj konkurenciji, te kritikama korisnika i konstantnim promjenama koje uvode.
Protekle tri godine obilježene su pandemijom, lockdownom, problemima u opskrbnom lancu, a sada se suočavamo s nikad većom inflacijom. S druge strane potrošači su zahtjevniji, često mijenjaju navike i sve žele odmah, i to sada više nego ikad prije. Kao rezultat svega toga, tvrtke će trebati tražiti više načina da prilagode svoju strategiju nastupa na društvenim mrežama najviše se fokusirajući na autentičnije povezivanje s ciljanom publikom. Što sve donose društvene mreže u 2023.?
Ljudi ne bježe od korištenja društvenih mreža. Oni su tamo kako bi se zabavili i povezali s osobama koje su im zanimljive. Ali istodobno na društvenim mrežama traže i povezuju se s omiljenim brendovima. Zato bi ulaganje u prisutnost na društvenim mrežama trebalo ostati važan dio marketinške strategije svake tvrtke.
U ovom tekstu sam izdvojila pet ključnih trendova za nadolazeću godinu s kojima se trebate uskladiti da bi izgradili vezu s potrošačima za što uspješniju 2023. godinu.
Pet ključnih trendova koje donose društvene mreže u 2023.
1. Preko društvenih mreža kupujemo sve češće
Način na koji potrošači kupuju neprestano se razvija i značajno se promijenio u posljednje tri godine kada se fokus postavio na online kupnju. Od početka pandemije društvene mreže su tako evoluirale od relativno manjih platformi preko kojih se kupovalo, do sada već značajne trgovačke snage. Tako je lani čak 2 milijarde ljudi kupovalo preko društvenih mreža a ta kupovina raste tri puta brže od tradicionalne e-trgovine! Realno je očekivati da će, kako budu rasli troškovi života, rasti potražnja za povoljnijim cijenama a kupci će biti spremniji istraživati nove online kanale za kupovinu.
Ljudima se svidjelo kupovati putem objava i klikanjem na oglase na društvenim mrežama. Zar se i sami ne zateknete kako udobno sjedeći u svojoj fotelji „listate“ neki web shop do kojeg ste došli preko oglasa na Facebooku? I to vam je baš cool, skoro bolje nego da šećete trgovinom?
Iskustvo online kupnje spremno je nadmašiti fizičko iskustvo kupnje. Trgovci su pronašli načine kako da se komunikacijskom tehnologijom putem društvenih platformi i platformi za razmjenu poruka, izravno povežu s kupcima te njeguju dvosmjerne razgovore i grade smislenije odnose.
Mlađi ljudi znatno češće kupuju putem društvenih mreža, a Instagram je vodeća platforma za e-trgovinu. Čak 70 % potrošača na Instagramu traži proizvode a otprilike 90 % korisnika Instagrama prati barem jednu poslovnu stranicu. Facebook je, pak, 2020. dodao Facebook Shops u svoju ponudu alata za kupnju, koji uključuju Facebook Marketplace i oglase za kupnju.
Kako se prostor društvene trgovine širi, platforme društvenih medija vjerojatno će prilagoditi značajke koje korisnicima olakšavaju kupovinu.
2. Troškovi oglašavanja na društvenim mrežama će rasti
Brendovi prate trendove trošeći više na oglašavanje na društvenim mrežama. Osobito zato što su mreže poput Mete (Facebooka) već odavno organski sadržaj brendova pogurale dalje od očiju publike tjerajući nas da se još više oglašavamo.
Ovo je jedan od dugoročnijih trendova društvenih medija koji traje i nastavlja se i u narednoj godini. Potrošnja za oglašavanje u stalnom je porastu dugi niz godina, a marketinški stručnjaci očekuju da će se taj trend dugoročno nastaviti.
Bez obzira na rast troškova, potrošnja na digitalne oglase raste. Brendovi koji se ne reklamiraju na društvenim mrežama svjesni su da propuštaju mnogo potencijalnih prihoda. Tako je više od 521 milijarde dolara potrošeno na digitalne oglase u 2021. godini, a stručnjaci kažu da bi ta brojka mogla dosegnuti 876 milijardi dolara 2026.godine. Oglasi na društvenim mrežama veliki su dio te potrošnje. Očekuje se da će do kraja ove godine tvrtke potrošiti 177 milijardi dolara na oglašavanje na društvenim mrežama u SAD-u, nadmašujući iznos potrošnje na oglase usmjerene na televiziju po prvi put u povijesti!
3. Korištenje sadržaja kojeg stvaraju korisnici
Sadržaj kojega stvaraju korisnici – UGC poduzeća sve više uključuju u svoje marketinške strategije na društvenim mrežama. Sve vrste UGC-a i u godini koja dolazi pomagat će vašoj prodaji i povećanju svijesti o vašem brendu, proizvodima ili uslugama. Postoji nekoliko prednosti UGC-a za tvrtke, uključujući to da je jeftiniji od tradicionalnog oglašavanja te pomaže da se tvrtke percipiraju kao autentičnije i društveno osvještenije.
Posebno važan je postao influencer marketing kod modne industrije i kozmetike. Tako će sadržaj kojeg je na Instagramu postavio influencer brže prodati vaš proizvod od vas samih. Neki brendovi čak potpuno prestaju sami stvarati i objavljivati svoj sadržaj na društvenim mrežama prepuštajući taj posao influencerima. Naime, brendovi su otkrili da postoji puno veći ROI kada plaćaju influenceru da stvori sadržaj nego kada ulažu u tradicionalno oglašavanje. Vrlo je jednostavno – kupujemo od onih koje poznajemo, volimo i kojima vjerujemo.
Ne zaboravimo i na u ulaganje u employer branding te aktiviranje zaposlenika da zagovaraju svoju tvrtku na društvenim mrežama gdje sami imaju jaču vezu s ljudima nego što će brend ikada moći postići.
4. Korisničko iskustvo postaje još važnije na društvenim mrežama
Jedna od najmanjih, ali najvažnijih promjena u 2022. bio je porast “privatnih” razgovora na društvenim mrežama. DM (engl. direct message) ili izravne poruke, maksimalno su korištene kao korisnička podrška, ali i kao prodajni alat i alat za privlačenje potencijalnih kupaca.
Ova komunikacija jedan na jedan s lojalnom zajednicom na društvenim mrežama postala je jednako važna kao i sadržaj koji stvaramo i objavljujemo na društvenim mrežama.
Ne zaboravimo kako današnji potrošači nisu strpljivi. Oni žele odgovor na svoje probleme odmah. Anketa HubSpota pokazala je da 90 % potrošača traži neposredan odgovor, a ovaj zahtjev za brzinom i osobnom pažnjom navodi mnoge tvrtke da ponude korisničku uslugu i podršku putem društvenih mreža. Ovo je prilika za mnoge da upite i možebitne prigovore brzom reakcijom pretvore u priliku za bolje korisničko iskustvo i povezivanje s kupcima. Odgovarajući na upite brendovi pokazuju da aktivno slušaju kupce što gradi lojalnost.
5. Povjerenje i autentičnost stvaraju jaču povezanost s publikom
Ljudi se neće povezati s brendovima koji govore samo o sebi i svojim proizvodima i usredotočeni su na prodaju. Oni žele korisne informacije i emocionalnu povezanost s brendom. Žele znati da tvrtku vode ljudi s čijim se vrijednostima mogu povezati. Jer ljudi prije svega vjeruju ljudima, ne brendovima.
Autentičnost znači da je tvrtka vjerna sebi i svojim kupcima. Nekoliko se trendova ističe kada je riječ o izgradnji autentičnosti na društvenim mrežama. Jedan je od trendova poticanje vodstva poduzeća na aktivnu prisutnost na društvenim mrežama i raspravljanje o aktualnim događajima.
Istraživanje iz 2020. pokazalo je da 92 % ljudi želi da njihov izvršni direktor izjasni o aktualnim i kontroverznim pitanjima. Transparentnost izvršnog direktora potrošače će potaknuti na veću lojalnost, ali i veću kupnju. Broj komentara i pratitelja nisu više znak povjerenja. U građenju povjerenja pomažu zajednica i osjećaj pripadnosti. Zato svakako idite u tom smjeru.