Ako koristite društvene mreže za oglašavanje svog brenda, trebali biste koristiti hashtagove. Ova oznaka će vam pomoći u povećanju dosega i angažmana na društvenim mrežama.
Učinkovito korištenje hashtagova mnogo je više od objavljivanja postova na Instagramu s hashtagom #VitaminSea. Dobro osmišljena strategija nastupa na društvenim mrežama trebala bi uključivati miks popularnih, relevantnih i brendiranih hashtagova.
Što je hashtag?
Hashtag je metadata oznaka koja se postavlja ispred riječi, grupe riječi ili izraza. Ovu oznaku koristimo ako želimo grupirati sadržaj oko određene teme, razgovora ili događaja online, što ljudima olakšava pronalaženje sadržaja koji ih zanima. Hashtagovi se mogu koristiti na bilo kojoj društvenoj platformi, ali su najpopularniji na Twitteru i Instagramu. Hashtag je prvi put upotrijebio Chris Messina 2007. godine. Ovaj stručnjak za web marketing, predložio je Twitteru da počne koristiti simbol # za grupiranje povezanih tweetova. Od tada do danas upotreba hashtagova samo raste.
Kako povećati organski doseg s hashtagovima
Hashtagovi su odličan način za povezivanje s ljudima koji su zainteresirani za istu temu, uslugu, proizvod i mogu se koristiti za gotovo sve. Kada koristite hashtagove, vaša objava postaje vidljiva osobama koje pretražuju taj hashtag. Ako ste primjerice, vlasnik male tvrtke, možete koristiti hashtagove za promoviranje svojih proizvoda ili usluga. Recimo da se bavite planiranjem vjenčanja i koristite redovito u vašim objavama na Instagramu i Facebooku hashtag #vjencanjahrvatska, netko tko je zaručen i traži vaše usluge sigurno će naići na vašu objavu. Zato je najbolji način da povećate svoj organski doseg s hashtagovima koristeći one koji su relevantni za vaše poslovanje i industriju.
Istražite koji su hashtagovi najpopularniji u vašoj industriji, a zatim ih počnite koristiti u svojim objavama. Ne zaboravite osmisliti i koristiti i brendirani hashtag.
Zakonitosti upotrebe hashtaga
Vjerujem da ste vidjeli na društvenim mrežama milijune hashtagova. Hashtagovi koji se pišu u tekstu, ispod teksta, kao naslov, u komentarima, dugački hashtagovi koje ne možete niti razumjeti, kobasice od hashtagova, hashtagovi koji nisu dobili onu plavu boju… Ima tu svega.
Zato u nastavku pročitajte neke zakonitosti koje treba poštovati kod korištenja ovog popularnog simbola:
- Hashtag uvijek počinje sa znakom #, ali neće funkcionairati (neće dobiti plavu boju) ako koristite razmake, interpunkciju ili simbole.
- Hashtag koristite na javnim računima/stranicama. U suprotnom, sadržaj s hashtagom koji napišete vidjet će samo vaši pratitelji.
- Nemojte nizati previše riječi. Najbolji hashtagovi obično su kratki i lako pamtljivi.
- Koristite relevantne i specifične hashtagove – one koji su vezani uz vašu djelatnost. Ako je nejasan, bit će ga teško pronaći i publika neće koristiti.
- Ograničite broj hashtagova koje koristite. Držite se pravila „Manje je više“ jer gomila hastagova će izgledati spamy.
Budući da su u Hrvatskoj još uvijek najpopularnije društvene mreže Facebook i Instagram pročitajte kako koristiti hashtagove na tim platformama i na što sve morate pripaziti.
Instagram hashtag
Gdje pisati hashtagove na Instagramu?
Svojedobno se vodila rasprava o tome gdje je najbolje pisati hashtagove kod objava na Instagramu. To mjesto je definitivno ispod teksta objave. Također, hashtagove slobodno pišite i u komentare kada komunicirate s pratiteljima.
Do 10 hashtagova možete napisati i u Instagram Stories. Međutim, Instagram priče više se ne prikazuju na stranicama s hashtagovima niti se prikazuju korisnicima koji slijede specifičan hashtag. To znači da hashtagovi neće nužno pomoći da vaše priče budu predstavljene novoj publici, ali ih i dalje možete koristiti za dodavanje konteksta svom sadržaju.
Također je moguće i poželjno uključiti hashtagove u biografiju profila vašeg brenda na Instagramu. Uz one koju su relevantni za vaše poslovanje, dodajte u bio i vaš brendirani hashtag.
Na Instagramu je moguće koristiti maksimalno 30 hashtagova. No, nemojte pretjerivati. Moj savjet je maksimalno 7, a najbolje bi bilo od tri do pet.
VAŽNO: Instagram je nedavno objavio službene upute za korištenje hashtagova.
No ti njihovi najnoviji savjeti su u suprotnosti s nekim uputama koje je su dali publici tek nedavno. Ljudi su posebno imali problema s preporučenim brojem hashtagova.
Neki stručnjaci za digitalni marketing počeli su tako nagađati da Instagram mijenja svoj algoritam kako bi favorizirao pretragu u odnosu na hashtagove. Drugim riječima, ključne riječi koje se koriste u sadržaju objava i biografiji mogu početi igrati značajniju ulogu u rangiranju od hashtagova. Ako je to slučaj, hashtagovi će služiti isključivo kao alati za kategorizaciju sadržaja, umjesto da pomažu da se vaš sadržaj nađe na stranicama za pretraživanje objava.
Hashtag na Facebooku
Da, ima smisla koristiti hashtagove na Facebooku. Odmah vam odgovaram na najčešće pitanje.
Hashtagovi će povećati vaše šanse da budete pronađeni na Facebooku no, imat ćete koristi od njihovog korištenja samo ako objavljujete na poslovnoj stranici i ako su oni relevantni za vašu djelatnost.
Samo zato što se Facebook hashtagovi mogu pretraživati ne znači da će učitavanje 30 hashtagova na vašu objavu povećati vaš doseg, klikove ili angažman.
Službena preporuka o broju korištenja hashtagova na Facebooku je maksimalno do 5, a 3 bi bilo najbolje.
Prije svega, koristite hashtagove samo kada su relevantni. Izbjegavajte korištenje hashtagova koji nemaju nikakve veze s vašom objavom, poslovanjem ili industrijom.
Evo nekoliko popularnih načina na koje se hashtagovi koriste na Facebooku s konkretnim primjerima za svaki.
Trenutni događaj – #Ljeto22
Aktualni događaj – #HelpUkraina
Proizvod ili robna marka – #RayBanStories
Pokret/Akcija – hashtagovi koji se obično koriste za poticanje razgovora, promicanje cilja, pokreta ili društvenog problema – #DOSTA
Humor – #FunnyAnimals
Izazov – #RaketaDoLjeta
Hashtagovi mogu biti uključeni u bilo koji dio vaše pisane objave na Facebooku ili u komentarima. Također, korisni su za grupiranje sadržaja u Facebook grupama prema temi.
Povezano: Pet uobičajenih grešaka koje činite na društvenim mrežama