Posljednje dvije godine zamijećen je trend sve većeg pokretanja vlastitih biznisa. Ljudi se odvažuju dati otkaz i slijediti svoje snove. I dok je takva akcija itekako pohvalna, važno je osigurati dobre početne temelje.
Uspješnost poslovne ideje počiva na ovim pitanjima
Čini se da je zapravo najlakše imati poslovnu ideju. Sve ono što dolazi nakon toga izazovno je, ponekad obeshrabrujuće i utječe na uspješnost poslovne ideje. Možemo reći da je biti poduzetnik u današnje vrijeme, i to u Hrvatskoj, nešto što zahtjeva puno strpljenja, rada, upornosti, informiranosti. No, većina njih kaže da jednom kad pohvatate korake, nikada se nećete htjeti vratiti na staro.
Kako bi uštedjeli vrijeme i energiju te maksimalno povećali šanse za uspješnost poslovne ideje, odgovorite si iskreno i sistematički na ova pitanja. Puno je faktora koji utječu na uspješnost poslovanja, a ovi odgovori neizostavan su početni korak.
Koji problem rješavate
Uvriježeno je mišljenje da u današnje vrijeme opstaju samo inovativne, kreativne poslovne ideje. No, često je situacija upravo suprotno: što je ideja jednostavnija, to je uspješnija. Stoga se prvo pitajte kakav problem vaša ideja (proizvod/usluga) rješava. Ako rješenje za to već postoji na tržištu (vaša konkurencija) zapitajte se tada koju dodatnu vrijednost kupac dobiva odabirom upravo vas.
Ujedno se pitajte i tko je vaša publika, odnosno tko će imati najviše koristi od vaše usluge ili proizvoda. Ako je to vrlo uzak tržišni krug, tada u obzir uzmite i pravi odabir cijene. Kada se radi o nečemu široke potrošnje, tada znate da možete računati na opetovane kupnje velikog broja ljudi. Stoga su ovo stvari o kojima biste trebali razmisliti odmah nakon kreiranja ideje.
Gdje ćete se reklamirati
Portali, društvene mreže, Google, online magazini, televizija, radio… sve su to atraktivni i unosni kanali oglašavanja. No, to ne znači da biste nužno trebali koristiti sve njih. Osim što će proći neko vrijeme prije nego biste uopće imali budžet za toliko promocije, možda sve navedeno i nije potrebno.
Nakon što ste odredili kome je vaša ideja namijenjena, onda ćete lakše odrediti i koji kanal odabrati.
Dok će televizija i radio biti skuplja investicija, Google je dobar početak, kao i razne web stranice s kojima ćete možda moći dogovoriti i puno povoljniju suradnju s obzirom da ste na početku poslovanja. Nikako ne zaboravite na društvene mreže i odaberite barem jednu. Ako imate materijala u vidu teksta, slika i videa slobodno od početka krenite i s Facebookom, Instagramom i LinkedInom. No, ako to nije slučaj, odaberite samo jedan od navedenih kanala u početku. Uz to razmislite i o pokretanju newslettera ili nagradnog programa, ako ima smisla uz ono što prodajete. Pročitajte i 10 najvažnijih savjeta koje ćete čuti za uspjeh na društvenim mrežama.
Kako ćete zarađivati
Začudili biste se koliki broj poduzetnika propadne jer ne znaju i ne interesiraju se dovoljno za financijski dio poslovanja. To što imate računovodstvo ne znači da ne biste prvenstveno vi trebali biti oni koji znaju sve o financijama poslovanja. Uvijek se možete konzultirati sa stručnjacima, no ne možete “pobjeći” od ovog djela biznisa i baviti se samo kreativom ili prodajom. Ako je potrebno, prije nego krenete u posao, upišite dodatnu edukaciju ili tečaj i nadoknadite znanje koje vam nedostaje. Osim same cijene usluge/proizvoda, koju je potrebno pametno odrediti, postoje i druge stvari na koje treba obratiti pažnju.
Razmislite o vezanim ponudama, koje bi bile komplementarne uz glavnu prodaju, kako ćete voditi akcije/sniženja i promo ponude, hoćete li imati webshop. Recimo da prodajete određeno znanje/uslugu: osim konzultacija možete naplaćivati radionice, knjige, online tečajeve, podcast… Mnogo je načina na koje možete zarađivati (odmah ili s vremenom). Svakako uzmite u obzir i besplatni probni rok i slične akcije, posebice ako je vaša ideja novost na tržištu.