Bez obzira u kojoj se industriji nalazite društvene mreže vam mogu pomoći u razvoju vašeg poslovanja. Stoga je važno osigurati uspjeh na društvenim mrežama.
Pozornost potrošača te većina marketinških aktivnosti preselile su na internet, posebno na društvene mreže. Prisustvo na društvenim mrežama pomoći će vam da privučete i povežete se s potencijalnim kupcima te stvorite svijest o proizvodima ili uslugama. Upravo zato, pravi savjeti za uspjeh na društvenim mrežama su dragocjeni.
Bilo da se radi o maloj lokalnoj suvenirnici ili velikom trgovačkom lancu, svaka bi tvrtka trebala uložiti u stvaranje svoje prisutnosti na društvenim mrežama i to iz dva osnovna razloga:
- 4,95 milijardi ljudi je na internetu
- 4,64 milijarde ljudi aktivno koristi društvene medije.
Izvor: statista.com
Bez obzira u kojoj se industriji nalazite, koji proizvod prodajete ili koju uslugu nudite, društvene mreže vam mogu pomoći u razvoju vašeg poslovanja.
Znanje i iskustvo
Međutim, na društvenim mrežama nije dovoljno samo otvoriti stranicu i povremeno se pojaviti s nekom objavom te biti u uvjerenju da će to izgraditi brend kojeg će kupci pratiti, voljeti i od njega kupovati.
Zapamtite, niste slučajno na Facebooku naišli na oglas neke stranice skrolajući svojim feedom, niti ste slučajno na Instagramu vidjeli post s nekoliko tisuća lajkova. Oglasi se ne postavljaju slučajno, niti se stranice prate slučajnim klikom.
Za procijeniti što funkcionira kada je u pitanju poboljšanje poslovanja i rast vašeg brenda na društvenim mrežama, potrebno je znanje i iskustvo. Baš kao što ja nisam idealna kandidatkinja za rad u kemijskom laboratoriju, tako nije realno očekivati da svaki vlasnik tvrtke, poduzetnik i brend iz rukava izvuče plan za uspjeh na društvenim mrežama.
Nakon jako mnogo testiranja i stalnog praćenja trendova, te godina iskustva i rada na društvenim mrežama (za svoj, te brendove mojih klijenata), u ovom tekstu donosim listu od deset savjeta za uspjeh na društvenim mrežama. No prije nego što nastavite s čitanjem budite svjesni da premda svaki vlasnik poduzetnik može na društvenim mrežama razviti svoj brend i doći do kupaca, taj uspjeh ne dolazi preko noći.
Savjeti za uspjeh na društvenim mrežama
1. Identificirajte svoju publiku
“Svi na Facebooku” nisu vaša publika. Nisu ni „svi na Instagramu“ niti „svi na LinkedInu“. Mnogi brendovi ne vide uspjeh na društvenim mrežama upravo zato što ne objavljuju sadržaj koji se obraća njihovoj definiranoj publici. Identificirati tko je vaša ciljana publika tj. tko su vaši potencijalni kupci ili klijenti, jedan je od najvažnijih zadataka kada krećete u predstavljanje i promociju preko društvenih mreža.
Kad znate svoju publiku lakše ćete shvatiti:
- Na kojim društvenim mrežama trebate biti aktivni
- Kako će izgledati vaš raspored objavljivanja
- Koju vrstu sadržaja ćete objavljivati
- Kakav će biti glas vašeg brenda itd.
Pratite ponašanje vaših buyer persona i shvatit ćete koji su njihovi izazovi, problemi, potrebe i koje brendove već prate putem društvenih mreža.
Ova vrsta analize pomoći će vam da shvatite kako ćete se lakše izdvojiti od konkurencije.
2. Objavljujte sadržaj koji ima svrhu
Da biste uspjeli na društvenim mrežama, ne možete objavljivati sadržaj samo radi objavljivanja. Provjerite ima li sadržaj kojeg kreirate i objavljujete svrhu i daje li vašoj publici vrijednost. A svrha može biti:
- Davanje vrijednosti kroz edukaciju ljudi, nuđenje savjeta, „how to“ tutorijala, videa, pisanje o iskustvima.
- Stvaranje svijesti o brendu dijeleći s pratiteljima vašu priču o tome zašto ste pokrenuli svoj posao, koja je vaša vizija i misija, po kojim principima radite, zašto ste drugačiji od konkurencije.
- Traženje od publike povratnih informacija o uslugama ili proizvodima koje nudite.
- Dijeljenje referenci i ugc sadržaja.
3. Kreirajte originalan sadržaj
Temelj svakog brenda na društvenim mrežama je sadržaj. On treba biti uvijek nov, kvalitetan i brendiran, te pružiti vašoj publici uvid u vašu tvrtku, vaše poslovanje, vašu priču, vas same i vaš tim.
Ako ne želite biti kao svi ostali, onda vaš sadržaj na društvenim mrežama ne bi trebao biti kao sadržaj kojega dijele svi ostali. On bi trebao biti originalan.
Sadržaj je postao toliko ključan za uspjeh na društvenim mrežama i ako ne shvaćate to ozbiljno, ne očekujte uspjeh. Sadržajni marketing, uključujući onaj na društvenim mrežama, pomaže tvrtkama da dođu do ciljane publike na prirodan (organski) način kako bi povećali konverzije, poboljšali svijest o brendu, povećali prihod i etablirati se kao lider u industriji. Takav sadržaj je autentičniji, zanimljiviji i prilagođeniji vašoj publici od sadržaja kojega copy-pastate od drugih.
4. Usredotočite se na pružanje pomoći, a ne na prodaju
Iako je prodaja na društvenim mrežama porasla, osobito od pojave pandemije, rijetko kada biste trebali forsirati isključivo prodaju. Ovdje se držimo Paretovog pravila prema kojemu je 20 % vašeg sadržaja prodajno, a 80 % sadržaja je educiranje i savjetovanje publike.
Uz odgovaranje na pitanja pratitelja, trebali biste objavljivati sadržaj koji govori izravno o dilemama i pitanjima koje muče vašu publiku a vaši proizvodi ili usluge im u tome pomažu. Nudeći rješenja za probleme umjesto da samo stalno predstavljate svoje proizvode, dokazujete da je vaša tvrtka autoritet u niši.
5. Koliko se angažirate, toliko ćete angažmana dobiti natrag
Većina tvrtki, brendova i poduzetnika želi više angažmana na društvenim mrežama. Naravno da želite što više komentara, dijeljenja i lajkova na vašem sadržaju. Međutim, to se neće dogoditi samo od sebe.
Veći angažman na društvenim mrežama dobit ćete ako se sami više angažirate oko tuđih objava. Platforme društvenih mreža nagrađuju aktivnost, pa što ste vi sami aktivniji u lajkanju, komentiranju i slanju poruka ljudima, vjerojatno ćete više toga dobiti natrag.
6. Pokažite osobnost
Uz informacije o vašim proizvodima ili uslugama, važno je dodati osobnost onome što objavljujete na društvenim mrežama.
Ljudi kupuju od ljudi i tvrtki koje im se sviđaju, ali ako vas ljudi ne poznaju, neće znati sviđate li im se. Neka ljudi saznaju stvari o vama i vašem poslovanju, kao što su zašto ste se započeli baviti poslom kojega radite, koji su vam ciljevi, kakva je misija vaše tvrtke, vaši stavovi o nekim važnim društvenim ili ekološkim temama i sl.
7. Izradite kalendar sadržaja
Ako postoji nešto što je zajedničko svim uspješnim brendovima na društvenim mrežama, to je da objavljuju postove po dosljednom rasporedu. Zamislite da ne trebate svakodnevno mozgati koju fotografiju ili vizual objaviti na Instagramu, je li danas pravo vrijeme za Reels, kakav post objaviti na Facebooku a kakav na LinkedInu, koju temu odabrati za novi blog ili kakav video snimiti itd.
Ne zamišljajte dalje! Ako ga već nemate, vrijeme je da izradite kalendar sadržaja za društvene mreže content kalendar.
8. Budite dosljedni
Uzalud vam content kalendar i svi prethodni savjeti ako niste dosljedni. Dosljednost na društvenim mrežama je ono što će izgraditi vaš brend. Vaša je procjena hoćete li objavljivati tri ili više puta tjedno, prijepodne ili predvečer, no kada odaberete dane i sate kada ćete dijeliti sadržaj na društvenim mrežama, držite se tog rasporeda.
Te dane će vaši pratitelji očekivati vaš sadržaj a time ćete im pokazati koliko ste predani poslu te da se na vas može računati.
9. Oglasne kampanje su „must-have“
Društvene mreže su odavno prestale biti potpuno besplatni kanali za promociju na internetu. Algoritmi su podešeni na način da vaše organske objave vidi sve manje pratitelja što vas tjera na oglašavanje.
Nemojte mu se opirati.
Ne morate trošiti goleme svote novca na kampanje, niti one moraju biti stalne. Jako dobri rezultati se postižu oglasima koji se postavljaju planski te imaju detaljno ciljanje koje vam nude platforme kao što je npr. Facebook.
Osim oglasa, na društvenim mrežama, osobito na Instagramu, popularan je i influencer marketing. Ovakva plaćena strategija mnogim brendovima donosi značajne rezultate pa je nikako nemojte zanemariti ako se poklapa s ciljevima vašeg poslovanja.
10. Pratite i analizirajte svoje aktivnosti
Većina ljudi koji se žale na nedostatak ROI-a na društvenim mrežama, glavninom su oni koji rad na društvenim platformama ne shvaćaju ozbiljno.
Ako ste se već odlučili na promociju putem društvenih mreža onda ih morate tretirati s istom vrstom kontrole i analize baš kao što pratite podatke u, primjerice, Google Analyticsu. Niz je analitičkih alata (besplatnih i onih koji se moraju platiti) koji će vam pomoći da provjerite koji sadržaj ima najbolju izvedbu, kako vaši pratitelji reagiraju na vaš sadržaj i sl. Ti podaci će vam pomoći da društvene mreže tretirate manje kao igru pogađanja, a više kao znanost.
Zaključno, poslovni lideri koji gledaju u budućnost shvatili su činjenicu da će njihovo poslovanje prestati postojati ako se ne razvijaju te ne idu u korak s vremenom i prilagođavaju se trendovima. A digitalni marketing u dijelu koji se odnosi na mudar odabir društvenih mreža preko kojih ćete se promovirati iz godine u godinu postaje sve važniji.