Ako vam je cilj biti uspješni na društvenim mrežama, postoji puno trikova i pravila koje trebate savladati. Donosimo one najvažnije koje, ako koristite svakodnevno, brzo donose željene rezultate.
Kako da budete uspješni na društvenim mrežama
Instagram, Facebook, LinkedIn i Tik Tok već dugo su must have mreže za sve brendove. Možda nećete biti aktivni na svima i to je u redu. Samo se pobrinite da kvalitetno trošite vrijeme na onima koje ste odabrali. Uz to je važno zapratiti i stisnuti “like” i na sve one profile koji su vam srodni ili vam se sviđa kako rade, relevantni su za vašu industriju i slično. Uz to, slijedite i ove pravila kako biste bili uspješni na društvenim mrežama.
Redovito “lajkajte” postove profila koje pratite
Stručnjaci savjetuju da svakodnevno kliknete “like” na 1 – 2 objave od 10 profila koje pratite i koji vam se jako sviđaju. Najvažnija je učestalost. Sigurno ste i sami zapamtili onih nekoliko imena koji stalno prate, komentiraju ili lajkaju vaše objave, posebice ako nemate milijunske pratitelje pa vam je još uvijek lako pratiti takve stvari. Redovitim angažmanom na profilima od interesa gradite svoju poziciju i vidljivost i na drugim kanalima osim vlastitog.
Uspješni na društvenim mrežama uz komentare
Sigurno ste primijetili kada vam, obično na Instagramu netko ostavi komentar koji je doslovce “reda radi”, odnosno napravljen s namjerom vraćanja komentara. I sami biste trebali ostavljati komentare na drugim relevantnim profilima, no na smislen način. Napišete li naprosto “fora” ili “dobar savjet” ispod nečijeg posta, vrlo je očita namjera istog. Stoga se preporučuje odvojiti vrijeme i svakodnevno odabrati nekoliko profila (na različitim mrežama ako ih imate) i postove u koje ćete se uključiti komentarom. Ne morate pisati “kilometarske” rečenice no svakako nastojte da komentar ima smisla, da je koristan i da se vidi da ste zaista razumjeli sadržaj i želite se uključiti komentiranjem jer vam se sviđa.
Ovisno o temi posta, komentirati možete nešto poput: “Zanimljivo istraživanje. Znate li iz koje je godine/na kolikom uzorku ljudi…” ili “O ovome sam nedavno čitala, slažem se da treba više medijskog prostora.” Na neke opuštenije postove s humorom, modom, beauty temama možete u komentarima dati svoj savjet ili viđenje teme ili primjere iz vlastitog života/posla. Naravno, ako ima smisla slobodno spomenite i svoj brend, no neka vam to ne bude primaran cilj.
Kao i u networkingu, i na društvenim mrežama važno je graditi odnos i pitati se kako pomoći drugima.
Odgovorite na storye
Oni koji su uspješni na društvenim mrežama, ne samo da aktivno objavljuju, već i aktivno “konzumiraju” sadržaj drugih. Sljedeći put, umjesto da “preletite” preko Instagram ili Facebook priča, uključite se! Ostavite kratki komentar ili odgovarajući emotikon. Usput i zapratite profile koje već niste, ako vam se pojave njihove priče, a mislite da su srodni vašoj branši.
Odgovorite na svaku poruku
Bilo da vam je inbox pun ili tu i tamo dobijete neku poruku, važno je odgovarati svima i po mogućnosti što brže nakon primitka iste. Čak i ako su komentari besmisleni, nastojte odgovoriti nešto neutralno ili simpatično, većina “spamera” traži samo malo pažnje. Odgovorom na svako pitanje povećava vam se i “response rate” na Facebooku, što je bitno vašim pratiteljima koji vam žele poslati upit i znati za koliko će dobiti odgovor.
Odgovorite i na svaki komentar
Odgovor na komentare još je i važniji od inboxa. Komentari su javni i svi ih vide, pa tako vide i jeste li odgovorili ili niste. U komentarima obično ima i više onih koji ostavljaju hejt ili spam sadržaj, no važno je znati nositi se i s takvima. Kada su komentari nepoželjni nastojite odgovarati kratko, neutralno, veselo, ovisno kakav je vaš brend pa tome prilagodite i odgovor. Na sve druge upite također odredite stil kojim ćete odgovarati te hoćete li se obraćati sa “vi” ili “ti. Sve to utječe na način na koji vaš biznis doživljavaju postojeći i potencijalni kupci i pratitelji.