Bez obzira jeste li introvert ili ekstrovert, poslovna prezentacija lakša je kada se obavlja uživo. No u doba online poslovanja, važno je uključiti dodatne čimbenike i povećati uspješnost željenog ishoda.
Uspješna poslovna prezentacija uključuje ova 3 faktora
Nažalost u školi nas većinom ne uče kako držati zanimljive prezentacije, to je nešto što sami moramo savladati kroz život. I čini se da je to zajednički izazov većine poslovnih ljudi. Zaista, rijetki su oni koji svojom prezentacijom uspiju zadržati pažnju publike i dobiti odlične povratne informacije.
A od koga bolje naučiti o držanju uspješne prezentacije nego od stručnjaka za iste. Phil Waknell, autor je knjige “The Business Presentation Revolution”, a u svom se TED talku dotaknuo 3 faktora koja će svaku prezentaciju učiniti uspješnom.
Tko je vaša publika
Prilikom izrade prezentacije često se toliko fokusiramo na sadržaj da zaboravimo misliti na one kojima taj sadržaj plasiramo. Stoga je prvi korak u pripremi i samoj izradi pitati se “zašto moju publiku uopće ovo zanima”. Radi li se o određenoj temi pa će prisustvovati osobe koje se njome bave. Ili će vaša poslovna prezentacija okupiti razne profile ljudi koje naprosto zanima vaša tema iz individualnih razloga. Ako ste u prilici, nastojte nabaviti popis sudionika prezentacije, gdje rade, čime se bave. Ili ostanite fleksibilni s temom i postavite to pitanje prije nego krenete. Najbolji svjetski govornici i izlagatelji u sekundi su sposobni promijeniti smjer prezentacije u onom koji je najzanimljiviji njihovoj publici.
Povezano: Neverbalna komunikacija u prezentaciji
Tko ste vi i zašto ovo pričate
Osim što je važno znati zašto se vaša publika zanima za temu prezentacije, važno je zašto ste i vi tu. Zašto je vama osobno određena tema zanimljiva, zašto se zalažete za nju. Na ništa na svijetu publika ne reagira toliko koliko na iskrene emocije. Stoga je važno da vjerujete u ono što govorite i da ste osobno involvirani. Ljudi žele učiti od relevantnih stručnjaka. Prilikom predstavljanja sebe i svog poslovnog puta, držite se onoga vezanog uz temu same prezentacije. Čak i kada imate iskustva u više različitih poslovnih područja, najviše se fokusirajte na ona o kojima je riječ u predstavljanju. Uključite vlastita iskustva i primjere kroz svoju poslovnu karijeru. Bilo s početka ili nedavnih događaja. To će vašem predstavljanju dati personaliziranu notu koju će publika lakše zapamtiti i poistovjetiti se s njome.
“Ovo su prva 2 faktora: publika i govornik. Znam da ne zvuči baš magično, ali začudili biste se koliko prezentacija nema ni jedno od ovih stvari”, poručuje Waknell u svom govoru.
Poslovna prezentacija = transformacija
Treći faktor uključuje nadilaženje pukog informiranja. Umjesto da publici samo pružite nova znanja, promijenite kako razmišljaju, djeluju i osjećaju. Potpuna transformacija publike ultimativni je cilj svakog uspješnog govornika. Prezentacija, koliko god bila kvalitetna i informativna se brzo zaboravi. No ne zaboravljamo kako smo se osjećali ili što smo promijenili nakon onoga što smo čuli/doživjeli. Zamislite sljedeću situaciju: održali ste poslovnu prezentaciju/pitch o novom start up-u s ciljem prikupljanja financijskih sredstava. Nakon završetka vašeg izlaganja, publika ima sve potrebne informacije, no ipak ne uplati novac. Možete li prezentaciju smatrati uspješnom? Pa i ne baš. A sada zamislite da vam publika nakon izlaganja odluči dati novac. Jer se osjećaju samopouzdano i vjeruju vama i vašem potencijalnom uspjehu projekta kao i tome da se radi o dobroj investiciji. Takav rezultat ima prezentacija koja transformira umjesto da samo informira.
Kako transformirati publiku
Waknell nam nudi 4 pitanja na koja moramo znati odgovor kako bismo prezentaciju usmjerili prema transformaciji umjesto informaciji. Pitajte se – što moja publika zna, osjeća, vjeruje i radi sada, a što bi htjeli prezentacijom promijeniti, da drugačije postupaju u budućnosti. Wow prezentacija i govornik potiču publiku da radi stvari drugačije kako bi se drugačije osjećala, vjerovala i znala. Ključne je naglasiti da je “znanje i informacija” manje bitna od toga kako se osjećaju i što vjeruju i zato bi cilj trebala biti transformacija umjesto puke informiranosti. Kada si posložite ovakav koncept u kombinaciji sa sadržajem prezentacije, neće biti teško dokučiti što, kada i kako reći da postignemo transformaciju i naglasimo emociju umjesto informacije.