Puno je bolje “mrziti” svoj posao nego osjećati apatiju prema njemu. Drugim riječima, apatija prema poslu znači da ste ravnodušni, nemate želja niti potreba išta mijenjati, iako ste nezadovoljni postojećim stanjem.
Apatija prema poslu – kako dalje?
Mnogi zaposleni ljudi, bez obzira gdje i što rade prošli su široki spektar emocija u zadnje dvije godine. Od neizvjesnosti i straha, do brige, malo nade, a potom i potpune apatije. Pandemija je “učinila svoje” pa su tako i najveći optimisti u nekom trenu posustali. Rezultat je apatija prema poslu, sve veći problem današnjice.
Za razliku od ostalih emocija, jednom kada osjetite apatiju i ravnodušnost, znate da je krajnje vrijeme da nešto poduzmete. No upravo je to stanje u kojem vam se zapravo ništa ne da poduzimati. Ipak, krenite malim koracima, dan po dan i uz ove savjete ići ćete putem boljeg mindseta i stvoriti okruženje u kojem želite biti.
Odredite granice rada
Više nego ikada vrijeme je za određivanje poslovnih i privatnih granica koje vam služe. U privatnom životu to znači odbiti kavu s negativnom prijateljicom kako bi ostali doma i čitali knjigu. U poslovnom, odnosi se na širok spektar poslova i navika koje loše utječu na vas i vaše mentalno zdravlje. Rad od doma, ispočetka zabavan, sada je već itekako naporan iako uobičajen način rada. Najčešće se radi o tome da je teško organizirati vrijeme samo za rad. Laptop vam je uvijek u vidokrugu pa je lako svako malo sjesti i još nešto odraditi.
Stoga odredite vrijeme za rad, a privatne obaveze ispunite isključivo u pauzi. Isto tako, učinite si uslugu i smanjite razgovore na temu posla kada ne radite. Prestanite se žaliti partneru, prijateljici, mami na količinu posla ili naporne kolege. Jednom kada na satu otkuca vaše poslovno vrijeme, prebacite se na sve drugo što volite. To su navike koje se i nakon 2 godine rada od kuće još uvijek uče i nisu lake. No, kako primjećujete da ste opušteniji i slobodniji, tako ćete i lakše poštivati ove granice.
Otvorite se za nove prilike
Apatija prema poslu ili bilo čemu drugome u životu, između ostalog, obično znači da nam nečega nedostaje. Bilo to uzbuđenje, kreativnost, nove prilike. Iako se možda tako ne čini, prilika je zaista mnogo. Od volontiranja, do raznih projekata, udruga pa do tečajeva. Ne morate nužno promijeniti posao, možda vam jednostavno nedostaje nečega u životu što nije vezano uz posao koji radite. To može biti dodatno usavršavanje, bavljenje hobijem koji ste zanemarili ili isprobavanje novih vještina. Ako volite kuhati, isprobajte jedan novi recept tjedno. Volite li raditi s rukama, upišite kreativni tečaj ili naučite šivati. Jednom kada “napunite energiju” na takvim aktivnostima, tu pozitivnu prenijet ćete i na posao koji radite.
Brinite o sebi kroz dan
Self care rutina ne bi trebali biti ograničena samo na vikend. Prakticirajte je svakodnevno, čak i za vrijeme posla! Što to u praksi znači? Krenite od toga da se nekoliko puta kroz dan upitate: jesam li popila dovoljno vode; je li vrijeme da se dignem i razgibam; kako se osjećam.. Male rutine zdravlja pomoći će vam da izbjegnete burnout, a možda vaša apatija prema poslu reflektira izazove na području zdravlja. Zamijenite kavu čajem, a sjedenje povremenim stajanjem uz laptop. Ugasite ekrane na nekoliko sati, dišite, šetajte, smijte se.
Potražite pomoć
Prava apatija koja ne prolazi, unatoč primjeni ovih ili drugih savjeta, znak je da vam je potrebna dodatna pomoć. I nema ničega lošeg u tome. Osjećate li da ste na granici otkaza ili burnouta, a inače volite svoj posao, zakažite sastanak s nadređenim. Budite jasni, direktni i iskreni, ponudite rješenje koje biste željeli ili zatražite njihovu pomoć i podršku. Svatko od nas radi najbolje što zna i ponekad to neće biti dovoljno. Važno je prepoznati kada vam treba pomoć drugih i ne libiti se tražiti je. U tome je prava snaga, a i tako ćete najbolje znati jeste li na pravom mjestu, radite li pravo posao i uz prave ljude. A uz ta saznanja, lakše je napraviti promjenu koja vam je potrebna.