Često možemo čuti male poduzetnike (ali i veće biznise) kako im svakodnevna “operativa” ne ostavlja puno mjesta za “kreativu”. Drugi riječima, svakodnevni poslovi i rutinski zadaci često nas toliko zaokupe da nemamo vremena razmišljati o budućoj strategiji. A ona je važna i sastoji se od zanimljivih ideja, želja i planova koje su često rezultat brainstorminga.
Kako organizirati kvalitetan brainstorming koji će generirati odlične ideje
Prije prelaska na sam posao, kvalitetan brainstorming uključuje i nekoliko predfaza. Prije svega potrebno je stvoriti opuštenu atmosferu, bez pritiska da susret mora rezultirati kvalitetnim prijedlozima. Možda ćete prvih nekoliko puta dobivati prosječne odgovore ili ne tako sjajne ideje. I to je u redu, posebice ako ste tek počeli s ovakvom praksom.
Također, nemojte uvijek imati istu “ekipu za stolom”. Ponekad je dobro pozvati i one iz drugih odjela čak i s niže rangiranih pozicija koji naizgled nemaju utjecaj na sastanak. Naravno, ako se radi o više generalnom prikupljanju ideja, a ne konkretnom poslovnom izazovu.
Odredite radne smjernice
To mogu biti pravila koja ste donijeli sami ili kao cijeli tim, a odnose se na tijek rada. Na vrhu liste svakako bi trebalo biti pravilo zabrane kritiziranja. Često se članovi brainstorming tima ne slažu ili imaju drugačija razmišljanja. No u inicijalnoj fazi generiranja ideja, one bi se trebale slobodno iznositi, bez negativnih komentara.
Povezano: 3 načina da budete više asertivni, bez da djelujete agresivno
Potrebno je i vremenski odrediti trajanje pojedinog brainstorminga. Ne prekratko, kako sudionici ne bi osjećali pritisak, ali ni predugo kako bi kreativnost mogla proraditi. Nakon sastanka svima emailom pošaljite finalne ideje i odredite vremenski period inkubacije ideja. To može biti period od nekoliko dana pa do nekoliko tjedana. To je vrijeme kada se na pojedince može delegirati testiranje pojedinih ideja ili dublja razrada istih.
Kvantiteta naspram kvalitete
Može se dogoditi da zapišete doslovce stotinu ideja koje će iznjedriti samo jednu pravu. No, do te jedne ne bi ni došlo da nije bilo ovih stotinu. Stoga je za kvalitetan brainstorming važno generirati što više različitih ideja bez instinktivnog odbacivanja. Govorimo o početnoj fazi, naravno da ćete kroz daljnje korake ideje razvijati, nadopunjivati ili odbaciti. No, nemojte to činiti odmah na početku, neka svaka ideja postane slovo na papiru.
Praktični savjeti za provedbu
Osim što je dobro zapisati svaku ideju, važno je poticati sudionike da se nadovežu jedni na druge. Tako Katica može predložiti pokretanje mobilne aplikacije, a Marica kreiranje QR koda putem kojeg će se ista preuzimati. Osoba koja vodi brainstorming sesiju treba poticati takvu, poduzetnički nastrojenu atmosferu. Ultimativni cilj su nove ideje koje doprinose rastu tvrtke, a kada raste tvrtka rastu i zaposlenici. Stoga nastojite da sve ideje budu kolektivno, a ne pojedinačno vlasništvo.
Povezano: Kako stvoriti inovativno radno okruženje i zašto je to važno
Već spomenuta opuštena radna atmosfera ključna je za ugodan proces. A osim što trebate dati do znanja da nema krivih odgovara, to morate i pokazati. Što znači – bez snimanja, bio video ili audio putem, bez glasne glazbe i po mogućnosti bez mobitela. Ideje bilježite na “staromodan” način, papir i olovka ako želite biti potpuno kreativni. Ili digitalnim putem za praktičan pristup. Svakoj ideji ili skupini ideja odredite broj kako biste se kasnije lakše snašli u filtriranju svih prijedloga.
Kvalitetan brainstorming proces je u kojem zaposlenici obično uživaju. Prilika je to za odmak od poslovne svakodnevice i povratak kreativnosti. Ujedno to je i ključni proces kako biste znali gdje ste sada i kamo želite stići.