Neverbalne poruke naglašavaju izgovoreno. Svi znamo koliko važnu ulogu u prezentaciji ima neverbalni govor.
Način na koji ste nešto rekli ostavlja jači dojam na publiku nego izgovorena riječ. Stoga je tijekom prezentacije, a posebno u uvodnom dijelu, važno obratiti pažnju na govor tijela. Neverbalna komunikacija u prezentaciji i zanimanje za auditorij igraju važnu ulogu.
5 savjeta za ostavljanje pozitivnog dojma:
1. Razmislite o svom držanju
Ukočen položaj tijela ostavlja dojam pretjeranog autoriteta, stoga je važno zauzeti ležeran, ali profesionalan stav koji će omogućiti interakciju s auditorijem. Ponavljanje istih pokreta može iritirati ili čak neugodno zabavljati publiku, jer upućuje na postojanje nervoze i neugode. Dodirivanje kose, kravate, popravljanje košulje ili dodirivanje lica može ostaviti loš dojam i odvući pažnju publike.
2. Nasmiješite se i govorite kao da svima nosite dobru vijest
Ljudi s osmijehom na licu djeluju simpatičnije i ostavljaju dojam bliskosti.
3. Ostvarite kontakt očima
Ostvarite kontakt očima jer time potičete interakciju s auditorijem i stvarate odnose. Izbjegavanje gledanja u oči može ostaviti dojam nezainteresiranosti, skrivanja istine ili postojanja napetosti između publike i govornika.
4. Ton glasa i osmišljene stanke
Tonom glasa i osmišljenim stankama nastojte naglasiti važne dijelove prezentacije kako biste kreirali i zadržali pozornost publike. Glas mora biti siguran, a govor jasan i glasan.
5. Odjeća govornika treba biti kvalitetna, usklađena s figurom i ne smije privlačiti pažnju
Izuzetno skupa ili vrlo jeftina odjeća mogu ostaviti krivi dojam, jer publika može osjetiti neugodu i osjećaj nepoštivanja. Ljudi se osjećaju ugodnije u društvu sličnih sebi. Šminka i nakit govornika moraju biti primjereni situaciji i auditoriju. Provjerite udobnost odjeće i obuće prije same prezentacije, jer mora omogućiti prirodno kretanje po prostoru bez neugode.
Uz navedene savjete za neverbalnu komunikaciju, važno je pokazati iskreno zanimanje za auditorij.
Komunikacijske i prezentacijske vještine služe za gradnju međuljudskih odnosa, a pri tome ništa nije toliko važno kao pozitivan stav i suosjećanje. Pri tome uvijek treba imati na umu da se prezentacija sastoji od ponavljanja ključnih misli i ideja.
Poštujući navedeno, možemo zaključiti da je ključ uspješne prezentacije uvijek isti: „Recite o čemu ćete govoriti, recite ono što ste obećali, a zatim ponovite o čemu ste govorili! (D. Walters)“.
Govornik oblikuje poruku do pola. Drugu polovicu oblikuje slušatelj. (I. Škarić)
Za tri minute govora, treba mi pet dana pripreme. (W. Churchill)
Povezano: Muka vam je od prezentacije koja vas očekuje? Pripremite se na vrijeme!