S oko milijardu aktivnih korisnika na Instagramu mjesečno, ne čudi da je dobivanje što više pratitelja na ovoj društvenoj mreži veliki prioritet za većinu tvrtki. Mnogi se pitaju kako do novih pratitelja na Instagramu.
Međutim, i na Instagramu, kao i kod svake vrste poslovnog modela, kvaliteta je važnija od kvantitete.
Na žalost, rijetki to shvaćaju. Često dobijem upite vezane uz moju uslugu vođenja poslovnih stranica na Instagramu s tek jednim zahtjevom – hitno želimo nekoliko tisuća pratitelja!
Broj pratitelja može biti važan ako govorimo o autoritetu vašeg poduzeća u niši. No, jesu li svi vaši IG followeri ujedno i vaši kupci? Zapamtite: manja, angažiranija zajednica, koja uistinu voli vaše proizvode/usluge i sadržaj kojega dijelite na Instagramu, bolja je od velike zajednice koja jedva komunicira s vašim postovima.
Kako do novih pratitelja na Instagramu i što se promijenilo
U nastavku teksta nabrajam nekoliko savjeta uz koje ćete doći do novih pratitelja na Instagramu, ali ne kupovinom, već na organski ili autentičan način.
Ostavite snažan prvi dojam
Jeste li znali da u prvih 7 sekundi od susreta s vama ljudi već imaju čvrst dojam o tome tko ste i što radite. Na Internetu stjecanje prvog dojma može biti još kraće. Imajući to na umu, vaša biografija (bio) i čitav feed na Instagramu mogu ozbiljno utjecati na to hoće li netko kliknuti na gumb “Prati” ili će nezainteresirano otići dalje.
Kad otvarate Instagram stranicu ili profil prvi korak je napisati biografiju. Tu ćete ukratko i jasno objasniti što vaš brend radi i kome služi tj. obratit ćete se vašoj ciljanoj publici. Bio ustvari treba biti vaše predstavljanje u samo jednoj kratkoj rečenici.
U KISS (Keep It Short and Simple) formi u prostor za biografiju napišite tko ste i čime se bavite koristeći ključne riječi. Istaknite svoje vrijednosti ili dodajte zabavan detalj o sebi kako biste se razlikovali od konkurenata u svojoj branši.
Ne zaboravite informacije za kontakt – link na web, e-mail, telefon, adresu. Ubacite i brendirani hashtag i emotikone s kojima se može povezati vaš brend.
Nakon što imate biografiju s kojom ste zadovoljni, slijedi kreiranje feeda koji bi trebao imati vama i vašem brendu svojstvenu estetiku. To će vam pomoći ostaviti originalan i sjajan prvi dojam na svakoga tko pronađe vaš profil. Na kakav god se izgled odlučili, važno je biti dosljedan u stvaranju feeda! Imati feed koji odražava vaš brend i privlačan je vašoj ciljanoj publici siguran je način da ih natjerate da vas prate.
Povezano: Što je i čemu služi „poziv na akciju“?
Dosljedno objavljujte
Samo jedna objava tjedno, tri posta u tjednu pa pauza od dva tjedna, jedna story objava pa vas nema mjesec dana, ili razne drugačije kombinacije koje ne odražavaju vašu dosljednost u objavljivanju sadržaja na Instagramu – pogubno je raditi.
Redovitim objavljivanjem svojim ćete pratiteljima dati do znanja što mogu očekivati od vas. Bez obzira radi li se o dnevnom dijeljenju „priča“, tri posta tjedno u feedu, carousel objavama koje radite četiri puta mjesečno ili Reels postovima koji su „must have“, budite redoviti.
Dosljednije objavljivanje vam pomaže i u angažmanu na Instagramu. Kad vaši followeri očekuju da objavite, veća je vjerojatnost da će stupiti u interakciju s vašim sadržajem.
Održavanje dosljednog rasporeda objavljivanja na Instagramu (ali i svim ostalim društvenim platformama), nije jednostavno i vjerojatno vam je muka smišljati svakodnevno što objaviti dok žonglirate između ostalih poslovnih obaveza. Osmisliti sadržaj, napisati tekst, odabrati fotografiju, snimiti video, kreirati vizual – za sav taj posao treba puno vremena, a kreativnost i svježe ideje ne dolaze baš na zahtjev.
Međutim, postoji brzo rješenje za planiranje i zakazivanje objava. Na mojoj web stranici možete besplatno preuzeti eBook kako kreirati Content kalendar. U jednom postu na Instagramu objavila sam alate uz pomoć kojih možete jednostavno zakazati svoje postove u samo nekoliko klikova.
Planiranjem i zakazivanjem postova na Instagramu unaprijed bit ćete dosljedni u objavljivanju čak i kad ste jako zaposleni. A to je, priznajte, velika ušteda vremena i živaca!
Povezano: Poboljšajte strategiju nastupa na društvenim mrežama – kalendar sadržaja
Kreirajte Instagram Reels – kako do novih pratitelja na Instagramu uz ovu značajku?
Instagram Reels značajka je zabavan i kreativan način za pridobivanje novih pratitelja na Instagramu.
Zašto? Zato što imaju nevjerojatan doseg i možete dobiti tisuće pregleda jer se oni prikazuju i u posebnoj Reels kartici na IG. A nije samo veći broj pregleda ono što ćete ostvariti Reelsima. Ovi kratki videozapisi omogućit će vam i veću stopu angažmana te povećanje pratitelja.
Postoji mnogo načina za korištenje Instagram Reelsa za vaše poslovanje. Možete objavljivati savjete i trikove, videozapise s „how to“ uputama, sadržaj iza kulisa itd. No, nemojte se zaletjeti i očekivati da će kod vas biti uspješno isto ono što svi drugi rade!
Vodite računa da Reels videozapisi imaju veze s vašom djelatnošću i da odražavaju misiju i viziju vašeg brenda. Važno je da budu u skladu s vašim vizualnim identitetom. Budući da su i službeno iz samog Instagrama nedavno objavili kako više nisu samo “aplikacija za dijeljenje fotografija”, dobra je ideja započeti s uključivanjem što više video sadržaja u svoju strategiju.
Osmislite strategiju sadržaja
Je li sadržaj koji pišete u objavama na Instagramu vrijedan vašoj publici i imaju li snažne pozive na radnju (CTA)? Učinkovita strategija sadržaja kojega pišete uz fotografije, videozapise, vizuale, pomoći će vam povećati angažman i steći više followera na Instagramu.
Sjećate li se da je na početku na Instagramu bilo važno imati fantastičnu fotografiju te samo par riječi i po koji hashtag? E pa situacija se promijenila! Instagram više nije slikovnica već postaje časopis ili čak knjiga.
Baš kao i kod kompozicije nekog književnog djela, samo u kraćem obliku, ono što svaka vaša objava na IG mora imati su: naslov, uvod, vrhunac, preokret i rasplet.
- Naslov bi trebao biti uzbudljiv, magnetičan, izazivački. Nešto što će odmah privući pozornost publike. Budući da Instagram prikazuje samo prva 1-2 retka vašeg naslova u feedu, vodite računa o tome.
- Kroz uvod ćete publiku dodatno uvući u vašu priču te ih navesti na temu o kojoj nešto više trebaju znati.
- Zatim ćete u vrhuncu vašeg sadržaja podijeliti ono što zaista želite reći svojim pratiteljima. To može biti nekakav savjet, odgovori na česta pitanja, upute kako nešto napraviti jednostavno, ili pak, priča o vašem proizvodu ili usluzi. Ovdje ističete vrijednosti pa slobodno upotrijebite onoliko prostora koliko vam je potrebno.
- Zatim u preokretu u jednoj rečenici ponovite zašto bi vašu ciljanu publiku trebalo zanimati ono što govorite, u čemu im to može pomoći, što im to znači i kako bi izgledalo kad to o čemu pišete ne bi imali ili znali.
- I na kraju, završite s raspletom, u našem slučaju to je jaki CTA gumb. To može biti – ostavite komentar, pošaljite poruku ili kliknite na link u bio.
Povezano: Kako se promovirati kad imate ograničen budžet?
Budite aktivni u svojoj IG zajednici
Jedan od najučinkovitijih načina rasta na Instagramu sigurno je biti uključen u svoju zajednicu!
Što to znači?
Interakcija s drugim stranicama/profilima jednako je važna kao i dijeljenje vlastitih objava. Odgovaranje na komentare na vlastitoj stranici, odgovaranje na DM -ove, komentiranje postova drugih ljudi/tvrtki, aktivno uključivanje na druge stranice slične vašoj branši – sve se računa i važno je za vašu stranicu i njezinu popularnosti i vidljivost na Instagramu.
Koliko i kako se angažirate i na koji način gradite odnose, s vremenom će pokazati koliko ste bliski s vašom zajednicom. Kako odnos bude jači vi ćete imati pratitelje koji vam zaista vjeruju i vjeruju u ono što govorite. A takvi ljudi postaju vaši kupci i ambasadori.
Uzmite bar sat vremena dnevno i provjerite i odgovorite na svoje Instagram komentare i DM -ove. Lajkajte i komentirajte objave drugih stranica.
Kako broj vaših pratitelja bude rastao, ne zaboravite njegovati odnose s njima kako biste ojačali povjerenje u brend i lojalnost.
Učite iz svoje analitike
Ako želite dobiti nove pratitelje na Instagramu, aktivno praćenje i analiza vaše analitike dat će vam niz korisnih uvida i informacija.
Pomoću analitike moći ćete razumjeti kakav sadržaj vaši pratitelji najviše vole i angažiraju se, kada su najaktivniji (dani, sati), gdje žive (gradovi, države), koliko vaših objava su spremili i sl.
Svi ovi uvidi važni su za stvaranje strategije sadržaja na Instagramu koja će povećati broj vaših pratitelja. Bez nje nemojte niti početi objavljivati postove.
Danijela Slavica
www.dkabinet.com