Mnoge uspješne tvrtke njeguju inovativno radno okruženje. S druge strane, brojne su tvrtke koje ne uspijevaju postići svoj potencijal jer su toliko usredotočene na prodaju da zanemaruju odnos prema zaposlenicima. To u konačnici utječe i na razinu poslovnog uspjeha.
Kako bi se vaš brend istaknuo u moru konkurenata od vitalne je važnosti koristiti inovativne prakse i rješenja. Poduzetnički uspjeh obično dolazi kroz izvrsnu izvedbu. Važnu ulogu u ovome igra inovativno radno okruženje. Inovativno radno okruženje ne samo da vodi postizanju boljih poslovnih rezultata i jačanju svijesti o brendu, nego i privlači najkvalitetnije zaposlenike.
Povezano: Evo kako potaknuti kreativnost kada osjećate da ste “zapeli”
Inovativno radno okruženje za poslovne uspjehe
Kreativnost je bitna za svaku organizaciju, a u zaposlenicima leži velika kreativna snaga. Pravi lideri to znaju i veliku pažnju posvećuju upravo zaposlenicima. Zadovoljni i motivirani zaposlenici se više trude i postižu bolje rezultate. Kreativniji su i više uživaju u obavljanju radnih zadataka.
„Kupci neće voljeti tvrtku dok je zaposlenici ne zavole.“
Simon Sinek
Ako vam je cilj postati uspješan poduzetnik, važno je raditi i na osobnom i na profesionalnom rastu. Uspješni poduzetnici ulažu vrijeme u to da postanu bolje verzije sebe. Tako postaju i bolji lideri.
„Ključ uspješnog vođenja je u utjecaju, a ne u autoritetu.“
W. Blake
Koraci koji će vam pomoći da kreirate inovativno radno okruženje i da potaknete zaposlenike na inovativnost
Nagrađivanje
Potaknite uspješne ideje nagrađivanjem. To ne mora nužno biti novčana naknada. Tako ćete zaposlenike motivirati na osmišljavanje novih ideja.
Povezanost s tvrtkom i aktivno sudjelovanje
Činjenica je da ako se ljudi ne osjećaju povezani s tvrtkom teško da će pronaći poticaj da budu inovativni. Uključite zaposlenike u procese i planove. Njihovo aktivno sudjelovanje potaknut će brojne ideje.
Pohvalite sve ideje
Realno je da neće svaka ideja biti najbolja, ali poštujte svaku ideju. Potaknite ljude da riskiraju. Ako neke ideje i ne prođu, pohvalite ih za angažman. Budite zahvalni na njihovim prijedlozima, tako ćete izgraditi i povjerenje. Najvažnije je da će vaš tim biti vrlo motiviran, predan i nadahnut da doprinese uspjehu vašeg poslovanja, kao i vašoj viziji.
Pripazite da ne budete previše kritični kad stvari krenu po zlu
Nitko ne želi biti u središtu negativne pozornosti pa će se ljudi suzdržavati od davanja prijedloga ako su zabrinuti zbog posljedica. Neuspjeh je proces učenja. Riješite to ispravno i sljedeći put možete potaknuti tim da budu još bolji.
Budite otvoreni za komunikaciju
Ako su menadžeri stalno iza zatvorenih vrata, a na sastancima samo oni govore, poruka zaposlenicima je da njihove povratne informacije nisu dobrodošle. Budite otvoreni za komunikaciju.
Pauze izvan ureda
Potaknite zaposlenike na kratke, osvježavajuće pauze. Ako vaši zaposlenici uobičajeno izađu van, čak i za kratku šetnju u poslovnom krugu, to može pomoći u inovacijskom procesu.
Povezano: Evo kako iskoristiti pauzu na poslu za maksimalnu produktivnost
Potaknite kreativnost – pravilo „Fifteen percent time“
Inovativne tvrtke daju svojim zaposlenicima prostor i vrijeme za kreativnost i generiranje novih ideja. U tvrtki 3M su to nazvali politikom „Fifteen percent time“ (15 % vremena), u Googleu su to nazvali politikom “20 percent time” (20 % vremena). Pravilo 3M zaposlenicima omogućava da 15 % svog plaćenog radnog vremena provedu sanjareći ili eksperimentirajući s idejama koje ne moraju nužno imati veze s njihovim radom u tvrtki. To vrijeme je zapravo proizvelo mnoge najprodavanije proizvode tvrtke. U Googleu je politika “20 posto vremena” rezultirala stvaranjem Gmaila.
Kako veliki vođe nadahnjuju na akciju
Simon Sinek predstavlja jednostavan, ali moćan model kako lideri nadahnjuju na djelovanje. Pogledajte i vi ovaj zanimljiv TED talk video.
Povezano: Kako “pogurati” svoje ideje u tvrtki koja ne voli promjene