Stvaranje snažnog poziva na akciju ili CTA gumba (engl. Call To Action) ključno je kako biste posjetitelje vaše web stranice, društvenih mreža, oglasa, blogova, pretvorili u potencijalne kupce. Međutim, pitanje je kako doći do savršenog poziva na akciju koji će dovesti do toliko željene konverzije? Ako se borite za stvaranje jakog gumba za poziv na akciju, ovaj će vam tekst pomoći u izradi jedinstvenog CTA-a optimiziranog za vaše poslovanje.
Što je poziv na akciju?
Poziv na akciju je mjesto s kojeg govorite posjetiteljima o radnji koju bi trebali poduzeti nakon pregledavanja vašeg sadržaja. To može biti odredišna web stranica, skočni prozor (pop-up), post na blogu, oglas na Facebooku itd.
Riječ je o terminu koji se koristi u marketingu kao direktni poziv ciljanoj publici da poduzme sljedeći korak. On vizualno izgleda kao gumb i istaknut je posebnom bojom s kratkim tekstom. Tekst može biti: „Saznajte više“, „Nazovite“, „Registrirajte se“, „Preuzmite“ i sl.
Poziv na akciju ne mora uvijek biti u formi gumba. On može biti i rečenica s poveznicom (URL) na ključnim riječima. Poziv na akciju je prvi korak kojega vaš potencijalni kupac treba napraviti na putovanju koje ga vodi do vašeg proizvoda. Putovanje možemo nazvati i prodajni lijevak.
Povezano: Poboljšajte strategiju nastupa na društvenim mrežama – kalendar sadržaja
Kako izgleda poziv na akciju koji „pali“?
Pitate se koja je najbolja vrsta poziva na akciju?
Nažalost, ne postoji jednostavno rješenje za sve niti jedinstvena savršena formula za sva poduzeća i sve djelatnosti. Različite tvrtke koristit će različite strategije za kreiranje CTA gumba. One ovise uglavnom o tome na kojem se mjestu u prodajnom lijevku nalaze njihovi idealni kupci.
Na primjer, netko tko prodaje CRM softver vjerojatno će imati sasvim drugačiji poziv na akciju od onoga tko prodaje ručak za 40 kuna.
Poziv na akciju tvrtke koja prodaje softver vjerojatno bi prvo bio nekakvo jednostavno pitanje poput kviza, gledanje demo videa ili pregledavanje studije slučaja (engl. Case study). Međutim, nudite li uslugu pripreme i dostavljanja ručka, onda možete imati mnogo izravniji CTA, poput “Naruči odmah” ili “Kupi sada”.
Bez obzira na vrstu vaše djelatnosti, sigurno možete učiniti nekoliko stvari kako biste poboljšali konverzije i „ušminkali“ vaš CTA gumb.
Evo nekoliko savjeta koje možete isprobati bez obzira na vašu poslovnu industriju.
Upoznajte svoje ciljane kupce
Poziv na akciju je mnogo više od gumba za kupnju.
Tekst koji stoji oko CTA gumba, imat će značajniji utjecaj na uspjeh od riječi na samom gumbu. Ključ za pronalaženje i kreiranje takvog teksta je znati što najviše privlači vašu publiku.
Na primjer, ako prodajete CRM softver, možda biste trebali uključiti podatke iz studije slučaja i pogoditi ključnu bolnu točku (engl. Pain points) koja će pokrenuti potencijalnog kupca na akciju. On može izgledati otprilike ovako: „Potaknite veću prodaju za manje vremena. Nudimo rješenje za 10 puta kvalitetniju interakciju s kupcima.”
Koristite jake glagole
Vaš je cilj CTA gumbom uvijek posjetitelja pokrenuti na akciji, pa ne čudi da u tekstu trebate koristiti glagole.
Neki od najčešćih glagola u pozivima na akciju su:
- Preuzmi
- Kupi
- Naruči
- Upiši se
- Saznaj
- Idi na
Koristite riječi koje djeluju psihološki
Mnogi pozivi na akciju koji daju rezultate usmjereni su na pružanje zadovoljstva kupcu.
Svi ljudi generalno žele biti bogatiji, ljepše izgledati i biti u formi. Dok su istovremeno uglavnom lijeni, pomalo pohlepni i žele proći što jeftinije. A kad bi bilo besplatno, e to bi bilo fenomenalno.
Važno je upravo te činjenice imati na umu prilikom pisanja CTA gumba. Zato ćete iskoristiti moćne riječi apelirajući na sve te ljudske karakteristike. Evo i primjera kako:
Fokusirajte se na lijenost
U pozivu na akciju naglasite riječi koje donose brz rezultat. Koristite one poput: sada, danas, brzo, brzo, lako, jednostavno, bez napora i sl. Primjer: “Zaustavi borbu s gubitkom kilograma odmah!”
Fokusirajte se na pohlepu
Upitajte se u čemu biste vašem potencijalnom klijentu trebali pomoći kad pritisne na ovaj CTA gumb? Kakav bi on to trebao postati?
Upotrijebite riječi koje označavaju status: uspješniji, bogatiji, pametniji, zgodniji, ljepši, jači…
Primjer: “Preuzmi komplet za savršeno bijel osmijeh!”
Apelirajte na štedljivost
Upotrijebite riječi poput: besplatno, pristupačno, bez ikakvih troškova, jeftino, za nisku cijenu, u pola cijene, za samo … Primjer: “Saznaj kako imati puniju kosu, bez ikakvih troškova.”
Kad god dođete u napast da kao poziv na akciju upotrijebite dosadnu, svakodnevnu riječ ili frazu poput “Naučite kako ulagati”, zamijenite je snažnijim glagolom i apelirajte na tri stvari koje sam gore spomenula. CTA gumb: “Naučite kako investirati” postat će snažniji CTA poput: “Otkrijte tajnu neograničenog bogatstva”. Gdje biste prije kliknuli?
U pozivu na akciju stvorite hitnost
Hitnost je također ključna, posebno za proizvode s niskim cijenama. Na primjer, uključivanje riječi poput “sada” i “danas” može pomoći u povećanju konverzija. Po potrebi možete dodati i odbrojavanje vremena i brojače zaliha.
Kako se promovirati kad imate ograničen budžet?
Istaknite poziv na akciju upečatljivom bojom
Debatiranje o najboljoj boji za CTA gumb je beskonačna priča.
Istina je da zapravo ne postoji najbolja boja ili univerzalna najbolja boja. Ono što funkcionira na jednoj web stranici, ne mora nužno biti funkcionalno i na drugoj.
Važno je jedino da se vaš poziv na akciju ističe.
Kada se odlučujete za boju gumba, manje razmišljajte o tome kako ući u glavu vašeg korisnika koristeći se trikovima iz psihologije boja, a više o tome kako istaknuti svoj gumb kako bi ljudi točno znali gdje trebaju kliknuti za konverziju.
Recimo to praktično:
Imate li na web stranici logotip u samo jednoj dominantnoj boji, npr. zelenoj, bočne strane weba su vam isto u toj zelenoj boji, sve ikone su također zelene. Recite, ako ste tako dizajnirali stranicu, koja je to boja koju ne biste koristili za svoj CTA gumb?
Zelena, naravno. I to sve nijanse zelene.
Nakon što posjetitelji dođu na web stranicu moraju odmah jasno raspoznati poziv na akciju a ne lutati po njoj tražeći gdje će kliknuti za više informacija.
Smjestite poziv na akciju na pravo mjesto
Dizajnirali ste svoj gumb – napisali privlačan tekst, odabrali upadljivu boju i spremni ste da ga postavite na odredišnu stranicu, ili oglas, ili blog, ili newsletter …
Ali gdje?
Ispod naslova? Pored obrasca? Lijevo, desno? Na dnu teksta?
Baš kao i boja, pravo mjesto za CTA gumb je predmet stalnih rasprava. No, ako se držite formule da CTA gumb mora biti na sljedećem mjestu na koje čitatelj dolazi pogledom, nećete pogriješiti.
Previše se ljudi boji da ako njihov poziv na akciju nije odmah na vidiku i bombardira čitatelja u čelo, da se na njega neće klikati. I ta pretpostavka ne može biti netočnija!
Istraživanja marketingaša su pokazala da ako je vaša stranica dovoljno uvjerljiva, nije važno je li vaš poziv na akciju na vrhu stranice ili na samom dnu. Korisnici će pronaći put do njega.
Baš kako je rekao legendarni Howard Luck Gossage:
“Nitko ne čita oglase. Ljudi čitaju ono što ih zanima, a ponekad je to i oglas.”
(Ili je u ovom slučaju to ponekad odredišna stranica nakon klika na CTA gumb.)
Što nikako ne biste smjeli raditi na svojoj poslovnoj Facebook stranici?