Evo jednog nepopularnog razmišljanja: samo nesigurni ljudi i biznisi gledaju na konkurenciju kao na nešto loše. Oni koji teže najboljem i vjeruju u ono što rade znaju da je konkurencija neophodna i često inspirativna. Ako pripadate ovoj drugoj skupini, onda znate da su biznisi slični vašem izvrsna prilika za još veći rast i razvoj vlastitog poslovanja.
Puno je toga što možete naučiti od svoje konkurencije
Razmislite samo – kad biste bili jedini na tržištu koji nudite određeni proizvod ili uslugu, velika je šansa da bi se s vremenom “pokvarili”. Često to možemo vidjeti i u realnosti, kada i neki veći brendovi, misleći da su prvi izbor kupaca, postanu uobraženi ili lijeni. A potom ih zamjeni neko novo i entuzijastično ime. Konkurentno tržište potiče nas na stalnu borbu, edukaciju, inovacije. Ako ste mali poduzetnik i tek se probijate na tržištu ili želite povećati svoj dio “prodajnog kolača”, evo kako to napraviti kroz praćenje konkurencije.
Bolje njihova greška, nego vaša
I dok je u životu i poslu važno raditi greške jer ponekad iz njih najbolje učimo, neke greške bolje je izbjeći i pustiti da ih napravi netko drugi. Popišite koga sve smatrate svojom konkurencijom, a potom ih zapratite na svim društvenim mrežama (ako ne javno, jednostavno kreirajte neki profil). Pratite njihove objave i reakcije pratitelja na iste. Osim komentara ispod objava, pogledajte i recenzije korisnika na društvenim mrežama kao i na Google reviews. Ako primijetite da se neki komentari, bilo dobri ili loši često ponavljaju, tu leži prilika za analizom i svoga poslovanja te što vi radite dobro ili ne.
Povezano: Evo kako potaknuti kreativnost kada osjećate da ste “zapeli”
Pratite njihov sadržaj
Danas kada su svi brendovi većinom prisutni online lako je pratiti sve što vas zanima i što vam može koristiti. Radite li u takvoj branši gdje je važno kreiranje sadržaja na društvenim mrežama i webu onda je važno da pratite što radi vaša konkurencija. Osim samog sadržaja, gledajte i kada objavljuju te kakva je interakcija publike. Otkrit ćete koje je najbolje vrijeme za objavu te kakav tip teksta i objava najbolje prolazi.
Naravno, uz sve novo dobivene informacije nije cilj da kopirate sve što drugi rade, već da vam to bude smjernica kojoj ćete dodati nešto što je samo vaše. Time ćete stvoriti jedinstveni sadržaj uz malu početnu pomoć. Možda ste već primijetili da brojni brendovi koji se bave sadržajem često ponovo iskoriste već viđeni content. To nije ništa neuobičajeno, ponekad se radi o drugačijem naslovu ili fotografiji uz isti tekst. Time se testiraju razne verzije kako bi se pronašla zlatna formula dobrog contenta koji potiče angažman. Nakon što neko vrijeme stvarate svoj jedinstveni sadržaj i sami se poigrajte s ovim analizama, iskoristite već postojeći sadržaj i dajte mu novi twist.
Povezano: Kako se promovirati kada imate ograničeni budžet
SWOT analiza
Sigurno ste već napravili jednu za svoj biznis, no je li vam ikada palo na pa pamet učiniti isto za konkurenciju? Ovo je zapravo izvrstan način da izdvojite 1 do 3 najvećih konkurenata i dobro proučite njihovo poslovanje. Ako ćete išta naučiti od svoje konkurencije, to ćete najbolje postići SWOT analizom. Dobivene informacije neka vam budu input za vlastiti rebranding ili novu prodajnu strategiju.
Napravite je na klasičan način vizualno ističući njihove snage, slabosti, prilike i prijetnje, a ovo su neki koraci koje možete napraviti prije kako bi prikupili informacije za izradu same analize:
- analizirajte njihovu web stranicu i društvene mreže
- pronađite oglase za posao i opis selekcijskog procesa
- “guglajte” zaposlenike, managere i proizvod/usluge
- ako se radi o poznatim i velikim imenima, uključite Google obavijesti ukoliko se nešto o njima pojavi u vijestima
- zapratite ih na društvenim mrežama
- kupite njihove proizvode i usluge i isprobajte ih (ovaj korak nikako nemojte preskočiti)
- čitajte njihove objave, blogove i slično
- potražite što se piše o njima (a i vama) na forumima, u Facebook grupama i na stranicama koje ocjenjuju poslodavce