Površnost društvenih mreža ističe popularnost kao cilj. Je li to doista poruka koju želimo poslati mlađim generacijama?
Facebook ima oko 2,6 milijardi korisnika, Instagram 1 milijardu dok najbrže rastuća društvena mreža Tik-Tok broji oko 690 milijuna korisnika. Ove brojke potvrđuju moć koju digitalna industrija i socijalne mreže imaju, ali i kreiraju zabludu poslovne naivnosti u obliku influencera.
Živeći u doba globalne pandemije koja je uzdrmala svjetsku ekonomiju i utjecala na živote milijuna ljudi koji su bili izravno pogođeni rezanjem troškova na radnim mjestima i gašenju istih, društvene mreže omogućile su lak ulazak life-couchevima, motivatorima, lifestyle entuzijastima, vlogerima… jednom riječju influencerima u naše domove. Tako se mnogima rodila ideja o poslu i najpopularnijem zanimanju današnjice, odnosno o prozivanju influencerima. Svatko ima kameru i stoga je početak lak. No, popularnost na društvenim mrežama ne znači nužno i profitabilnost.
Gledajući broj followera i namješten život pred kamerom, lako je doći do zaključka kako to znači da osoba zarađuje dobro „radeći samo ono što voli“ i da ima sretan i ispunjen život.
Površnost društvenih mreža ističe popularnost kao cilj. Je li to doista poruka koju želimo poslati mlađim generacijama znajući da se većina ljudi nakon korištenja istih osjeća ljuto, tužno, osamljeno i nezadovoljno vlastitim životom?
Copy/paste sadržaj domaćih influencera nastaje po uzoru na inozemne, gubi se kreativnost i originalnost. Ali, ako su influenceri poduzetnici, onda će to potvrditi rezultatima i iskustvom.
Da bi se došlo do plodova poduzetničkog rada potrebno je ipak „krvi, suza i znoja“, a takve stvari nisu baš lajkabilne. Stručnost, vrijeme i posvećenost su manje bitni jer bolje prolaze lijepe slike, fotošopiran sadržaj i parole poput „lako i brzo do uspjeha“ targetirajući bazične nagone.
Korisnici društvenih mreža mahom „lajkaju i skrolaju“ da bi popunili ili izgubili vrijeme i tome je sadržaj društvenih mreža i prilagođen. Gledamo prankove, zavodljiva tijela, idealne veze, uspješne poduzetnike, dok samopoimanje, identitet, mogućnost ispraznosti života kao i ekonomski modeli ostaju neistraženi.
Je li etiketa influencera postala primarni cilj?
Zamka je u tome da etiketa influencera postaje primarni cilj, a ne posljedica onog što se dobro radi, kada struka nije temelj koji se nadograđuje kreativnošću i iskustvom. Razlika je u tome što se profesionalci bave pravim poslovnim izazovima i rješavaju zadatke, dok amateri skupljaju i trguju pratiteljima i sadržajima.
S obzirom na značaj digitalne industrije, trebalo bi razlikovati stvaratelje sadržaja kojima je fokus na kvalitetnom sadržaju od influencera kojima je cilj stvaranje i povećanje publike. Žutilo, slike bez priče i videi bez smisla brišu poštovanje za publiku i struku, istinski kvalitetan i vrhunski produciran sadržaj.
Digitalni uzori nas puštaju u svoj svijet i vode sa sobom na svoje životno i poslovno putovanje, a mi odabiremo hoćemo li im vjerovati, pratiti i lajkati.
Stoga, vratimo se na početak. U srži influencera je činjenica da imaju moć, odnosno utjecaj ili sposobnost utjecanja na nekoga. Dakle, mi smo ti koji (p)održavaju njihov rad i možemo odabrati dobre uzore koji su prvo napravili karijeru i ostvarili mjerljive rezultate jer oni imaju što za reći.
Možemo odabrati one koji i dalje govore i rade s entuzijazmom jer svojim primjerom pokazuju da se doista može imati višegodišnja uspješnija karijera radeći posao koji inspirira, a ne posao koji guši 8 h dnevno.
Nevidljivi pritisak „picture-perfect“ života na društvenim mrežama, ne izvlači ono najbolje iz nas, već nas stapa u gomilu istih.
Ako je suština posla rješavanje nekog problema klijentu i pritom ostvarivanje dobiti, možemo se zapitati koje probleme rješavaju influenceri. Odrastajući s mobitelom u rukama, apsolutno je jasno da influenceri mogu dobro zarađivati, no treba razmisliti i o tome kakvu dodatnu vrijednost pružaju i tko tu doista profitira. S velikom moći dolazi i velika odgovornost ili bi barem tako trebalo biti.
Birajmo pametno kako provodimo svoje online vrijeme i kojim se uzorima divimo. Ne zaboravimo da dobar kut slikanja i optimalna svjetlina svaku sliku pretvara u malo remek-djelo.
Pročitajte i:
Samosabotaža
Otkaz kao novi početak
Kako iskomunicirati što (ne)želimo?
Dijagnoza društva
Filteri i ego