Tek ste pokrenuli svoj posao ili vas je kriza skoro pokosila. Prodaja vam ide „hoće – neće“, borite se za svakog kupca, a budžet za promociju vam nije baš izdašan.
Ne brinite, niste usamljeni. U razdoblju smo kada većina treba „potegnuti“ više nego inače da bi sačuvala svoja poduzeća. Jasno vam je da na promociji svog brenda morate raditi, međutim, reklamu na TV-u si ne možete priuštiti, a niti na radiju. Skupi su vam i PR članci u medijima, a niti suradnju s influencerima vaša kasica ne bi izdržala. U potrazi ste za načinima za jeftinije reklamiranje te vas zanima kako ćete to napraviti sami bez da za taj posao angažirate nekog drugoga. Ograničen budžet.
Evo nekoliko prijedloga koji će vam pomoći da dosegnete svoje ciljane kupce kad imate malu svotu za promociju. Neki prijedlozi su besplatni, a u neke ćete trebati minimalno uložiti.
Ideje za promociju uz ograničen budžet
Pokrenite e-mail marketing
Na mojoj web stranici dosta sam pisala o prednostima e-mail marketinga te sam kao pomoć svim mojim pratiteljima napisala i e-book na istu temu. Želite li se približiti svojim potencijalnim kupcima, ostvariti s njima prisniju komunikaciju, svakako je preporuka da krenete pisati i slati newsletter. Postoje platforme poput MailChimpa na kojima besplatno možete kreirati svoje e-mail kampanje do 2000 kontakata. Proces u kojem ćete od leada doći do vjernog kupca je nešto duži u odnosu na oglašavanje. Međutim, osobe koje postanu vaši kupci, a najprije su bili vaši newsletter pretplatnici, oni su koji će vas prije preporučiti drugima i biti vam vjerni na dulje staze.
Koristite Google My Business
Nemate li još profil na Google My Business platformi, postavite ga danas! Imate li ga, ažurirajte ga redovito jer će vas upravo updejtan GMB pogurati na Google tražilici. Od prošle godine on ima i poseban dio koji se odnosi na tzv. COVID-19 informacije. To je prostor u kojem ćete napisati sve što se u vašem poslovanju promijenilo zbog pandemije a to će vašim kupcima ili klijentima biti od velike koristi. Sigurno ste i sami istraživali koji restorani u blizini vas imaju dostavu, ili koji fitness klubovi mogu raditi. Postavite i nove fotografije te objavljujte redovito imate li prodajne akcije, popuste, nagradne igre ili druge slične važne informacije.
Budite na društvenim mrežama na kojima su vaši kupci
Svakodnevno kreirati i objavljivati sadržaj na nekoliko stranica društvenih platformi iziskuje mnogo truda i vremena. Međutim nitko vam nije naredio da morate imate poslovne stranice na Facebooku, Instagramu, Pinterestu, LinkedInu, Tik Toku…
Budite tamo gdje je najviše vaših kupaca! Ako je to npr. Facebook, svakako povremeno promovirajte vaše objave jer je organski doseg postova nizak pa ako se ne oglašavate vaš trud će biti uzaludan. Ako ste orijentirani na samo jedan grad ili županiju, u oglasima koristite ciljanje te posebne lokacije.
Affiliate marketing
Affiliate ili partnerski programi su odličan način za dodatnu zaradu osobito ako vam vaša osnovna djelatnost zbog krize ne donosi dovoljno prihoda. Partnerske programe često vidimo na Internetu a oni predstavljaju poslovni odnos između tvrtke koja prodaje svoje proizvode i poduzeća koje promovira te proizvode online i tako zarađuje proviziju. Odlučite li se na ovakav vid suradnje visinu provizije dogovorite unaprijed i svakako odaberite usluge ili proizvode koji su kvalitetni te su vezani uz vašu osnovnu djelatnost.
Proviziju možete ostvariti po ostvarenom kliku, po realiziranoj prodaji te s obzirom na ostvarene ciljeve što npr. može biti broj novih newsletter pretplatnika.
Prisustvujte online eventima
Budući da smo u razdoblju u kojem su poslovna okupljanja fizički onemogućena zbog bolesti COVID-19, prebacite se na takva događanja online. Bilo da sami organizirate radionice, seminare, webinare ili da im prisustvujete, ovakav tip povezivanja potpuno je zamijenio sajmove i druge manifestacije i događaje na kojima ste se promovirali i prodavali svoje proizvode. Uskočite u ovaj novi trend koji nam se dogodio prisilno.
Komuniciranjem s predavačima i ostalim polaznicima imat ćete osjećaj kao da niste Pale sam na svijetu. Bit će vam lakše povezati se i podijeliti razmišljanja, probleme i nedoumice. Sigurno ćete čuti slična iskustva, ali i dobiti korisne savjete. Nikad ne znate, možda ćete pronaći nove poslovne suradnike ili klijente.
Dok čitate ovaj tekst vjerojatno se pitate zašto pišem na ovu temu a imam svoju agenciju za digitalni marketing i PR, te živim od promocije klijenata. E pa ova kolumna je za mene i moj brend također način promocije. Kako? Čitajte dalje.
Pišite gostujuće blogove
Ako je jedna od vaših vještina ili djelatnosti pisanje, onda to iskoristite kako bi se promovirali na tuđim web portalima ili novinama. Ovo je dobra prilika osobito za one koji su tek krenuli na tržište pa njihov blog još nema dobru vidljivost na Internetu. Gostujući na poznatim i dobro posjećenim online portalima povezat ćete se s publikom, dobiti nove klijente te se dokazati kao stručnjak na određenom polju.
Nadam se da će vam neki od mojih prijedloga pomoći te da ćete s vremenom moći izdvojiti nešto veća sredstva za promotivne aktivnosti. Jer, kako je kazao Stuart H. Britt: “Razvijanje posla bez oglašavanja je poput flertovanja s djevojkom u mraku. Nitko osim tebe ne zna što radiš.“
Pročitajte i:
Što nikako ne biste smjeli raditi na svojoj poslovnoj Facebook stranici?
4 trenda u digitalnom marketingu koja ćemo pratiti u 2021. godini