Osmislili ste svoj poslovni pothvat, ali niste sigurni kako ga imenovati? Iako se na prvu čini da je imenovanje biznisa jednostavno, to je vrlo zahtjevan zadatak ako želite da bude učinkovito.
Imenovanje biznisa je jedna od prvih odluka koje ćete donijeti kada ulazite u poduzetništvo. Ime samo po sebi nije ključ uspjeha, ali uz sjajnu i uvjerljivu priču može biti od velike pomoći.
Ime biznisa može i ne mora imati smisleno značenje. Kreativna imena uz super priču znaju privući pozornost i biti vrlo pamtljiva. Mnogi će vas zapamtiti upravo zbog tog zanimljivog imena.
Slučajevi krivog imenovanja biznisa su česti, imala bih dugu listu primjera s našeg područja, ali sigurna sam da ćete i sami nakon čitanja prepoznati loše izbore imena iz svoje okoline.
Savjeti za imenovanje biznisa
1. Vaše zadovoljstvo je važno
S imenovanjem biznisa ne treba žuriti, treba dobro razmisliti. Imajte na umu da će vas taj naziv godinama predstavljati. Nalazite li se u tom nazivu? Izgovarate li ponosno naziv svog biznisa? Ako da, na dobrom ste putu, ali to nije dovoljno.
Ne kreirate ime samo za sebe, važno je da bude prihvaćeno i na tržištu. Pitajte nekoliko osoba kako im zvuči. Provjerite postoji li neki poslovni subjekt sličnog naziva da se ne desi da vam to kasnije bude problem, da zbunjuje ljude. Dakle, odabrano ime promotrite s različitih točki gledišta.
2. Ime treba ostavljati željeni dojam
Koji dojam želite ostaviti? Što želite da ljudi pomisle kada čuju ime Vašeg biznisa? Napišite par pojmova… Pitajte ljude kojima vjerujete kakav dojam ostavlja odabrani naziv.
Koje su Vaše vrijednosti? Koja je Vaša priča? Po čemu se izdvajate od konkurencije? Što je ono što vaš brend čini jedinstvenim? Kako ćete privući ljude da prihvate ono što nudite?
Ako otvarate računovodstveni servis, pretpostavljam da želite ostaviti dojam profesionalnosti, povjerenja, sigurnosti, pouzdanosti. Ne bi bilo pametno odabrati ime koje asocira na relaksaciju, ležernost i slično. U ovom slučaju, bilo bi dobro da Vaš pristup imenovanju bude više profesionalan, a manje primjerice duhovit.
Povezano: 15 ideja za pokretanje biznisa
3. Definirajte idealnog kupca
Tko je vaš idealan kupac? Sad se vjerojatno pitate kakve veze idealan kupac ima s nazivom vašeg biznisa. Naravno da svatko može kupiti vaš proizvod ili koristiti vašu uslugu.
Ako je vaš idealan kupac muškarac u tridesetim godinama koji voli sport nećete imati isti pristup imenovanju kao ako je vaš idealan kupac tinejdžer kojemu je najdraži sport igranje igrica na računalu i sjedenje u zatvorenom prostoru. Kužite priču.. To profiliranje itekako ima veze pristupom imenovanju biznisa.
4. Smisleno ili kreativno ime
Ime brenda može jasno davati do znanja što nudite tržištu (primjerice Hrvatski kišobran). Može biti određena smislena riječ koja nema puno veze s proizvodima i uslugama koje nudite. Ime može biti i kreativno, bez smislenog značenje, ali uz zanimljivu priču može biti vrlo uspješno.
5. Poigrajte se s riječima
Zapišite na papir sve prijedloge koji vam padnu na pamet. Kreirajte, kombinirajte. Napravite popis imena uspješnih tvrtki koja vam se sviđaju, možda uočite neki obrazac i dođete do super rješenja.
6. Izbjegavajte imena komplicirana za pisanje
Izbjegavajte imena komplicirana za pisanje, osobito ona koja sadrže specijalne znakove nekog stranog jezika. Ljudi će krivo upisivati u tražilice, na dokumente, pa ćete kontinuirano trebati ispravljati.
7. Izbjegavajte ime koje je ograničavajuće za rast poslovanja
Svakako treba imati na umu da ne bi bilo mudro imenom ograničiti poslovanje na određeni proizvod ili određeno područje. Kad pokrećete biznis, ne možete točno znati u kojim smjerovima ćete se razvijati. Danas možda počinjete s prodajom jednog proizvoda ili usluge, već sutra ćete ih možda ponuditi deset.
Povezano: Koju marketinšku strategiju je najbolje odabrati