Prošla godina nas je naučila mnogim lekcijama, donijela jednu vrstu novog puta, u području digitalnog marketinga izbacila je na površinu mnoge istine.
Stresna, neizvjesna i teška godina je iza nas, a borba za opstanak na tržištu tek je pred nama. Mnogi poduzetnici su prošle godine, zbog pandemije COVID-19, morali mijenjati svoje poslovne strategije, odustajati od planova i projekata, te se iz tjedna u tjedan prilagođavati novim mjerama.
Mnogi među nama grčevito su se trudili opstati na tržištu, raditi i zadržati svoje zaposlenike. Uz to sve, trudili smo se sačuvati svoje fizičko i mentalno zdravlje.
I kao da pandemija nije donijela dovoljno muke, nekima su neizmjerne štete nanijeli i snažni potresi. I to ne samo materijalne štete.
2020. koju smo svi željeli što prije ostaviti iza sebe, nije, međutim, bila baš u svemu užasna.
Naučila nas je mnogim lekcijama i kako to uvijek biva vjerujem da je donijela jednu vrstu novog puta i pročišćenja.
Naučila nas je kako su u odnosu s klijentima empatija i suosjećanje u nekim trenutcima važnije od trenutnog iznosa na bankovnom računu. Naučila nas je i da izazove koji nas neprestano guraju natrag upornošću možemo okrenuti u svoju korist. Naučila nas je i kako nam vlastita fleksibilnost može pokazati put ka novim i uspješnijim suradnjama.
U svakom slučaju smo se mučili, ali i učili.
Zatvoreni u svojim domovima i prisiljeni na online komunikaciju, mnogi su shvatili koliko je neizmjerno važna prisutnost tvrtki na internetu, bez obzira na djelatnost kojom se bavili.
Zato u ovom tekstu donosim 4 trenda koja će biti važna u digitalnom marketingu u godini pred nama.
1. Nećemo se više boriti za prvu poziciju na Google-u
Do sad smo se svi trudili „glancati“ svoj SEO (optimizaciju web-a za Google tražilicu) i radovali smo se kad smo naše web stranice gledali na prvoj stranici Google-a. No, od ove godine prva pozicija nije ono što će biti naš cilj.
Sada nam je fokus na tzv. „nultoj poziciji“ ili „istaknutom isječku“. Vidjeli ste već kako on izgleda ako ste u tražilicu upisali određeni pojam, pa vam se pri vrhu stranice pojavila tablica s nekoliko ponuđenih odgovora na vaše pitanje.
Da bi se našli u toj tablici, kad kreirate sadržaj na svojim web stranicama, služite se dugim ključnim riječima koje u sebi imaju pitanje. Mislim na ona pitanja koja će najvjerojatnije u tražilice upisati vaši ciljanu kupci.
2. Poboljšat ćemo lokalni SEO
Važnost SEO optimizacije preselit će se i na Google My Business profil. Nadam se da ga svi imate postavljenog, a sad je vrijeme da se ozbiljno pozabavite njegovim redovnim ažuriranjem.
Naime, ako je vaše poslovanje vezano uz jednu županiju ili grad, onda vaš GMB profil mora biti optimiziran za lokalno pretraživanje. A optimiziran GMB će biti vidljiviji na internetu.
GMB profil kojega redovito ažurirate novim informacijama s akcijama i popustima, novim proizvodima, fotografijama te podacima koji su vezani uz izmjene u poslovanju zbog COVID-19 virusa, pogurat će vas prema vrhu tražilice.
Nije na odmet spomenuti kako je sve što radite na ovom profilu besplatno, u odnosu na društvene mreže na kojima za dodatnu promociju trebate plaćati.
Isto tako, svi oni koji dođu na vaš Google My Business profil, nisu tu slučajno. Oni su već zainteresirani za vaše proizvode ili usluge i žele znati više informacija o vama.
Zato se potrudite i da ih dobiju!
3. Fokusirat ćemo se na jednu ili dvije društvene mreže
Ako ste do sada imali poslovne stranice na Facebooku, Instagramu, LinkedInu, Twitteru, You Tube-u i na svim tim platformama redovito objavljivali sadržaj, od ove godine suzite krug djelovanja.
Odlučite se za jednu ili dvije platforme na kojima ima najviše vaših potencijalnih kupaca i tamo usmjerite svoje promotivne aktivnosti.
Ljudi su opterećeni i na društvene mreže dolaze kako bi se opustili, zabavili i povezali. Naravno, i da bi nešto naučili i doznali novosti. Ako radite kao SMM onda ste mogli primijetiti kako su ljudi postali manje-više pasivni, osobito na Facebooku koji je uz to potpuno na minimum sveo organski doseg objava.
Zato radije provedite vrijeme promatrajući zajednicu na društvenim mrežama. Pratite o čemu diskutiraju i što ih zanima, a što brine.
Vaše objave neka budu rjeđe i nemojte forsirati pratitelje na angažman. Vidite li da su klikali na vaše objave i odlazili na vaš web da bi pročitali npr. blogove, a da pri tom nisu lajkali post, komentirali ga ili dijelili, to svejedno znači da ih zanima što pišete.
Sadržaj koji je edukativan i koji će pomoći vašim pratiteljima je ono što će biti i ovoj godini najvažnije na društvenim mrežama. Bit ćete vidljiviji i ako snimate tutorijale, videa, ili priređujete webinare te online radionice.
Koristite se svim alatima koje vam društvene mreže nude, kao što je IGTV i IG Reels, ili pak isprobajte sve popularniju platformu Tik Tok – ako su vaša ciljana publika mladi.
4. Njegovat ćemo vrijednosti brenda
Imate li osjećaj kako je cijeli svijet doživio svojevrsni „refresh“, niste daleko od istine.
Na žalost, da dođemo do tog stanja u kojemu će društveno odgovorno poslovanje te empatija i autentičnost, privatno ali i u poslovanju, biti konačno na prvom mjestu, trebala se dogoditi pandemija.
Zato se u godini koja je tek počela ne plašite isticati vrijednosti vašeg brenda i vas samih. Budite u svakom trenutku autentični, to će kupci znati cijeniti i nagraditi.
Možda se neće baš svi slagati s vašim pogledima na društvo ili politiku, ali oni koji budu, ostat će vam vjerni.
Nadam se da sam vam barem dijelom olakšala ulazak u novu poslovnu godinu kroz ove trendove koje možete početi primjenjivati već danas. Kako godina bude tekla, vrlo vjerojatno će nas još štošta iznenaditi. Nadam se da će iznenađenja biti pozitivna.