Mnogima je problem napraviti onaj mali milimetar koji se zove prvi korak. Je li za vas veći neuspjeh propustiti priliku i ne napraviti nešto, nego uhvatiti priliku i napraviti nešto pogrešno?
Situacija s terena
Prepuni smo i frcamo mnogobrojnim idejama i to pogotovo kad se ne radi o nama. Drugima savjetujemo, čak se i ponudimo za pomoć i nije nam jasno zašto se ti ljudi ne pomaknu taj milimetarski komadić koji ih dijeli od onoga što žele ostvariti.
Potpuno je jednaka priča i kad smo mi ti koji se ne usudimo pomaknuti taj prokleti milimetar.
Tada na scenu stupaju poznate priče – kad budemo imali više vremena, samo da prođe siječanj ili dođe proljeće, tako svejedno. Izgovori su mnogobrojni i znače odustajanje od najboljih ideja. Goruća ideja, motivacija i volja brzo su splasnule.
Istraživanja
Stručnim praćenjem zaposlenika došlo se do sljedećih rezultata. Ne postoji nestašica među ljudima koji nemaju dovoljno znanja. Postoji veliki broj vrlo pametnih i odlično obučenih ljudi. Na žalost, nestašica je među ljudima koji su voljni napraviti ono što znaju. Da naprave onaj mali milimetar koji se zove prvi korak.
Uzrok problema
Strip crtači svojim grafikama prikazuju glavne akcije i zadržavaju našu pažnju. Ako ne nacrtaju kadrove u kojima glavni likovi donose bitne odluke, sputavaju nam potpunu i širu sliku. Ovo je istovjetno našim životima. Na način na koji gledamo i čitamo strip doživljavamo i svijet oko sebe. Primjećujemo samo uspjehe ljudi, njihove glavne akcije koje nam se sviđaju, a trenutke nećkanja oko odluka, trenutke nedoumice krenuti ili ne, ne vidimo. Ono što ne vidimo smatramo da ne postoji. Bar tako naš mozak kao malen radar upija svijet.
Neuspjeh
Između onoga što vidimo postoje planovi, strategije i odluke koje ne vidimo. Je li za vas veći neuspjeh propustiti priliku i ne napraviti nešto, nego uhvatiti priliku i napraviti nešto pogrešno?
Pročitajte još jednom i odgovorite sami sebi. Ovo je zaista ozbiljan trenutak.
Ljudi se boje neuspjeha. Boje se osjećaja koji nije ugodan, a mogao bi biti ako si spreman kreirati ugodne osjećaje i onda kada si neuspješan.
Slažete li se da je uspješnost biti OK sa sobom i u trenucima neuspjeha? Ako je vaš odgovor DA, na dobrom ste putu i ne spadate u onu skupinu koja izbjegava prilike bez obzira na rezultate. Rezultate možemo predviđati no pogoditi ih ne možemo. Neuspješnost nas gleda s iste pozicije kao i uspješnost.
Jeste li spremni zaplesati ples mijenjajući sad jednog pa drugog partnera? Jedini partneri na raspolaganju su uspješnost i neuspješnost. Odbijajući jednog partnera, odbijate i drugog. Ostajete sjediti sami, a ples preuzima netko tko manje analizira i poduzima više od vas.
Zajednica
Vaši potezi nisu nikada vezani samo za vas jer niste sami na svijetu. Oni su vezani za zajednicu u kojoj živite i kojoj pridonosite. Ne učinite li ništa, zakinuli ste vašu zajednicu za iskustvo koje ste joj mogli prenijeti, a to može biti: znanje, novac, ideju. Zajednica neće napredovati jednako kao i vi. Neiskorištavanje prilika umanjuje vašu sposobnost da doprinesete društvu.
Ako sakrijete svoje ideje i mišljenja jednako je kao i da ste nešto ukrali od društva u kojem živite. Vaše ideje su nastale u društvu i obavezni ste ih vratiti u nekom svom drugačijem obliku. No vratite ih!
Zaposlenici
Poslodavci vole zaposlenike koje šute tamo negdje u nekom kutku i čekaju daljnja uputstva za rad. Ne vole one zaposlenike koji započinju nove stvari. Kompanije su u velikoj većini odlučile raditi na utabanim načinima od prije tko zna koliko godina. Zašto? Pa, tu ne treba ništa raditi, samo kopirati. Svako novo započinjanje iziskuje akciju, a akcija promjenu. Mi se ne želimo mijenjati. Stoga ćete imati podatke da otkaze dobivaju oni koji žele napraviti nešto sami, žele započeti nešto novo, spremni su pogriješiti, dok otkaze neće dobiti oni koji ne započinju ništa, ne kritiziraju, ne kontroliraju.
U čemu je štos?
Niti jedna kompanija nije spremna na neuspjehe započinjanja novog koji su definitivno mogući.
Niti jedna kompanija nije spremna na pogreške.
Zato imamo malo kompanija koje pokazuju rast jer su spremne na pogreške.
Sjetite se reklame „Nike“ i započnite nešto novo.
Sretno!!!