Ime biznisa je vrlo važno. Iako nema univerzalnog pravila za uspješno imenovanje, postoje preporuke kojih bi se trebali pridržavati kod odabira.
Pravo ime će vam pomoći da dođete do klijenata. Pomoći će vam da brže i jednostavnije brendirate tvrtku. S druge strane, nekvalitetno ime može doprinijeti neuspjehu. Ima uistinu besmislenih primjera. Neću ih navoditi. Jedno je sigurno, pravo ime može doprinijeti vašem uspjehu. Može govoriti umjesto vas. Što ime više komunicira o vašem poslovanju, manje napora morate vi ulagati. Poduzetnici često griješe s imenovanjem. Kako onda imenovati biznis?
Važno je odaberati ime koje će vam se sviđati. Ime koje će objasniti svijetu tko ste i što ste. Koje će odražavati vašu misiju. Zapitajte se koju poruku želite prenijeti imenom? Što želite komunicirati? Što želite da ljudi misle i osjećaju kada vide naziv vaše tvrtke?
Idealno bi bilo da ime komunicira vrijednost vašeg brenda. Jedinstvenost. Ključne elemente vašeg poslovanja. Da bude pamtljivo. Da se lako izgovara.
Kako god, ne žurite s odabirom imena. Ime biznisa je vaš prvi korak prema izgradnji brenda. Neka taj korak ne bude pogrešan. Provjerite kako ljudi reagiraju na ime koje odaberete. Jedni vjeruju da su najbolja izmišljena imena, da su pamtljivija. Drugi su skloniji smislenim imenima, imenima iz kojih se nazire djelatnost poslovanja.
Nema univerzalnog pravila za uspješno ime. Naziv ne mora upućivati na ono čime se bavite. Imamo uspješne primjere izmišljenih imena. Imamo i uspješne primjere smislenih imena. Uzmimo Google i Twitter.
Google je izmišljeno ime. Twitter (eng. cvrkut) je pak smisleno ime. A uspješno i jedno i drugo…
Što treba izbjegavati
Izbjegavajte inicijale, inicijali su loš odabir, dosadan. Izbjegavajte duga, zbunjujuća imena. Izbjegavajte ubacivanje posebnih znakova. Ime biznisa vam može pomoći, ali i odmoći. Može ojačati vrijednost koju dajete ili vas udaljiti od nje.
Pobrinite se da ime dobro zvuči. Da bude razumljivo kako ga ljudi ne bi stalno krivo zapisivali ili izgovarali. Pobrinite se da komunicira željenu poruku. Da komunicira osobnost brenda. Kad odaberete ime, provjerite je li dostupno za registraciju ili je možda već zauzeto. I ne zaboravite provjeriti je li na raspolaganju domena za web stranicu. Nakon što odaberete ime, slijedi dizajniranje logotipa. Slijedi kreiranje prepoznatljivog vizualnog identiteta.
Povezano: 7 savjeta koji će vam pomoći u imenovanju biznisa