Reći NE je čest problem s kojim se susreću neki pojedinci u privatnom i poslovnom životu.
Reći ne nije uvijek jednostavno. Nekad se plašimo da će to zvučati grubo, neljubazno, pokvariti nam odnose s ljudima koji su nam važni ili uzrokovati sukob. Ipak, trebamo se zapitati koliko gubimo kada prihvaćamo raditi posao koji bi trebao obaviti netko drugi. Kada kupujemo stvari koje nam ne trebaju ili kontaktiramo s osobama koje nam ne odgovaraju. Ponekad nam je teško odbiti ljubaznu zamolbu ili naprosto ne znamo kako izaći na kraj s nametljiv kolegama ili šefom na poslu ili s upornim mališanom kod kuće.
Što je asertivnost?
Asertivnost je jedna od komunikacijskih vještina u kojoj na odlučan i ljubazan način možemo odbiti zahtjev koji je u neskladu s našim mogućnostima. Koristeći asertivnu tehniku u komunikaciji možemo uštedjeti na vremenu i nezadovoljstvu koje se neminovno javlja kada prihvaćamo nerazumne zahtjeve za koje ne pronalazimo smisao i svrhu u trenutku donošenja asertivnog odgovora. Dobro je dati neku vrstu kratkog obrazloženja takve odluke, ali to nikako ne bi trebalo biti pretjerano opravdavanje. Dobru volju možete pokazati predlažući drugo rješenje, koje vas ne ugrožava, ali naravno, samo ako za tako nešto ima prostora.
Uporni i nametljivi sugovornici
Nekada ni najodlučnije odbijanje ne može obeshrabriti uporne osobe koje žele promijeniti naše mišljenje. Ako ste sigurni da je vaš odgovor bio jasan i nedvosmislen, nije potrebno preoblikovati ga ili pokušavati obrazložiti dodatnim argumentima. Dovoljno je samo ponavljati isti iskaz dok sugovornik ne odustane. Ovo je takozvana tehnika ‘pokvarene ploče’
Ponoviti NE više puta i nije tako loše kada ne pronalazite način kako urazumiti nerazumne pojedince.