Poduzetničko putovanje ispunjeno je brojnim izazovima. Puno je poučnih lekcija koje možemo naučiti od uspješnih poduzetnika jer oni su prošli i uspone i padove.
Mnogi od njih su pokušavali, doživjeli neuspjehe, uzdizali se, ostvarili velike uspjehe. Ono što im je zajedničko je da su vjerovali u sebe, svoju poslovnu ideju, bili ustrajni. Iz poučnih lekcija uspješnih poduzetnika možemo puno toga naučiti i podići poslovanje na sljedeću razinu.
Kao vlasnik tvrtke, vaša je odgovornost osigurati da vaše poslovanje ostvaruje prihod. Prodaja se neće dogoditi tek tako, pogotovo ako ste na početku poslovanja. Budite aktivni u traženju kvalitetnih suradnji. Budite strpljivi! Neki poduzetnici očekuju uspjeh preko noći, ali put do uspjeha je proces koji traje. Mnogi misle da ako brzo ne postignu uspjeh, da su neuspješni, a to je štetno za napredak. Naučite uživati u gradnji poslovanja i svemu što taj proces donosi. Zaposlite kvalitetne ljude koji će određene dijelove poslovanja obavljati bolje od vas, dajte im mogućnost aktivnog sudjelovanja. Važno je imati tim kojem vjerujete. Ako ne vjerujete svome timu, znači da ste angažirali krive ljude.
7 poučnih lekcija uspješnih poduzetnika
Gradite svoj jedinstven brend
U poslovanju je važno uvijek tražiti načine za poboljšanje i stvaranje vrijednost u životima ljudi. Ako poslovni plan temeljite na onome što radi konkurent, to baš i nije pametno. Čak što više, lako vodi neuspjehu. Svaki poduzetnik bi trebao stvoriti nešto što će biti od vrijednosti za klijente. U svijetu zasićenom svim i svačim, važno je razlikovati se. Morate biti izvanredni, jedinstveni, smisleni. Stvorite nešto vrijedno i naravno, sanjajte velike snove.
Od Oprah Winfrey možemo puno naučiti o važnosti osobnog brenda. Često je opisuju kao najutjecajniju žena na svijetu zbog njene karizme i osobnog brenda. Ako postoji nešto što možete naučiti od Oprah, onda je to upravo kako izgraditi i razviti svoj osobni brend. Stavite fokus na razvoj brenda. Ako ljudi vjeruju vašem brendu, možete izgraditi kvalitetan biznis.
Učite iz grešaka
Brojni uspješni poduzetnici živi su dokaz da neuspjeh nije nužno loša stvar – sve dok učimo na svojim pogreškama. Važno je neprestano se preispitivati i tražiti načine kako nešto učiniti bolje i pomicati granice.
Uspješna poduzetnica Sophia Amoruso ističe da “ako date najbolje od sebe i ne dopustite malim stvarima da vas potresu, to će vam omogućiti da nastavite napredovati u poslu i životu. Neuspjeh je važan jer samo iz neuspjeha učiš, ništa ne učiš od uspjeha.”
Radite ono što volite, vjerujte u sebe i svoju intuiciju
Vođenje uspješnog poslovanja traži od vas da budete lider koji motivira svoje zaposlenike i klijente, da svakodnevno donosite odluke i da budete spremni za preuzimanje rizika. Sumnja u sebe može vas spriječiti da preuzmete rizik koji bi se inače isplatio i možda da ne slijedite svoju novu ideju koja bi donijela veliki uspjeh.
Richard Branson pokreće posao samo ako će poboljšati živote ljudi i ističe da se ne radi nužno o zarađivanju puno novca. Radi se o pretvaranju onoga što vas u životu uzbuđuje u kapital, tako da možete učiniti više od toga i ići naprijed.
Okružite se pravim ljudima i gradite odnose
Okružite se ljudima kojima se možete otvoriti i kojima vjerujete. Ljudi s kojima se družite neizbježno utječu na vas. Okružite se aktivnim, ambicioznim, uspješnim ljudima, ljudima koji su možda već ostvarili ono čemu težite. Ako provodite vrijeme s njima, postupno ćete naučiti njihov način razmišljanja. To će pak promijeniti odluke koje donosite. Vrijedi i suprotno. Ako se okružite pasivnim ljudima koji se samo žale, uskoro ćete i vi činiti isto. Povežite se s poduzetnicima kako biste mogli podijeliti iskustva, uvide i savjete pa i doći do poslovnih prilika.
Sophia Amoruso ističe kako je najvažnije susrete u karijeri imala na najneobičnijim mjestima. „Umrežavanje znači umrežavanje posvuda, ne samo na startup eventima, festivalima i slično, nego u teretani, kad ste u kupovini, na ulici – posvuda. Nikad ne znaš gdje ćeš sklopiti poznanstvo koje se kasnije pokaže kao odskočna daska.“
Važno je imati jasnu viziju
Očito je da je zarada glavni dio uspjeha vašeg poslovanja, ali ono što je još važnije su vizija i strast koju imate. Kao vlasnik tvrtke, postavljate viziju koja diktira kamo će vaše poslovanje voditi. Važno je imati viziju, ali je isto tako važno biti spreman i na prilagodbe ako tržište to zahtijeva. Ponekad početna hipoteza jednostavno ne funkcionira pa se treba znati i prilagoditi.
Uspješan poduzetnik Larry Ellison navodi kako je jedan od ključnih čimbenika koji razlikuje vođu od drugih upravo vizija – svi oni imaju jasnu viziju. Uspješan vođa je onaj koji uvijek razmišlja o budućnosti, a ne samo o sadašnjosti. Dakle, ako namjeravate pokrenuti startup ili tvrtku, svakako razmislite o sljedećoj razini i imajte planove za to.
Osmislite vlastiti poslovni model
Sophia Amoruso naglašava važnost pametne provjere poslovne ideje. Savjetuje da dobro preispitate svoju poslovnu ideju i provjerite je li vaša ideja potpuno nova ili već postoje ljudi koji rade istu stvar. Ako već postoje poduzetnici koji rade to što planirate, onda trebate provjeriti kako to rade. Savjetuje da zamislite da ste njihov klijent. Što vam se sviđa u ponudi? Što vam se ne sviđa? Što nedostaje, po vašem mišljenju? Da imate priliku voditi tvrtku, što biste učinili drugačije? Pitanja poput ovih važnije su nego što mislite jer s vremenom izoštravaju vaš osjećaj za ono što je važno: vaš vlastiti poslovni model.
Vrijeme, novac i postavljanje granica
Još jedna važna lekcija uspješnih poduzetnika koju ćete često čuti je da gradite svoj posao oko svog života, a ne svoj život oko svog posla. Uživajte u onom što radite. Kada razmišljate o svojim prioritetima, ne razmišljajte samo o poslu. Zapravo, posao vam ne bi trebao biti prioritet broj jedan. Vodite računa o privatnim obvezama, hobiju, ne zaboravite odvojiti vrijeme za sebe. Iako je vaš posao važan, vi također želite živjeti sretan život kao poduzetnik.
Tako uspješna poduzetnica Payal Kadakia ističe da je vrijeme najvažniji resurs koji imate. Savjetuje da ga ne trošite uzalud i da svaki tjedan razmislite o tome koji su vam prioriteti. Da natjerate novac da radi za vas, a ne da vi radite za novac. Postavite granice onome što vas sputava i gura vas u drugom smjeru. Dopušteno vam je reći ne tim stvarima.
Povezano: 40 poslova koje možete raditi od kuće i dobro zaraditi